Oproepen uit database
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Bij kies een club kan je een club kiezen, waneer je bijvoorbeeld ajax kiest, zal ik graag willen dat er dan in je profiel komt te staan: Spelers: en dan alle spelers van ajax.
Maar waneer je een andere club hebt, dat er dan alle spelers van die club komen.
Ps: Met het script hierboven (kieseenclub) heeft een kennis gemaakt, dat als je een team kiest, dat er dan in je profiel komt te staan welk team je hebt, (Dit boeit jullie denk ik niks, maar is ff dat jullie begrijpen wat daar gescript is.)
Waarschijnlijk zit jij met het probleem dat je zelf niet weet waar je opgeslagen hebt welke gebruiker welke club gekozen heeft. Dit hoor je te doen in de tabel gebruikers. Neem dus de tabel die ik je al gaf en voeg daar het club_id aan toe.
gebruikers
------------
id
gebruikersnaam
wachtwoord
rang_id
club_id
In deze tabel komen dus allemaal records te staan van gebruikers van je website die een account aangemaakt hebben.
Om nu de spelers van de door de gebruiker gekozen club te selecteren kun je deze query gebruiken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
SELECT s.naam
FROM
spelers AS s,
gebruikers AS g
WHERE
s.club_id = g.club_id
AND
g.id = $$
FROM
spelers AS s,
gebruikers AS g
WHERE
s.club_id = g.club_id
AND
g.id = $$
Waarbij je $$ vervangt door de variabele die het id van de huidige gebruiker aangeeft.
Maar die Gebruikers wie jij hebt, dat is het zelfde als inlog ;) Maar dan is de inlog van mij iets uitgebreider ;)
In de tabel inlog heb je als het goed is dan een kolom met daarin het id van de gekozen club. Bovenstaande query kun je dan gewoon gebruiken, natuurlijk iets aanpassen voor veranderde kolomnamen.
Roy schreef op 17.11.2007 21:11:
Wow! Scripten op dit niveau en dan heel triomfantelijk roepen dat jouw tabelletje wat uitgebreider is... Het is nooit de bedoeling van Blanche geweest om een kant-en-klaar script op te leveren, is dan ook wat overdreven om trots te zijn op een 'beter' script!Maar die Gebruikers wie jij hebt, dat is het zelfde als inlog ;) Maar dan is de inlog van mij iets uitgebreider ;)
De naam 'inlog' is wel redelijk beroerd gekozen, er staan ook users in die niet zijn ingelogd.
Maar goed, we dwalen af.
en met variabelle bedoel je.?
Datzelfde id gebruik je in bovenstaande query om de spelers op te halen van de door de gebruiker gekozen club.
Roy schreef op 17.11.2007 21:17:
en met variabelle bedoel je.?
Zo uit de handleiding:
Quote:
Variables in PHP are represented by a dollar sign followed by the name of the variable. The variable name is case-sensitive.
Variable names follow the same rules as other labels in PHP. A valid variable name starts with a letter or underscore, followed by any number of letters, numbers, or underscores. As a regular expression, it would be expressed thus: '[a-zA-Z_\x7f-\xff][a-zA-Z0-9_\x7f-\xff]*'
Variable names follow the same rules as other labels in PHP. A valid variable name starts with a letter or underscore, followed by any number of letters, numbers, or underscores. As a regular expression, it would be expressed thus: '[a-zA-Z_\x7f-\xff][a-zA-Z0-9_\x7f-\xff]*'
De rest kun je zelf uitvogelen.
Dus bijvoorbeeld 1 Of 2 Ofzo? ;)
profiel.php?user=1
Dan ziet je query er dus zo uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql = "
SELECT s.naam
FROM
spelers AS s,
gebruikers AS g
WHERE
s.club_id = g.club_id
AND
g.id = '".$_GET['user']."'
";
?>
$sql = "
SELECT s.naam
FROM
spelers AS s,
gebruikers AS g
WHERE
s.club_id = g.club_id
AND
g.id = '".$_GET['user']."'
";
?>
Natuurlijk wel eerst even controleren of $_GET['user'] wel numeriek is.
ledenlijst.php?ID=1
en als je zelf gewoon wilt zien blijft het gewoon profiel.php..
Ps: Ik wil Jou nog ff heel erg bedanken dat je zo veel geduld hebt en mij toch helpt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
Maar goed, het lijkt me dat je nu wel weet wat je moet doen?
euh, ik heb er mee zitten prutsen, Ik heb een speler gemaakt, en dan bij club NEC, en dan als proef NEC genomen, en hij staat er niet. :|
En nu moet ik in mijn glazen bol kijken om te zien wat er fout gaat? Oftewel, kom eens met meer informatie. Wat heb je geprobeerd? Hoe ziet je relevante (!) code er nu uit? Etc...
boven aan je script staan?
Notice: Undefined index: ID in /home/vhosts/nicro.nl/httpdocs/typphp2/team.php on line 13
EDIT: Ik wil je nogmaals bedanken dat je zo veel geduld hebt en me helpt ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
Voordat je een variabele gebruik in je query zul je altijd moeten controleren of hij wel bestaat en of hij wel het juiste formaat heeft:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($_GET['ID']) && is_numeric($_GET['ID']))
{
// Nu pas $_GET['ID'] in een query gebruiken
}
?>
if(isset($_GET['ID']) && is_numeric($_GET['ID']))
{
// Nu pas $_GET['ID'] in een query gebruiken
}
?>
En hoe kan ik nou weten welke variabele ik nodig heb (a)
ledenlijst.php?id=1
Kun je die variabele uitlezen met $_GET['id']. Maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat die variabele in de url aanwezig is.