Opslaan van e-mail in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn Thomas

Martijn Thomas

28/05/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Ik hoop dat ik het topic hier goed heb gezet! Ik heb geprobeerd het via de zoek functie te vinden maar dan kreeg ik eerde zaken om mijn eigen webmail te starten!

Ik zou graag willen weten of en hoe het mogelijk is om de gegevens van een e-mail op te slaan in den mysql database.

Dus als iemand een mail stuur naar [email protected] dat deze dan in de db wordt opgeslagen met de volgende velden: ID, Subject, Message, E-mailFrom, Time

is dit mogelijk en zo ja hoe en zo nee, waarom niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Thomas

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 05:18:51

- -

- -

28/05/2008 17:00:00
Quote Anchor link
Try this.

Martijn Thomas

Martijn Thomas

28/05/2008 17:08:00
Quote Anchor link
ik ken de applicatie, maar het werkt niet onder php5. Daarnaast blijken ze ook moeite te hebben met een windows host.

Daarnaast ben ik zelf ook een applicatie aan het schrijven waarbij het handig zou zijn als er gegevens (in dit geval niet support) via de mail opgestuurd konden worden.

- -

- -

28/05/2008 17:50:00
Quote Anchor link
Samengevat is het redelijk simpel:

D.m.v. een cronjob roep je elke minuut een scriptje aan, die met bijvoorbeeld de imap-functies van PHP de mailbox uitleest. Dan moet je het in de database gooien, ik neem aan dat je daarmee bekend bent?

Martijn Thomas

Martijn Thomas

28/05/2008 17:58:00
Quote Anchor link
Nee, ik ben volledig onbekend met conjobs, weleens van gehoord, maar daar blijft het bij. Het in de db schrijven is geen probleem.

Maar ik wist niet dat het ook mogelijk was een cronjob in een windows omgeving te gebruiken? Ik dacht dat dat via SSH moest?

- SanThe -

- SanThe -

28/05/2008 18:03:00
Quote Anchor link
MThomas schreef op 28.05.2008 17:58:
Maar ik wist niet dat het ook mogelijk was een cronjob in een windows omgeving te gebruiken?

Windows heeft geen Cronjob. Daar is het Taakplanner.

Martijn Thomas

Martijn Thomas

28/05/2008 18:30:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 28.05.2008 18:03:
Windows heeft geen Cronjob. Daar is het Taakplanner.
Dat was te verwachten ;)

Maar daar heb ik nog erg weinig aan, aangezien het geen eigen server is... Ik krijg het gevoel dat het dan zogoed als onmogelijk is?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.