Opslaan volgorde pagina's menu (sql)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »
P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 13:40:47
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een klein CMS'je. Ik wil gebruikers de mogelijkheid geven de volgorde van pagina's in het menu te wijzigen.

Ik heb deze tabel (versimpeld):

navitems
- id
- title
- sequence

In het overzicht van alle pagina's staan 2 pijltjes bij iedere pagina: omhoog en omlaag.

Nu weet ik alleen niet hoe ik het werkend krijg aangezien het volgende gebeurd:

- Een nieuwe pagina begint standaard met sequence (volgorde) = 0
- Bij het klikken op omhoog heb ik squence - 1 gedaan (het menu doet ORDER BY squence ASC), en bij omlaag dus + 1

Bij het klikken op omhoog komt de pagina helemaal bovenaan te staan aangezien de sequence meteen lager is dan die met 0 of een ander getal. Bij andere pagina
s moet de volgorde dus ook veranderd worden. Zonder dat de al eerder opgeslagen volgorde gereset wordt.

Ik hoop dat het duidelijk is. Zou iemand weten hoe ik dit op kan lossen?

Maurice

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:40:46

Jeroen VD

Jeroen VD

03/06/2012 13:49:04
Quote Anchor link
wat je dan krijgt is natuurlijk dat er twee menu items kunnen zijn met dezelfde sequence. maar hoe je dit moet oplossen... heel dirty, maar ik zou beginnen door gewoon de hele tabel te droppen, en bij iedere wijziging opnieuw te vullen.

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 13:51:30
Quote Anchor link
Jeroen vd op 03/06/2012 13:49:04:
wat je dan krijgt is natuurlijk dat er twee menu items kunnen zijn met dezelfde sequence. maar hoe je dit moet oplossen... heel dirty, maar ik zou beginnen door gewoon de hele tabel te droppen, en bij iedere wijziging opnieuw te vullen.

Maar dan vergeet hij de volgorde die de vorige keer was ingesteld?

Jeroen VD

Jeroen VD

03/06/2012 13:53:52
Quote Anchor link
die is toch al op de pagina, hoe kan de gebruiker die dan veranderen?

je haalt de boel op. je laat de gebruiker iets aanpassen. verwijder de inhoud van de tabel. vul m opnieuw met de nieuwe gegevens.

zoals ik al zei, heel erg dirty.

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 14:03:38
Quote Anchor link
Volgens mij snap ik het niet :X

Hier in ieder geval nog wat voor de duidelijkheid:

HTML Tabel op CMS-pagina:

# | Titel | Volgorde

2 | Twee | up / down
3 | Drie | up / down
4 | Vier | up / down

In DB:

id | title| sequence

2 | Twee | 0
3 | Drie | 0
4 | Vier | 0

De gebruiker klikt op UP bij id = 4
Dus bij 4 --> 0 - 1 = -1

HTML wordt:

# | Titel | Volgorde

4 | Vier | up / down
2 | Twee | up / down
3 | Drie | up / down
Gewijzigd op 03/06/2012 14:04:56 door P-ter AA

Erwin H

Erwin H

03/06/2012 14:09:45
Quote Anchor link
Je hoeft natuurlijk niet je hele tabel leeg te gooien, het enige wat je hoeft te doen is het sequence veld aan te passen. Dus zodra de gebruiker klaar is met zijn aanpassingen lees je de nieuwe volgorde uit en pas je elk record in de database aan. Als je het slim doet hoef je alleen de aangepaste menu items aan te passen. Het is echter wel een query voor elke aanpassing, je draait mogelijk dus wel een groot aantal queries.

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 14:11:29
Quote Anchor link
Erwin H op 03/06/2012 14:09:45:
Je hoeft natuurlijk niet je hele tabel leeg te gooien, het enige wat je hoeft te doen is het sequence veld aan te passen. Dus zodra de gebruiker klaar is met zijn aanpassingen lees je de nieuwe volgorde uit en pas je elk record in de database aan. Als je het slim doet hoef je alleen de aangepaste menu items aan te passen. Het is echter wel een query voor elke aanpassing, je draait mogelijk dus wel een groot aantal queries.

Ahaa oke! Maar hoe lees ik die nieuwe volgorde uit? Ik heb genoeg verstand van PHP maar het inzicht is soms echt ver te zoeken..

Wouter J

Wouter J

03/06/2012 14:12:07
Quote Anchor link
Of je maakt een positions tabel:
Afbeelding

PS: Ben totaal geen expert hierin, dus ik weet echt niet of dit goed of fout is.

Jaron T

Jaron T

03/06/2012 14:13:20
Quote Anchor link
@Wouter, waarom zou je in godsnaam position afsplitsen van navigation

Jurgen B

Jurgen B

03/06/2012 14:15:56
Quote Anchor link
Afhankelijk van de hoeveelheid pagina's in je menu is het dus de vraag wat sneller is kwa querytijd. Danwel hele tabel opnieuw vullen, danwel alleen de aangepaste items een update geven. Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

03/06/2012 14:18:00
Quote Anchor link
Ik gebruik deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if(isset($_GET['omhoog']) && isset($_GET['volgorde'])){
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde +1 WHERE volgorde = ".mysql_real_escape_string($_GET['volgorde']));
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde -1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['omhoog']));
}
elseif(isset($_GET['omlaag']) && isset($_GET['volgorde'])){
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde -1 WHERE volgorde = ".mysql_real_escape_string($_GET['volgorde']));
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde +1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['omlaag']));
    }

?>

<a title="Omhoog" href="?omhoog=<?php echo $row['id'];?>&volgorde=<?php echo $row['volgorde']-1;?>">Onhoog</a>
<a title="Omlaag" href="?omlaag=<?php echo $row['id'];?>&volgorde=<?php echo $row['volgorde']+1;?>">Omlaag</a>
Gewijzigd op 03/06/2012 14:18:35 door Nick Dijkstra

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 14:25:40
Quote Anchor link
Jurgen B op 03/06/2012 14:15:56:
Afhankelijk van de hoeveelheid pagina's in je menu is het dus de vraag wat sneller is kwa querytijd. Danwel hele tabel opnieuw vullen, danwel alleen de aangepaste items een update geven. Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan.

Maar dan krijg ik toch wat ik nu al heb? Dan klopt er niets van toch?

Nick Dijkstra op 03/06/2012 14:18:00:
Ik gebruik deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if(isset($_GET['omhoog']) && isset($_GET['volgorde'])){
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde +1 WHERE volgorde = ".mysql_real_escape_string($_GET['volgorde']));
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde -1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['omhoog']));
}
elseif(isset($_GET['omlaag']) && isset($_GET['volgorde'])){
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde -1 WHERE volgorde = ".mysql_real_escape_string($_GET['volgorde']));
    mysql_query("UPDATE categorieen SET volgorde = volgorde +1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['omlaag']));
    }

?>

<a title="Omhoog" href="?omhoog=<?php echo $row['id'];?>&volgorde=<?php echo $row['volgorde']-1;?>">Onhoog</a>
<a title="Omlaag" href="?omlaag=<?php echo $row['id'];?>&volgorde=<?php echo $row['volgorde']+1;?>">Omlaag</a>

Dit had ik eerst ook inderdaad, maar dit werkt toch alleen voor 2 pagina's? Zodra er meer dan 2 pagina's komen klopt het niet meer. Dan krijgen pagina's dezelfde 'volgorde'.

Erwin H

Erwin H

03/06/2012 14:30:50
Quote Anchor link
Wat doe je op het moment dat een gebruiker op een 'omhoog' of 'omlaag' knop klikt? Herlaad je dan de pagina, of los je het in de browser op met javascript?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

03/06/2012 14:31:29
Quote Anchor link
Nee, heb ik geen last van. Ik laat de omhoog-knop niet zijn bij de 1ste en de omlaag-knop niet bij de laatste. Dan werkt het gewoon goed.

Toevoeging op 03/06/2012 14:34:27:

Erwin H op 03/06/2012 14:30:50:
Wat doe je op het moment dat een gebruiker op een 'omhoog' of 'omlaag' knop klikt? Herlaad je dan de pagina, of los je het in de browser op met javascript?

De pagina wordt bij mij dan opnieuw geladen. Maar kan ook opgelost worden mbv Javascript

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 14:43:46
Quote Anchor link
Nick Dijkstra op 03/06/2012 14:31:29:
Nee, heb ik geen last van. Ik laat de omhoog-knop niet zijn bij de 1ste en de omlaag-knop niet bij de laatste. Dan werkt het gewoon goed.

De pagina wordt bij mij dan opnieuw geladen. Maar kan ook opgelost worden mbv Javascript

Het werkt inderdaad, maar alleen als er al een volgorde is. Dus bij het aanmaken van een nieuwe pagina moet ik hem dus al een sequence geven i.p.v. 0. Moet ik dan gewoon de hoogste sequence pakken + 1? (in jouw menu -1 aangezien je ws DESC gebruikt bij order)

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

03/06/2012 15:27:06
Quote Anchor link
Maurice vB op 03/06/2012 14:43:46:

Het werkt inderdaad, maar alleen als er al een volgorde is. Dus bij het aanmaken van een nieuwe pagina moet ik hem dus al een sequence geven i.p.v. 0. Moet ik dan gewoon de hoogste sequence pakken + 1? (in jouw menu -1 aangezien je ws DESC gebruikt bij order)

Ja, precies.

P-ter AA

P-ter AA

03/06/2012 16:19:47
Quote Anchor link
Nick Dijkstra op 03/06/2012 15:27:06:
Maurice vB op 03/06/2012 14:43:46:

Ja, precies.

Het is gelukt dankjewel!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.