Opstapje OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

14/11/2012 16:51:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag beginnen aan een nieuw project, een webbased RPG (13 in een dozijn :P) en dit keer wil ik eerst beginnen met het maken van het registreren, inloggen en uitloggen (in OOP).

Hier moeten dus classes voor worden geschreven, nu ben ik vrij nieuw in OOP en weet ik niet echt waar ik moet beginnen.

Moet ik eerst beginnen aan een class met algemene info: naam van de site, character setting, noem maar op.
Of met een class die dingen opslaat (en ik heb in een ouder topic van mij begrepen dat hier een storage class voor moet worden gemaakt).

Kortom: Kan iemand me zeggen waar en hoe ik hier precies aan moet beginnen?

Alvast heel erg bedankt!

Edit:
Ik ben zelf al begonnen aan een basis stukje, dit is alles wat ik tot nu toe heb:

/includes/classes/core.class.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php
// Core
class Core
{
    // Variables
    protected $_siteName;
    protected $_charSet;

// Constructor
    public function Core($siteName, $charSet)
    {

$this->_siteName = (string) $siteName;
        $this->_charSet = (string) $charSet;
    }

// Get Site Name
    public function getSiteName()
    {

return (string) $this->_siteName;
    }

// Set Site Name
    public function setSiteName($siteName)
    {

$this->_siteName = (string) $siteName;
    }

// Get Char Set
    public function getCharSet()
    {

return (string) $this->_charSet;
    }

// Set Char Set
    public function setCharSet($charSet)
    {

$this->_charSet = (string) $charSet;
    }
}

$core = new Core('Site Naam', 'UTF-8');
?>
Gewijzigd op 14/11/2012 20:16:34 door Lord Gaga

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 11:46:06

Rick vdVeen

Rick vdVeen

14/11/2012 23:46:40
Quote Anchor link
Hoi,
Als ik vragen mag, wat voor soort RPG wordt het? Ik zou eventueel wel willen helpen.

Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 09:55:25
Quote Anchor link
Ik vraag me af of dat van toepassing is Rick, ik denk dat het een projectje is om van te leren als ik het zo hoor/zie.

Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 11:52:27
Quote Anchor link
Stefan van den Broek op 15/11/2012 09:55:25:
Ik vraag me af of dat van toepassing is Rick, ik denk dat het een projectje is om van te leren als ik het zo hoor/zie.

Ik wil wel serieus proberen een goede werkende RPG te maken, maar dan wel echt zelf, dus niet in een team bijv.

En de reden dat ik hier om een opstapje richting OOP vraag is omdat ik dit keer écht OOP wil werken. Op internet zijn wel veel tutorials te vinden over hoe je nou bijv. een class maakt, maar ik kan niks vinden over naamgeving of waar jen classes nou wel of niet voor gebruikt, en hoe je ze goed aanroept (ik had al iets gelezen over een autoloader maar daar kan ik weinig over vinden)

Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 11:54:34
Quote Anchor link
Naamgeving is vaak iets dat je zelf/met je team vaststelt. Verder wil ik je vragen iets specifieker te zijn over wat je nu van ons verwacht. Gewoon OOP kreten roepen heeft weinig zin denk ik.

Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 11:56:07
Quote Anchor link
Een goedlopende RPG in je uppie is onmogelijk.

Je moet kunnen Photoshoppen, coden, modellen (3D modellen), scripten, server(s) beheren, verhaallijn schrijven (zonder verhaal geen RPG), tourbleshooting, customer support, uitbreiden van je RPG, marketing, en nog wat meer.

Dat gaat je nooit lukken in je eentje, tegen de tijd dat je een speelbare RPG hebt, is wellicht de techniek en code verouderd waardoor je weinig spelers zult krijgen en wellicht niet eens alles werkt.

Dit soort projecten zijn tijdrovend.

Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 11:57:30
Quote Anchor link
Nou, ik wil dus weten hoe je nou begint aan de basis van een site (in OOP), zelf ben ik nu beginnen met een 'core' class met daarin de gegevens van de site (in dit geval alleen de titel en de charset), maar wat zou hier nog meer bij moeten? En moet ik misschien op een andere manier beginnen?

@Chris:
IK bedoel meer het programmeerdeel (hoewel ik het pixelen ook zelf doe), een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.
Gewijzigd op 15/11/2012 11:58:58 door Lord Gaga

Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 12:00:25
Quote Anchor link
Misschien werkt deze site? http://www.phptuts.nl/view/45/

Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 12:09:07
Quote Anchor link
Uhm...

Ik zou maar eerst eens aan je 'game engine' beginnen, en je site als laatste. Je zult met zoveel factoren rekening moeten houden, en zoveel complexe formules. Voor een RPG krijg je veel punten, hieronder een paar.

Characters
Classes, Spells, Abilities, item durrability, stemmen, base stats, boosts, type armor, turn based/real time, items, NPC's, rassen, etc

Wereld
landschappen, collision engine, gebouwen, objects, geluiden, limitaties, currency, economie etc.

Verhaal
verhaallijn, quests, evenementen, tijdlijn, etc

Spelers
chat, controls, opslaan van alle gegevens, snelheid van je game, etc

Dit is nog maar een handje vol van wat er allemaal bij komt kijken, dit is een grote ondernemening en geen beginnen aan in je uppie. Er zijn overigens genoeg mensen die hier met plezier (voor niets) aan mee willen werken.

Toevoeging op 15/11/2012 12:09:49:

Lord Gaga op 15/11/2012 11:57:30:
@Chris:
een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.

Je zegt net dat je het alleen ging doen.

Jasper DS

Jasper DS

15/11/2012 12:14:46
Quote Anchor link
Voordat je begint aan zo'n groot OOP project zou je eens moeten kijken naar desing patterns etc. Ik ben nu zelf ook een OOP login systeem aan het maken en dat vind ik als OOP beginner al erg moeilijk. Ik denk dat deze opdracht bijna onmogelijk is zonder een deftige OOP kennis.

Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 14:53:17
Quote Anchor link
Chris NVT op 15/11/2012 12:09:07:
Uhm...

Ik zou maar eerst eens aan je 'game engine' beginnen, en je site als laatste. Je zult met zoveel factoren rekening moeten houden, en zoveel complexe formules. Voor een RPG krijg je veel punten, hieronder een paar.

Characters
Classes, Spells, Abilities, item durrability, stemmen, base stats, boosts, type armor, turn based/real time, items, NPC's, rassen, etc

Wereld
landschappen, collision engine, gebouwen, objects, geluiden, limitaties, currency, economie etc.

Verhaal
verhaallijn, quests, evenementen, tijdlijn, etc

Spelers
chat, controls, opslaan van alle gegevens, snelheid van je game, etc

Dit is nog maar een handje vol van wat er allemaal bij komt kijken, dit is een grote ondernemening en geen beginnen aan in je uppie. Er zijn overigens genoeg mensen die hier met plezier (voor niets) aan mee willen werken.

Toevoeging op 15/11/2012 12:09:49:

Lord Gaga op 15/11/2012 11:57:30:
@Chris:
een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.

Je zegt net dat je het alleen ging doen.

Het meeste doe ik alleen ja, maar ik heb daarnaast wel vrienden die 'helpen', de ideeën, verhaallijn etc. is allemaal al uitgedacht.

Waar ik nu dus mee wil beginnen is een basis (inloggen, registreren, uitloggen), en vanuit die basis wil ik steeds verder werken om er een RPG van te maken.

(en het is een webbased RPG dus ik snap niet echt wat je bedoeld met eerst een 'game engine', aangezien dat onderdeel is van de site)

Edit:
Het is overigens ook wel handig om even te melden dat het text based wordt, dus meer de richting op van een maffia achtig iets.
Gewijzigd op 15/11/2012 14:54:35 door Lord Gaga

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.