Opstarten van PHP
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort mijn eerste stappen gezet op het WWW met de bouw van een eigen site ( met hulp van mijn zoon ) Nu ziet het er allemaal heel leuk uit en wil nu een gastenboek op de site.
Ik heb al een DIR gemaakt en zelfs al ge CHMOD via Commander ( uitleg van dit forum gehaald ) maar nu hoe verder?
Ik moet nu denk ik een link naar het gastenboek maken toch?
Ik heb al wat geprobeerd maar kom er niet uit.
Daarom mijn vraag aan de experts hier.....HHEEELLLLLUPPPP kan ( en wil ) iemand mij verder helpen.
Alvast bedankt
grt
Ton
Dat scheelt een hoop zoek werk, zoals ik al zei ik ben een beginner en heel veel komt op mij af zo van OK. en nu?
vandaar mijn vraag.
Of heb je soms ergens een gastenboek script vandaan gehaald? Zo ja, welk script dan? Heb je al gelezen hoe je dat script moest installeren?
Ik heb inderdaad een script gekregen, maar in een read me file stond deze tekst, dus ik dacht een eitje, maar helaas. Op deze site heb ik gevonden wat chmodden is en hoe je dat kan doen met commander ( dit heb ik gedaan en is gelukt) maar nu staan de bestanden waar ze moeten staan, op de server bij mijn provider ( nam ik aan )
Maar ik moet nu toch iets op mijn site zetten, zodat jij in mijn gastenboek kan schrijven.
1. Creating your phpBook guestbook directory
Create your directory and name it to whatever you wan't.
Then, in your ftp client type 'chmod 775 DIRNAME' where DIRNAME represents the
phpBook directory name.
Then, insert all the files of phpBook in the directory.
This includes: htmltop.php, htmlbottom.php, index.php, style.css.
Now you should be ready to go!
Dit is voor jullie wellicht makkelijk, maar voor mij niet. Ik troost mij met de gedachten dat jullie ook beginners geweest zijn, :-)
grt
Ton
(de map die je gechmod hebt)
Ton schreef op 04.01.2008 23:40:
maar nu staan de bestanden waar ze moeten staan, op de server bij mijn provider
Is dit de provider waar je ook internet van hebt? Als dat zo is, dan heb je kans dat die geen php ondersteund. Ik kan bijvoorbeeld geen php draaien op mijn @home webspace.
Net gedaan en als laatste commando had ik staan index.php ik neem aan dat dat correct is ( zo start je ook een website op, had ik al geleerd :-)
maar dan krijg ik deze foutmelding:
Not Found
The requested document was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Web Server at mijnsite.nl
Neen dat klopt, ik heb de hosting lopen via protagonist van hen heb ik ook het script gekregen, dus dat zou moeten werken.
Quote:
Dat betekent dat index.php in die map niet gevonden kan worden. Heb je de bestanden wel geupload naar je sever?Not Found
Ja, ik heb ze geupload, alleen bedenk ik nu ineens, ik heb het volgende gedaan:
DIR gemaakt
bestanden geupload
en daarna de DIR gechmod ( oeps is dat fout gegaan dan? )
bestanden allemaal verwijderen en dan even
eerst DIR maken
dan chmodden
dan bestanden uploaden ( of maakt dat niet uit )