Opstarten van PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ton

Ton

04/01/2008 23:18:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort mijn eerste stappen gezet op het WWW met de bouw van een eigen site ( met hulp van mijn zoon ) Nu ziet het er allemaal heel leuk uit en wil nu een gastenboek op de site.

Ik heb al een DIR gemaakt en zelfs al ge CHMOD via Commander ( uitleg van dit forum gehaald ) maar nu hoe verder?

Ik moet nu denk ik een link naar het gastenboek maken toch?
Ik heb al wat geprobeerd maar kom er niet uit.

Daarom mijn vraag aan de experts hier.....HHEEELLLLLUPPPP kan ( en wil ) iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt

grt

Ton

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 16:35:25

04/01/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Leer eens PHP Beginners handleiding door.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Ton

Ton

04/01/2008 23:29:00
Quote Anchor link
Dat heb ik gedaan, maar kon het niet vinden, maar kun jij mij het antwoord geven dan.
Dat scheelt een hoop zoek werk, zoals ik al zei ik ben een beginner en heel veel komt op mij af zo van OK. en nu?

vandaar mijn vraag.

Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2008 23:33:00
Quote Anchor link
Je hebt een map aangemaakt en gechmod, maar waarom eigenlijk? Dat heeft lijkt mij vrij weinig te maken met het schrijven van een gastenboek...

Of heb je soms ergens een gastenboek script vandaan gehaald? Zo ja, welk script dan? Heb je al gelezen hoe je dat script moest installeren?

Ton

Ton

04/01/2008 23:40:00
Quote Anchor link
Blanche,

Ik heb inderdaad een script gekregen, maar in een read me file stond deze tekst, dus ik dacht een eitje, maar helaas. Op deze site heb ik gevonden wat chmodden is en hoe je dat kan doen met commander ( dit heb ik gedaan en is gelukt) maar nu staan de bestanden waar ze moeten staan, op de server bij mijn provider ( nam ik aan )

Maar ik moet nu toch iets op mijn site zetten, zodat jij in mijn gastenboek kan schrijven.

1. Creating your phpBook guestbook directory
Create your directory and name it to whatever you wan't.

Then, in your ftp client type 'chmod 775 DIRNAME' where DIRNAME represents the
phpBook directory name.

Then, insert all the files of phpBook in the directory.

This includes: htmltop.php, htmlbottom.php, index.php, style.css.

Now you should be ready to go!

Dit is voor jullie wellicht makkelijk, maar voor mij niet. Ik troost mij met de gedachten dat jullie ook beginners geweest zijn, :-)

grt

Ton

- -

- -

04/01/2008 23:43:00
Quote Anchor link
alle bestanden in die map stoppen, en je bent good-2-go :)

(de map die je gechmod hebt)

Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2008 23:44:00
Quote Anchor link
Als je die bestanden in een map hebt staan, bijvoorbeeld 'gastenboek' dan kun je als het goed is je gastenboek gewoon draaien als je naar

http://www.jouwsite.nl/gastenboek/

gaat...

04/01/2008 23:50:00
Quote Anchor link
Ton schreef op 04.01.2008 23:40:
maar nu staan de bestanden waar ze moeten staan, op de server bij mijn provider

Is dit de provider waar je ook internet van hebt? Als dat zo is, dan heb je kans dat die geen php ondersteund. Ik kan bijvoorbeeld geen php draaien op mijn @home webspace.

Ton

Ton

04/01/2008 23:51:00
Quote Anchor link
Blanche,

Net gedaan en als laatste commando had ik staan index.php ik neem aan dat dat correct is ( zo start je ook een website op, had ik al geleerd :-)

maar dan krijg ik deze foutmelding:

Not Found
The requested document was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at mijnsite.nl

Ton

Ton

04/01/2008 23:53:00
Quote Anchor link
Jeej,

Neen dat klopt, ik heb de hosting lopen via protagonist van hen heb ik ook het script gekregen, dus dat zou moeten werken.

- -

- -

05/01/2008 00:12:00
Quote Anchor link
@ Ton, niet bumpen:

Quote:
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen.
Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

Joren de Wit

Joren de Wit

05/01/2008 00:14:00
Quote Anchor link
Quote:
Not Found
The requested document was not found on this server.
Dat betekent dat index.php in die map niet gevonden kan worden. Heb je de bestanden wel geupload naar je sever?

Ton

Ton

05/01/2008 00:19:00
Quote Anchor link
Blanche,

Ja, ik heb ze geupload, alleen bedenk ik nu ineens, ik heb het volgende gedaan:

DIR gemaakt
bestanden geupload
en daarna de DIR gechmod ( oeps is dat fout gegaan dan? )
bestanden allemaal verwijderen en dan even
eerst DIR maken
dan chmodden
dan bestanden uploaden ( of maakt dat niet uit )

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.