Opstellen van uml

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Omar

Omar

23/01/2010 17:13:00
Quote Anchor link
Hallo ik ben bezig met een web applicatie die ik met uml wil moduleren maar ik wil een aantal vragen aan mezelf stellen om zo tot een goede beschrijving te komen van de applicatie waar ik mee bezig ben. Hebben jullie mischien tips over vragen om tot een goede beschrijving te komen wat de applicatie precies moet worden.

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 09:57:16

Joren de Wit

Joren de Wit

23/01/2010 17:27:00
Quote Anchor link
Wat is het doel van mijn applicatie?

Ik snap niet precies wat je nu wilt. Je bent van plan een applicatie te maken, dan weet je toch al wat die applicatie moet gaan doen? Vervolgens kun je verzinnen hoe je applicatie dat gaat doen en wat je daarvoor nodig hebt.

Omar

Omar

23/01/2010 17:39:00
Quote Anchor link
Ik wil een soort marktplaats applicatie maken alleen wil ik dit met uml plannen natuurlijk weet ik wel hoe je een marktplaats applicatie kan maken in grote lijnen maar wil ik dit goed doen door effectief gebruik te maken van uml ik zoek alleen naar een goede manier om iets concreets op papier te zetten door middel van vragen te stellen aan mezelf alleen wil ik weten wat de beste vragen zijn om tot een concrete plan te kunnen komen.

Davy Jansen

Davy Jansen

23/01/2010 18:15:00
Quote Anchor link
- Ideeén (en event. functies) op papier zetten
- Schematisch tekening maken
- Database model opzetten
- Situatie herbekijken en database normaliseren
- Starten?

Zal ligt nog wel uitgebreid kunnen worden, maar het is altijd fijn om er iig goed over nagedacht te hebben, en dingen op papier te zetten.

Toen ik nog op school zat, hadden we bij het vak communicatie een manier door het gebruik van post-it-tjes. Dan schrijf je met een aantal personen, alles wat je maar kunt bedenken op (1 ding per post-it), in bijvoorbeeld 1,5 minuut.

Uiteindelijk leg je alles bij elkaar, en ga je samen bekijken wat wel toegevoegde waarde is, en wat niet. Zo komen vaak de beste ideeén naar boven. (Zo doen ze dat btw ook vaak bij grotere reclamebureau's,om zo tot een leuk / nieuw concept te komen :)

Wat betreft uml, daar is genoeg over te vinden op google. Er zijn ook voldoende software programmatjes die je daarbij helpen. Even zoeken dus :)

Succes!

Omar

Omar

23/01/2010 18:32:00
Quote Anchor link
@Chupskie

Bedankt voor je reactie, trouwens ook blanche bedankt voor je reactie.

Het probleem waar ik mee zat was de ideeen op papier zetten, hoe ik dat het beste kon beschrijven om effectief tot de volgende stappen van uml over te gaan. Jou idee om alles om post-it-tjes te schrijven gaat mee in het opstellen van mijn concept beschrijving.

Davy Jansen

Davy Jansen

24/01/2010 10:48:00
Quote Anchor link
@Omar, geen probleem :)

Dit werkt trouwens vaak het beste met 2 of meerdere personen. Dan krijg je ook input van andere, en bekijk je het systeem of idee, vaak van een hele andere kant.

Succes ermee!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.