Opstelling veranderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jorian

jorian

13/03/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een spel, zoals online soccer manager.
Ik ben nu bezig met een pagina om je opstelling te veranderen maar het lukt me echt niet.

Mijn database van teams ziet er als volgt uit:
id|serverid|trainer|country|team|position|players|opstelling|formatie

Ik sla de spelers die in een team zitten zo op:
id_van_player1-id_van_player2-id_van_player3-id_van_player4 etc.
Zo kan ik met explode() het makkelijk uit elkaar halen.

Dit doe ik het zelfde met de posities van de spelers:
positie_van_player1-positie_van_player2-positie_van_player3

Dit zijn de posities:
W = wissel
K = keeper
V1, V2, V3, V4, V5 = verdedigers
M1, M2, M3, M4, M5 = middenvelders
A1, A2, A3 = aanvallers

Weet iemand hoe ik het makkelijkst zo'n pagina kan maken waar je al de posities van spelers kan veranderen?

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 05:42:46

Frank -

Frank -

13/03/2008 16:38:00
Quote Anchor link
jorian schreef op 13.03.2008 16:34:
Ik sla de spelers die in een team zitten zo op:
id_van_player1-id_van_player2-id_van_player3-id_van_player4 etc.
Zo kan ik met explode() het makkelijk uit elkaar halen.
En dan nu de vraag waarom je in de problemen zit...

Meerdere gegevens sla je op in meerdere records. Jij gooit de boel op een grote hoop en kunt nu in deze hooiberg jouw speld niet meer vinden.

Tip van de dag: Ga normaliseren, jouw huidige datamodel is gewoon fout.

Jorian

jorian

13/03/2008 16:40:00
Quote Anchor link
Ik heb niet echt problemen met de database-tabel..

Frank -

Frank -

13/03/2008 16:41:00
Quote Anchor link
jorian schreef op 13.03.2008 16:40:
Ik heb niet echt problemen met de database-tabel..
Je zit duidelijk nog in de ontkenningsfase...

Geloof me nu maar, je zit flink in de problemen. Gooi je huidige database weg, ga normaliseren en ga een nieuwe database aanmaken. De huidige opzet lijkt nergens op.

Jorian

jorian

13/03/2008 16:42:00
Quote Anchor link
Hoe zou jij het anders doen?

Frank -

Frank -

13/03/2008 16:44:00
Quote Anchor link
jorian schreef op 13.03.2008 16:42:
Hoe zou jij het anders doen?
Ik zou gaan normaliseren. Dan blijkt vanzelf wel hoe de database eruit komt te zien. Meerdere gegevens van hetzelfde soort in 1 record opslaan is per definitie fout, daarmee kom je in de problemen.

Jacco Engel

Jacco Engel

13/03/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Is maar 1 oplossing voor dit probleem :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    explode('Jou database');
?>

Frank -

Frank -

13/03/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 13.03.2008 16:46:

Code (php)
1
2
3
<?php
    explode('Jou database');
?>

En in SQL:
Code (php)
1
DROP DATABASE jouw_database;

Jorian

jorian

13/03/2008 16:50:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 13.03.2008 16:46:

Code (php)
1
2
3
<?php
    explode('Jou database');
?>

Welk probleem? Er zijn geen problemen, ik vraag gewoon hoe jullie zo'n pagina zouden maken..

Joren de Wit

Joren de Wit

13/03/2008 16:52:00
Quote Anchor link
De pagina is niet het eerste waar je aan gaat denken, dat is namelijk de database. Zorg dus dat je met een goed genormaliseerd datamodel aan de slag gaat, dat voorkomt dat je later in de problemen komt.

Pak de tutorial die Frank je gaf erbij en ga je database opnieuw inrichten...

Frank -

Frank -

13/03/2008 16:54:00
Quote Anchor link
Af en toe is het net mens-erger-je-niet en mag je terug naar af. Jouw database is niet goed, hiermee kun je niet (goed en/of eenvoudig) gegevens opzoeken, wijzigen en/of verwijderen. Het verzinnen van lapmiddelen kan wel, maar gaat je waarschijnlijk meer tijd kosten dan het goed ontwerpen van de database en het aanpassen van je huidige scripts. Daarnaast kom je met een lapmiddel alleen maar verder in de problemen, op het moment dat je echt niet meer verder kunt, kunnen al jouw lapmiddelen ook richting schroothoop. Je bezorgt jezelf dus heel veel extra werk, bugs en frustratie.

Wellicht wil iemand je wel verder in de problemen helpen, ik werk daar in elk geval niet aan mee.

Succes!

Jorian

jorian

13/03/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Ik snap niet echt wat dat normaliseren is, sorry.

Frank -

Frank -

13/03/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Dat kun je in een half uurtje ook onmogelijk begrijpen, je kunt in die tijd onmogelijk het voorbeeld hebben uitgewerkt op papier en jouw eigen situatie ook hebben uitgewerkt. Maar dat is wel wat je zult moeten doen...

Wikipedia(engels, de NL-versie is niet al te best)
Yapf.net

Henk PHP

Henk PHP

13/03/2008 17:36:00
Quote Anchor link
Het lijkt me sowieso niet zo handig om te gaan beginnen met een online soccer achtig spel als je nog niet eens hebt gehoord van normaliseren. Begin met een gastenboek of iets simpels is mijn advies
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP

Miniejjj

Miniejjj

13/03/2008 17:50:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat die daar wel overna gedacht heeft voordat hij hieraan begon.

Sla in je speler tabel het team_id op en de positie. Wanneer je de spelers op wilt halen, hoef je ze alles maar te scheiden door een WHERE team_id = id te doen.

Frank -

Frank -

13/03/2008 18:11:00
Quote Anchor link
Maar dan per wedstrijd...

Miniejjj

Miniejjj

13/03/2008 19:15:00
Quote Anchor link
Tja, een wedstrijdsysteem wordt lastig, maar om zo spelers te veranderen is makkelijker, omdat je ze zo bij elkaar kan zoeken.

Het gaat hier om een opstelling :P

Jorian

jorian

13/03/2008 19:16:00
Quote Anchor link
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp, ik ben druk bezig met het normaliseren van de database. Ik ben al heel ver.

Joren de Wit

Joren de Wit

13/03/2008 19:19:00
Quote Anchor link
Quote:
Het gaat hier om een opstelling ...
Die per wedstrijd en zelfs binnen een wedstrijd kan verschillen! Spelers zijn natuurlijk niet gebonden aan 1 positie en kunnen ook op andere posities opgesteld worden.

Als je dat echt zo nauwkeurig wilt meenemen krijg je dus een aparte tabel met opstellingen en een koppeltabel waarin je spelers per postitie aan een opstelling koppelt. En dat zou je dan eventueel ook nog kunnen koppelen aan een tijdstip binnen een wedstrijd, zodat je ook opstellingswijzigingen kunt bijhouden.

Ik voel alweer een aantal extra tabellen aankomen :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Frank -

Frank -

13/03/2008 19:56:00
Quote Anchor link
En spelers kunnen gedurende het seizoen ook nog weer voor verschillende teams/clubs uitkomen. Dat maakt de uitdaging nog weer groter.

En om Blanche meer weer eens aan te halen:
Ik voel alweer een aantal extra tabellen aankomen :-)

Edit: Hoe zit het trouwens met de posities gedurende de wedstrijd? Die kunnen ook zomaar veranderen, een veldspeler kan bv. de positie van keeper krijgen: geen wissels meer en de keeper moet het veld verlaten...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Jorian

jorian

13/03/2008 20:18:00
Quote Anchor link
Ik heb nu alles aangepast, en netjes gemaakt. Mn database ziet er nu zo uit:
table Users: id|name|pass|active|status|actcode|email|serverID|country|teamID|
table Servers: id|name|country
table Teams: id|name|country|serverID|trainer|position|formationID
table Players: id|name|country|teamID|positionID|basisposition
table Positions: id|name
table Formations: id|formation

Kunnen jullie dan nu misschien mijn vraag beantwoorden?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.