optellen van reacties in forum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan Kouters

Daan Kouters

15/08/2006 14:03:00
Quote Anchor link
hallo,

ik ben bezig met het overzicht van de fora op een pagina weer te geven.

Nu zit mijn db zo in elkaar:

db_forums
forumID
------------
db_topics
topicID
forumID
------------
db_postings
postingID
topicID

Nu wil ik dus graag weten hoeveel posts bij elkaar in het forum met forumID 1 (bijv.) staan, maar aangezien het forumID niet in db_postings staat is het een vrij complexe query en ik kom er even niet uit. Ik heb het al eens met een join gedaan, maar dat lukte niet (could not save result fout)

wie kan me hiermee helpen?

b.v. dank

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 19:58:32

Tim Groot

Tim Groot

15/08/2006 14:09:00
Quote Anchor link
dat kan je met SUM doen, dan kun je alles optellen.

Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$power
= mysql_query("SELECT sum(`kracht`) AS `totaal` FROM `bommen` WHERE `gebruiker`='$geef->gebruiker'");
?>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/08/2006 14:20:00
Quote Anchor link
@ Tim: die backtics (`) kun je beter weglaten. Da's MySQL dialect dat geen enkele andere DB begrijpt.

Tim Groot

Tim Groot

15/08/2006 14:23:00
Quote Anchor link
@jan ja klopt, oud script, vanuit een grijs verlden, toen ik het nog niet deed:-)

Frisbee

Frisbee

15/08/2006 15:01:00
Quote Anchor link
Met SUM() gaat dat niet lukken, dat is bedoeld om waarden op te tellen. Je zult hier de records moeten tellen met COUNT(). Omdat je meerdere tabellen hebt zul je deze moeten joinen. Je krijgt dan zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT COUNT(db_postings.postingID) FROM db_topics LEFT JOIN db_postings ON (db_postings.topicID = db_topics.topicID) WHERE db_topics.forumID = ' . $forumID;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frisbee

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.