Optioneel datum veld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:07:38
Quote Anchor link
Ik heb een formulier met een optioneel einddatum veld.
In mijn database is de standaard waarde van einddatum NULL.

Wanneer ik mijn veld open laat wil ik dus dat de standaard waarde ingevuld wordt. Echter krijg ik de volgende melding steeds:
Quote:
Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. klik hier om terug te keren en opnieuw te proberen. Incorrect date value: 'NULL' for column 'Datumeinde' at row 1.

De code die ik geschreven heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$einddatum = mysqli_real_escape_string ($connect, trim($_POST['einddatum']));

if (empty($einddatum)){
        $einddatumfinal = "NULL";
        }else{
        $einddatum = explode('-', $_POST['einddatum']);
        $einddatumfinal = $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0];
        }

Wanneer ik $einddatumfinal = "NULL"; vervang door: $einddatumfinal = NULL; of door: return NULL;

Krijg ik nog steeds een foutmelding over de invoer in de database, waar gaat het fout?

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 11:50:53

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 12:20:54
Quote Anchor link
Als je NULL wil invoeren moet dat zonder quotes. Dat zul je dus in het opbouwen van je query moeten opvangen.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:24:39
Quote Anchor link
Ik snap niet wat je bedoelt

Ik had nl in eerste instantie:
Quote:
$einddatumfinal = NULL;

Daarna geprobeerd met:
Quote:
return NULL;

Uiteindelijk geprobeerd met:
Quote:

Omdat de bovenstaande codes ook deze foutmelding gaven. (de quotes heb ik dus als laatste geprobeerd)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 12:32:13
Quote Anchor link
Hoe bouw je query op? Dat is de vraag. Het probleem zit niet in de functie die je toont.
Gewijzigd op 25/10/2017 12:32:33 door Ben van Velzen

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 12:37:26
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
$lidmaatschapQuery = "INSERT INTO lidmaatschap (
                                             Datumeinde) VALUES
                                             ('$einddatumfinal')";

$lidmaatschapResult = mysqli_query($connect, $lidmaatschapQuery) or die( "Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. <a href=index.php>klik hier</a> om terug te keren en opnieuw te proberen." . " " . mysqli_error($connect).".");

Quote:
Incorrect date value: '' for column 'Datumeinde' at row 1.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 13:00:31
Quote Anchor link
Zie regel 3. Daar gaat het mis, omdat daar quotes altijd in de query gezet worden. Als je NULL wilt invoeren moet dat zonder quotes, dus zul je ze daar afhankelijk van de situatie wel of niet neer moeten zetten.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2017 16:09:52
Quote Anchor link
En als je iets expliciet wilt vergelijken met NULL moet dit met IS NULL, en niet met = NULL.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 18:33:27
Quote Anchor link
Klinkt logisch, maar waarom werkt het dan wel met optionele tekst velden zoals voornaam.
Daar heb ik een zelfde soort constructie en als dat niks wordt ingevuld werkt het wel.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/10/2017 18:48:33
Quote Anchor link
Een tekstveld kan wel een lege string zijn (dat is tenslotte ook tekst), maar een datumveld niet (dat is tenslotte *geen* datum). Daarom moet je bij een datumveld expliciet null gebruiken, en kom je bij een tekstveld met "" weg.

Michel Bak

Michel Bak

25/10/2017 19:39:16
Quote Anchor link
Duidelijk! Bedankt.

Zeg ik het dan goed dat als ik er If empty
$einddatumfinal = 0000-00-00;
Etc.

Van maak dat het opgelost is?!

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/10/2017 19:51:49
Quote Anchor link
Je probleem is dan inderdaad opgelost. Persoonlijk vind ik "0000-00-00" echter een draak. Eigenlijk bedoel je "niets", maar dat is even een beetje moeilijk, dus dan maar zo'n niet bestaande datum als 0000-00-00. Een flink aantal PHP functies struikelen hierover (ivm ongeldig jaartal/maand/dag). Je moet dus altijd kijken of het om een "echte" datum gaat, of om zo'n bosje nullen. Als je d'r null van maakt is het eenvoudiger: iets = datum, niets = geen datum.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 20:19:25
Quote Anchor link
Een beetje goed geconfigureerde MySQL of MariaDB weigert dit soort datums ook. Gebruik gewoon NULL wanneer je NULL bedoelt, maar wel op de juiste manier.

Michel Bak

Michel Bak

26/10/2017 16:18:04
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Wanneer ik nu einddatumfinal = '0000-00-00'; invul krijg ik de melding
Quote:
Incorrect date value: '0000-00-00' for column 'Datumeinde' at row 1

Dat werkt dus ook niet zoals ik wil, waar ga ik de fout in?

Wanneer ik de NULL oplossing wil gebruiken moet ik dus een query maken voor wanneer er geen datum is ingevuld, en een query voor wanneer er wel een datum is ingevuld. Klopt dit?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

26/10/2017 16:31:12
Quote Anchor link
Wat je zou kunnen doen is iets als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$einddatum
= trim($_POST['einddatum']);

if (empty($einddatum)){
}
else{
  $einddatumfinal = "'" . mysqli_real_escape_string($connect, $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0]) . "'";
}

Datumeinde) VALUES
                                             ("
. $einddatumfinal . ")";

$lidmaatschapResult = mysqli_query($connect, $lidmaatschapQuery) or die( "Er is iets mis gegeaan tijdens het invoeren van gegevens in de lidmaatschap database. <a href=index.php>klik hier</a> om terug te keren en opnieuw te proberen." . " " . mysqli_error($connect).".");

?>

Je kan meteen zien dat een aantal zaken in de code zijn gewijzigd, en de escaping nu ook meteen correct is.
Gewijzigd op 26/10/2017 16:32:27 door Ben van Velzen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/10/2017 16:44:29
Quote Anchor link
En als je het met prepared statements doet?
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$stmt
= mysqli_prepare($link, "INSERT INTO lidmaatschap (Datumeinde) VALUES (?)");
mysqli_stmt_bind_param($stmt, 's', $einddatumfinal);
mysqli_stmt_execute($stmt);
?>

Ben van Velzen

Ben van Velzen

26/10/2017 16:48:25
Quote Anchor link
prepared statements bieden mogelijk uitkomst als je null als waarde gebruikt en niet "NULL" als string. Then again, ik heb geen idee of mysqli daar slim genoeg voor is.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/10/2017 19:14:13
Quote Anchor link
Ik heb het nog even getest en jawel met prepared statements werkt het.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$einddatumfinal
= NULL;
// of
$einddatumfinal = '2017-10-26 19:13:45';
// of
$einddatumfinal = '2017-10-26';

$stmt = mysqli_prepare($link, "INSERT INTO lidmaatschap (Datumeinde) VALUES (?)");
mysqli_stmt_bind_param($stmt, 's', $einddatumfinal);
mysqli_stmt_execute($stmt);
?>

Michel Bak

Michel Bak

27/10/2017 11:16:49
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 26/10/2017 16:31:12:
Wat je zou kunnen doen is iets als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$einddatum
= trim($_POST['einddatum']);

if (empty($einddatum)){
}
else{
  $einddatumfinal = "'" . mysqli_real_escape_string($connect, $einddatum[2].'-'.$einddatum[1].'-'.$einddatum[0]) . "'";
}

Datumeinde) VALUES
                                             ("
. $einddatumfinal . ")";

?>

Je kan meteen zien dat een aantal zaken in de code zijn gewijzigd, en de escaping nu ook meteen correct is.

Ik zie dat dit goed werkt, echter heb ik na het einddatum veld nog een aantal velden staan waaronder een met een dropdown menu. Door de punten er voor en erachter te zetten bij einddatumfinal bij de query neem ik aan dat ik daardoor een volgende foutmelding krijg. (excuses voor de vele vragen, echter ben ik net begonnen met een opleiding php. Hier krijg ik helaas niet genoeg informatie. Het statements gedeelte heb ik nog niet gehad in de opleiding en begrijp ik ook nog niet helemaal, vandaar dat ik de bovenstaande oplossing graag wil gebruiken voor nu.)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/10/2017 11:22:00
Quote Anchor link
Deze situatie werkt correct voor de datum, andere velden kun je hier doodeenvoudig in verwerken. Als je iets concreets hebt dat fouten oplevert kun je die code gewoon posten.

Michel Bak

Michel Bak

27/10/2017 11:31:35
Quote Anchor link
Ahh ik heb de fout gevonden!!! Bedankt voor alle hulp!
Gewijzigd op 27/10/2017 11:35:17 door Michel Bak

Michel Bak

Michel Bak

21/11/2017 11:20:09
Quote Anchor link
Wat ik nu opmerk wanneer ik een datum omgekeerd invul bv: 2000-02-09
krijg ik een foutmelding:

Quote:
Incorrect date value: '09-02-2000' for column 'Einddatum' at row 1.

Hoe los ik dit op?
Daarnaast wil ik dat wanneer de gebruiker dit doet deze een melding krijgt om het op te lossen.
Ik heb bij verschillende velden een opzet waarbij het wel werkt en de gebruiker een melding krijgt alleen bij deze datum lijkt het niet te werken. Ook staan er controle velden onder deze controle maar deze fout krijg ik pas te zien NA de controles onder deze?
Gewijzigd op 21/11/2017 11:24:27 door Michel Bak

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.