Oracle exception opvangen in PHP
mary
05/10/2004 08:31:00Ik werk dus niet met mysql, maar met Oracle/SQL en hoop dat toch iemand me kan helpen.
Ik heb het volgende probleempje :
een tabel met een constraint voor mijn primary key (nogal logisch ja ;-)).
Indien de gebruiker probeert een record in te voegen met reeds een bestaande primary (het gaat om een normalisatie, dus combinatie van enkele primary keys, dit even terzijde) dan krijg ik natuurlijk een oracle error door mijn php code.
Zoiets als :
Warning: ociexecute(): OCIStmtExecute: ORA-00001: unique constraint (INTRADEV.SYS_C0010906) violated in /var/www/apps/Regis/Usercre/CreUserRes.php on line 46
In plaats van nu elke insert te queryen en op te zoeken of de primary key al bestaat, vroeg ik me af of het mogelijk is een oracle/sql fout op te vangen in php en er een eigen error boodschap voor weer te geven.
Alle ingaves queryen en opzoeken neemt ten eerste weer al tijd in beslag en doet de mooie werking van zo'n constraint ook weer teniet.
Iemand een idee?
Ik ben ora_error en ora_errorcode al tegengekomen maar krijg het niet echt aan de praat :-/
Ik heb het volgende probleempje :
een tabel met een constraint voor mijn primary key (nogal logisch ja ;-)).
Indien de gebruiker probeert een record in te voegen met reeds een bestaande primary (het gaat om een normalisatie, dus combinatie van enkele primary keys, dit even terzijde) dan krijg ik natuurlijk een oracle error door mijn php code.
Zoiets als :
Warning: ociexecute(): OCIStmtExecute: ORA-00001: unique constraint (INTRADEV.SYS_C0010906) violated in /var/www/apps/Regis/Usercre/CreUserRes.php on line 46
In plaats van nu elke insert te queryen en op te zoeken of de primary key al bestaat, vroeg ik me af of het mogelijk is een oracle/sql fout op te vangen in php en er een eigen error boodschap voor weer te geven.
Alle ingaves queryen en opzoeken neemt ten eerste weer al tijd in beslag en doet de mooie werking van zo'n constraint ook weer teniet.
Iemand een idee?
Ik ben ora_error en ora_errorcode al tegengekomen maar krijg het niet echt aan de praat :-/
PHP hulp
25/11/2024 01:51:30proeh.. lastig! ik weet niet veel van oracle en hier heb ik dus ook nog geen kaas van gegeten.. zou het kunnen zijn dat je een duplicated entry hebt of probeert aan te maken??
mary
05/10/2004 14:54:00Ja dat is idd de fout. Mijn constraint zorgt voor deze foutopvanging op databaseniveau en geeft deze weer door php/html heen.
Mijn vraag is nu of die fout af te vangen is in php.
Mijn vraag is nu of die fout af te vangen is in php.
wanneer je de query uitvoert, kun je een @ ervoor zetten.. die @ zorgt ervoor dat de foutmelding niet weergeven wordt..
wat je ook kunt doen is:
wat je ook kunt doen is: