ordenen ... huh?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2015 22:53:38
Quote Anchor link
Hi allemaal,

Stel we hebben 2 teksten, "punt" en "punt uit".

Vertellen jullie mij nu eens of ik er naast zit, want ik ga haast aan mezelf twijfelen nu. Als je deze 2 teksten alfabetisch ordent, dan hoor je toch dit te krijgen?

punt
punt uit

Echter, als ik in Windows 2 bestandjes met die teksten maak, dan ordent ie het zo:

punt uit.txt
punt.txt

Dat klopt toch niet? Of zie ik het helemaal verkeerd nu?

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 01:54:10

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/01/2015 23:00:01
Quote Anchor link
Ik heb hier hetzelfde, maar wat je zegt klopt volgens mij wel. Excel pakt bij voorbeeld wel:
punt
punt uit

blijkbaar sorteert windows net iets anders dan normaal zou moeten.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2015 23:03:31
Quote Anchor link
Ah oké. Bizar zeg ... ik dacht al dat het aan mij lag.

Ik snap echt niet waarom ie zo raar ordent. Als je de tekst "punt" hebt, dan zou iedere tekst die met "punt" begint automatisch daaronder moeten komen als je het alfabetisch ordent. Ik snap niet waarom dat niet gebeurt. Heel erg vreemd! :-s

Joe Bengalen

Joe Bengalen

14/01/2015 23:08:01
Quote Anchor link
Misschien rekent hij de punt (.) mee? Dus een spatie tegenover een punt, waarbij een punt eerst komt?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2015 23:10:56
Quote Anchor link
Nee dat kan niet. Die punt geeft enkel de extensie aan. En om dat te bewijzen kun je bij punt uit een extra punt zetten. Dan ordent ie m alsnog verkeerd:

punt. uit.txt
punt.txt

Echt slecht eigenlijk. Zou niet moeten mogen.

Joe Bengalen

Joe Bengalen

14/01/2015 23:14:32
Quote Anchor link
Hhmm ik zou het ook niet weten. Het was maar een wilde gok :p

Als je trouwens ook de extensie mee rekent heb je nu alsnog een spatie tegenover een 't' staan.

Onderstaand pakt hij wel goed?

test.txt
test.txt nogwat.txt
Gewijzigd op 14/01/2015 23:16:46 door Joe Bengalen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2015 23:19:28
Quote Anchor link
Dit gaat wel goed:

punt.txt
punt.uit.txt

en dit niet:

punt,uit.txt
punt.txt

Nou ga ik ook twijfelen of ie die punt meerekent :-s

Joe Bengalen

Joe Bengalen

14/01/2015 23:21:03
Quote Anchor link
In je 1e voorbeeld heb je een 't' tegenover een 'u' staan, waarbij een 't' dus bovenaan staat.
Het 2e voorbeeld worden de ',' en '.' mer elkaar vergeleken, waar een komma eerder komt.

Ik wist het ook niet hoor, maar als ik alle voorbeelden zo zie rekent windows blijkbaar vrolijk de volledige bestandsnaam bij het sorteren, dus ook de extensie!
Gewijzigd op 14/01/2015 23:22:12 door Joe Bengalen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2015 23:27:28
Quote Anchor link
Ik vrees inderdaad dat je gelijk hebt. Hij sorteert op volledige naam :-s

Dat heb ik dus nooit geweten. Heel vreemd. Hier meer info: https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/567cf5fd-eda9-48ba-ba03-190035c3a412/alphabetical-sort-order-isnt-alphabetical

Dos Moonen

Dos Moonen

14/01/2015 23:54:35
Quote Anchor link
Die extensies horen voor computers overbodig te zijn.
Elk soort type bestand hoort een MIME type te hebben.
Op basis van MIME type zou bepaald moeten worden wat voor bestand het is.
Dus op basis van mime types zou bepaald moeten worden wat voor icoontje getoond moet te worden.
Maar jammer genoeg waren er voor GUI geen icoontjes...
Dus besloten mensen bestandnamen extensies te geven om in een oog opslag te kunnen zien wat voor soort bestand het was.

Het is een van de vele dingen die we anders zouden doen als helemaal opnieuw zouden beginnen. Net als de termen kibibyte, mebibyte, etc. gebruiken. Al die verschillende soorten charsets zouden ook verdwijnen, go Unicode!

Het soort bestand van de naam afleiding is slecht, maar het gebeurt =[

PS. misschien dat sommige mensen dan ook niet meer zouden denken dat als je extensie veranderd dat het hele bestand op magische wijze is omgezet...
PPS. wat ik probeer te zeggen is dat het sorteren volkomen logisch is. Het feit dat wij mensen bestand namen moet parsen is absurt, terwijl we het beschouwen als dood normaal =[
Gewijzigd op 14/01/2015 23:58:41 door Dos Moonen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/01/2015 00:07:19
Quote Anchor link
Ik snap wel enigszins wat je bedoelt, maar als er geen extensies zouden zijn dan zouden we in een niet grafische omgeving geen onderscheid kunnen maken tussen bestanden. In je terminal zou je dan niet zien of iets een php of html file is. Sterker nog, je zou niet een php file en html file met dezelfde naam kunnen opslaan. Dat gezegd hebbende lijkt het me niet logisch dat een extensie wordt meegerekend als onderdeeel van de bestandsnaam. Want dat is nu dus hetgeen wat voor deze ellende zorgt. Vrij kansloos als je het mij vraagt.

Dos Moonen

Dos Moonen

15/01/2015 07:33:45
Quote Anchor link
"Ik snap wel enigszins wat je bedoelt, maar als er geen extensies zouden zijn dan zouden we in een niet grafische omgeving geen onderscheid kunnen maken tussen bestanden."
Tuurlijk wel, maar het betekend een extra kolom.

"Sterker nog, je zou niet een php file en html file met dezelfde naam kunnen opslaan."
Kun jij nu wel twee bestanden de zelfde naam geven maar met andere inhoud? Nope!

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/01/2015 09:43:08
Quote Anchor link
Alfabetisch sorteren kent eigenaardigheden. Het is niet alleen afhankelijk van het gebruikte alfabet (de karakterset), maar ook van de taal en zelfs van het land. In het Duits wordt bijvoorbeeld niet eens altijd hetzelfde gesorteerd: in Duitsland is de alfabetische volgorde anders dan in Oostenrijk.

Duitsland:

• ä == a
• ö == o
• ü == u

Oostenrijk:

• ä == ae
• ö == oe
• ü == ue

In databases heb je daarvoor verschillende collaties. Niet geprobeerd, maar het is heel goed mogelijk dat ook Windows anders sorteert als je een andere locale instelt.
Gewijzigd op 15/01/2015 09:44:14 door Ward van der Put

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/01/2015 13:35:15
Quote Anchor link
>> Kun jij nu wel twee bestanden de zelfde naam geven maar met andere inhoud? Nope!

Nee, maar dus wel als ze een andere extensie hebben! :)

>> Niet geprobeerd, maar het is heel goed mogelijk dat ook Windows anders sorteert als je een andere locale instelt.

Het heeft te maken met ASCII sortering. Hij neemt daarbij dus niet alleen de naam "foo" van het bestand mee, maar ook de extensie ".php". Blijkbaar komt een spatie eerder dan een punt, waardoor het alsvolgt wordt gesorteerd:

foo bar.php
foo.php

Vrij kansloos dus.

- SanThe -

- SanThe -

15/01/2015 13:39:51
Quote Anchor link
Punt is 46 en spatie 32.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/01/2015 13:43:21
Quote Anchor link
>> Punt is 46 en spatie 32.

Waardoor de spatie dus voor een punt komt, en alles verkeerd wordt geordend :-(

Dos Moonen

Dos Moonen

15/01/2015 14:51:50
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/01/2015 13:35:15:
>> Kun jij nu wel twee bestanden de zelfde naam geven maar met andere inhoud? Nope!

Nee, maar dus wel als ze een andere extensie hebben! :)

En de extensie is een deel van de naam. Andere extensie == andere naam. Dus je kunt het nu al niet.
Een deel van de naam verbergen waardoor het de indruk geeft dat meerdere bestanden met de zelfde naam mogelijk wordt is iets anders dan bestanden met verschillende inhoud maar de zelfde naam.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/01/2015 14:58:22
Quote Anchor link
>> Andere extensie == andere naam.

Ja, dat klopt. Maar voor het sorteringsproces is dat dus onhandig. Ik vind niet dat de extensie bij het sorteren zou moeten worden meegerekend. Nu krijg je dus:

Dos Moonen.txt
Dos.txt
Ozzie PHP.txt
Ozzie.txt

Lijkt me niet logisch. Liever had ik dit gezien:

Dos.txt
Dos Moonen.txt
Ozzie.txt
Ozzie PHP.txt

- SanThe -

- SanThe -

15/01/2015 15:03:36
Quote Anchor link
Fedora:

agenda.txt
ozzie.txt
ozzie php.txt

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/01/2015 15:10:32
Quote Anchor link
@SanThe:

Tja, zo zou het dus moeten ... blijkbaar te moeilijk voor Windows :-s

Willem vp

Willem vp

15/01/2015 15:41:47
Quote Anchor link
> Tja, zo zou het dus moeten ... blijkbaar te moeilijk voor Windows

Overigens komt dit niet doordat Fedora (en waarschijnlijk elke Linux-variant) de extensies niet meesorteert. Unix/Linux kent het concept extensie namelijk helemaal niet. (Laat ik het zuiverder zeggen: het filesysteem kent geen extensies.)

De reden waarom dit goed gaat, is omdat bij het sorteren punten en spaties niet worden meegenomen:

bla bla.txt
bla.bla.txt
bla txt
bla.txt
bla zwam.txt
bla.zwam.txt
Gewijzigd op 15/01/2015 15:43:02 door Willem vp

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.