ORDER BY .. AND ..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Joris

Joris

30/09/2008 09:29:00
Quote Anchor link
Is dat mogelijk? Om een eerst 'order by' uit te voeren en daarna weer een 'suborder by'?
Voorbeeld:
ORDER BY `path` AND BY `volgorde` ASC

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 14:28:52

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

30/09/2008 09:33:00
Quote Anchor link
hoe hadt je dat in geda8ten?

je moet dan en bepaald deel selecteren en dat op volgorde sorteren dat lijkt mij de beste oplossing van je probleem.

en gebruik geen backtips `
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet

- -

- -

30/09/2008 09:36:00
Quote Anchor link
@Joris:
GROUP BY 'path'
ORDER BY 'volgorde' ASC

Edit:
Sorry, eerst groupen dan orderen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -

Douwe

Douwe

30/09/2008 09:38:00
Quote Anchor link
ORDER BY volgorde, path ASC

Chris;
Zonder ', en jouw sql groepeert op path, ordert niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

Robert Deiman

Robert Deiman

30/09/2008 09:45:00
Quote Anchor link
Eventueel als je beiden op een andere manier wilt sorteren kan je dat prima opgeven. Douwe geeft de optie om beiden ASC te sorteren, het kan ook zo:

ORDER BY volgorde DESC, path ASc

Frank -

Frank -

30/09/2008 09:46:00
Quote Anchor link
Douwe M schreef op 30.09.2008 09:38:
ORDER BY volgorde, path ASC

Chris;
Zonder ', en jouw sql groepeert op path, ordert niet.

Tip: Geef per kolom aan hoe er moet worden gesorteerd:
ORDER BY
volgorde ASC,
path ASC

ASC is welliswaar de standaard richting, maar je zal zeker niet de eerste zijn die niet snapt waarom er niet andersom kan worden gesorteerd, DESC.

Douwe

Douwe

30/09/2008 09:48:00
Quote Anchor link
Robert;
ASC is de standaard, dus als je die niet opgeeft voor één van de twee, neemt ie automatisch ASC. Je kunt inderdaad per kolom de richting opgeven, maar volgorde, path DESC geeft ze niet allebei DESC!
(Als ik het goed heb begrepen natuurlijk ;))

Frank;
Ik dacht er nog aan mijn post aan te passen voor de duidelijkheid, ikzelf gebruik in mijn query's ook altijd ASC, al is dat niet per se nodig, is wel zo duidelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

Robert Deiman

Robert Deiman

30/09/2008 11:39:00
Quote Anchor link
@Douwe M

Dat weet ik wel, maar ik doe dat net als pgFrank, ik geef bij elke kolom op hoe er gesorteerd moet worden als die in de ORDER BY clause staat.

Ik weet dat die standaard ASC gebruikt, maar opgeven is duidelijker voor de leesbaarheid en begrijpbaarheid van een query.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.