order by and exclude
Tom Wellink
14/07/2010 21:33:14Beste,
Ik laat de laatst toegevoegde zien door vanuit de MYSQL de laatste 12 te vertonen, nu wil ik alleen een categorie excluden, heb al lopen googlen, maar kom nergens op, dit heb ik momenteel, maar dat werkt niet.
Ik wil dus code 61 excluden, ik dacht dat het met NOT moest, (ik weet het ben niet de slimste van ons allen ;)
$cat = mysql_query("SELECT * FROM foto ORDER BY id DESC NOT IN (SELECT code FROM foto where code = '61') LIMIT 12 ");
Ik laat de laatst toegevoegde zien door vanuit de MYSQL de laatste 12 te vertonen, nu wil ik alleen een categorie excluden, heb al lopen googlen, maar kom nergens op, dit heb ik momenteel, maar dat werkt niet.
Ik wil dus code 61 excluden, ik dacht dat het met NOT moest, (ik weet het ben niet de slimste van ons allen ;)
$cat = mysql_query("SELECT * FROM foto ORDER BY id DESC NOT IN (SELECT code FROM foto where code = '61') LIMIT 12 ");
Gewijzigd op 14/07/2010 21:33:36 door Tom Wellink
PHP hulp
05/11/2024 12:00:50Jasper DS
14/07/2010 21:34:57P Lekensteyn
14/07/2010 21:36:25De volgorde van informatie selecteren gaat zo:
-Tabellen bepalen
-Rijen selecteren die voldoen aan de voorwaarden
-Eventueel groeperen
-Sorteren en eventueel limiteren
Probeer dus eens SELECT * FROM foto WHERE code <> 61 ORDER BY id DESC LIMIT 12
-Tabellen bepalen
-Rijen selecteren die voldoen aan de voorwaarden
-Eventueel groeperen
-Sorteren en eventueel limiteren
Probeer dus eens SELECT * FROM foto WHERE code <> 61 ORDER BY id DESC LIMIT 12
Tom Wellink
14/07/2010 21:37:26Dank je het werkt....!
Gewijzigd op 14/07/2010 21:46:49 door Tom Wellink
Mari Hos
04/08/2010 13:23:33Beste Peter aka Lekensteyn,
Ook ik wil iets excluden, maar het gaat om een post, een resultaat uit de lijst van meest gelezen posts (KF plugin). Weet je ook hoe dat kan?
In de plugin staat het volgende :
$sql = "SELECT count(mr.post_ID) as totHits, p.ID, p.post_title from $wpdb->posts p JOIN {$wpdb->prefix}kf_most_read mr on mr.post_ID = p.ID where mr.hit_ts >= '".(time() - ( 86400 * $period))."' GROUP BY mr.post_ID order by totHits desc, ID ASC LIMIT $limit";
if(KF_MR_DEBUG_MODE){
Waar kan ik de post ?p=6025 of een cat neerzetten zodat die eruit gefilterd wordt?
Alvast bedankt voor je reactie!
Ook ik wil iets excluden, maar het gaat om een post, een resultaat uit de lijst van meest gelezen posts (KF plugin). Weet je ook hoe dat kan?
In de plugin staat het volgende :
$sql = "SELECT count(mr.post_ID) as totHits, p.ID, p.post_title from $wpdb->posts p JOIN {$wpdb->prefix}kf_most_read mr on mr.post_ID = p.ID where mr.hit_ts >= '".(time() - ( 86400 * $period))."' GROUP BY mr.post_ID order by totHits desc, ID ASC LIMIT $limit";
if(KF_MR_DEBUG_MODE){
Waar kan ik de post ?p=6025 of een cat neerzetten zodat die eruit gefilterd wordt?
Alvast bedankt voor je reactie!
John D
04/08/2010 13:50:40eruit gefilterd wordt: bedoel je daarmee dat je die uitsluitend wil zien of juist niet ? Voor de GROUP BY iets toevoegen in de trant van: AND tabel.attribuut = $_POST[p]
Gewijzigd op 04/08/2010 13:51:42 door John D