Order by datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »
Marina janssen

marina janssen

06/12/2016 23:44:55
Quote Anchor link
Kan iemand mij helpen?
Als ik een query doe met php en ik wil sorteren op datum
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
sql="blabla ORDER BY DATE DESC";
dan gaat het niet helemaal goed met de volgorde. Ik krijg dan als output bijv.
29/11/2016
29/10/2016
26/11/2016
3/12/2016

ipv
3/12/2016
29/11/2016
26/11/2016
29/10/2016

Hoe los ik dit op?

PHP hulp

PHP hulp

02/12/2024 19:48:40

Ben van Velzen

Ben van Velzen

06/12/2016 23:54:57
Quote Anchor link
Wat je hier laat zien is een tekst en geen datum. Sla je datums op als DATE en gebruik DATE_FORMAT voor de formatting.

Marina janssen

marina janssen

07/12/2016 00:09:52
Quote Anchor link
De data zijn opgeslagen als DATE en ik gebruik DATE_FORMAT voor de output.
Code (php)
1
$rec = "SELECT Nummer, Naam, Kleur, Geslacht, Leeftijd, Vacht, Ras, Status, DATE_FORMAT(Datum,'%d/%m/%y') AS Datum, DATE_FORMAT(Vertrekdatum,'%d/%m/%y') AS Vertrekdatum FROM `katten` WHERE Status = '$Status' ORDER BY DATE_FORMAT(Vertrekdatum,'%d/%m/%y') DESC LIMIT $start, $perpage";

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/12/2016 00:11:12
Quote Anchor link
Je hoeft geen DATE_FORMAT in je ORDER clausule te gebruiken.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/12/2016 00:11:17
Quote Anchor link
Waarom sorteer je dan op een geformatteerde datum?

Marina janssen

marina janssen

07/12/2016 00:25:17
Quote Anchor link
@Ben
Dat was een probeersel.

@Arien
Als ik alleen op ORDER BY Vertrekdatum doe, gaat t ook niet goed. Hij telt af op de dag zonder naar de maand te kijken.

Aha, ik vat t, dank!
Gewijzigd op 07/12/2016 00:30:09 door marina janssen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/12/2016 00:27:12
Quote Anchor link
Gebruik eens in je AS een andere veldnaam. Zou kunnen helpen.

Marina janssen

marina janssen

07/12/2016 01:21:12
Quote Anchor link
Als ik de format_date weglaat in de query gaat t goed, maar ik krijg er een ander probleem voor terug.
Het lukt me niet om
Code (php)
1
echo "<td>".$row["Vertrekdatum"]."</td>";
te date_formatten.

Code (php)
1
echo "<td>".DATE_FORMAT($row["Vertrekdatum"],'%d/%m/%y')."</td>";

Warning: date_format() expects parameter 1 to be DateTimeInterface
Gewijzigd op 07/12/2016 01:21:51 door marina janssen

- Rob -

- Rob -

07/12/2016 08:07:12
Quote Anchor link
Ik weet niet of dit werkt, ik zit namelijk op mijn mobiel en kan het niet uitproberen. Maar met Unix Time moet het volgens mij wel kunnen om op datum te formateren. http://php.net/manual/en/function.time.php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/12/2016 09:17:22
Quote Anchor link
DATE_FORMAT() gebruik je ook hoofdzakelijk in MySQL om je datum te formatteren. Dus ik zou niet weten wat er fout gaat, behalve dat je bij je AS dezelfde veldnaam gebruikt i.p.v. een andere. En verder is het dan ook een MySQL functie.

Er bestaat ook een gelijknamige PHP-functie, maar die werkt weer net wat anders. Maar praktisch gezien zou je met MySQL prima uit de voeten kunnen.

Ivo P

Ivo P

07/12/2016 09:47:05
Quote Anchor link
stel in je query haal je op '2016-12-31'
Die zit dan in $row['datum'] in onderstaand voorbeeld

Code (php)
1
<td><?php echo (new DateTime($row['datum']))->format('d/m/Y'); ?></td>

of welk formaat je ook maar in html wilt hebben.
Zelf haal ik tegenwoordig graag de datums ongeformateerd op uit de database. Pas hij het weergeven in het echo-statement (of in de aan te maken pdf /xls) bepaal ik het formaat.
Dat maakt dat ik niet voor elk wissewasje in de query's moet gaan zoeken en de query ook kan herbruiken voor verschillende situaties (verschillende talen gebruiker, anders in html en in de mail/pdf etc)
Gewijzigd op 07/12/2016 09:47:39 door Ivo P

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/12/2016 14:13:03
Quote Anchor link
^ what he said (heb ik volgens mij ook al meerdere malen aangehaald, het is beter om simpele queries te bouwen dan kathedralen waarin alles al geformatteerd is, en om die reden vaak niet herbruikbaar is)

Marina janssen

marina janssen

07/12/2016 16:46:29
Quote Anchor link
Ok...weer wat wijzer, dank allemaal voor het meedenken. Het is (nu echt) gelukt.Ik kan weer verder knutselen.

- Rob -

- Rob -

07/12/2016 18:54:49
Quote Anchor link
Marina janssen op 07/12/2016 16:46:29:
Ok...weer wat wijzer, dank allemaal voor het meedenken. Het is (nu echt) gelukt.Ik kan weer verder knutselen.

Dat is fijn om te horen! Veel succes verder met je project.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/12/2016 22:35:27
Quote Anchor link
+1 voor Ivo. Dit is precies hoe ik het ook doe.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.