ORDER BY

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 14:07:00
Quote Anchor link
allo
ik heb een vraagje:
bv ik heb in een tabel forum_posts
dit staan

ID - - - - - - - - - - - hoort_bij - - - datum
5 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 05/09/06
6 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 06/09/06

en ik wil alles appart houder per 'hoort_bij' dus gebruik ik GROUP BY en ik wil ook degene uitkomen die het nieuwste is gepost in die tabel:

SELECT * FROM 'forum_posts' GROUP BY 'hoort_bij' ORDER BY 'datum' DESC

maar dan kom ik query ID 5 uit
kan iemand mij helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gilles Van Vlasselaer

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 09:56:17

- SanThe -

- SanThe -

06/09/2006 14:26:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dat ook goed.
Anders eens ASC proberen.

Tip: Gebruik geen quotes om tabelnamen.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2006 14:33:00
Quote Anchor link
GROUP BY gebruik je eigenlijk alleen bij aggregate functions, zoals SUM, AVG en dergelijke. In dit geval kun je net zo goed zoiets doen:

SELECT ID, hoort_bij, datum
FROM forum_posts
ORDER BY hoort_bij ASC, datum DESC

dan krijg je ze op volgorde van hoort_bij eruit met de nieuwste datum eerst.

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 14:35:00
Quote Anchor link
maar er mag maar 1 uitkomst komen met de zelfde hoort_bij

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2006 14:38:00
Quote Anchor link
Oké, dan zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    ID,
    hoort_bij,
    MAX(datum) AS laatste_datum
FROM
    forum_posts
GROUP BY hoort_bij
ORDER BY hoort_bij ASC

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 14:53:00
Quote Anchor link
voor wat staat die AS laatste_datum daar?

srr voor noob vraagjes mss :)

- wes  -

- wes -

06/09/2006 14:58:00
Quote Anchor link
als jij een lookup doet op datum, vraag je nu laatste_datum op.

het is puur een naampje geven aan wat je daarvor (MAX datum) hebt gedaan

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 15:02:00
Quote Anchor link
en wat moet ik doen als ik dit nu heb :
5 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 05/09/06
6 - - - - - - - - - - - - 3 - - - -- - - - 06/09/06
7 - - - - - - - - - - - - 3 - - - -- - - - 07/09/06
8 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 08/09/06

gegroepeerd met de hoogst datums?

- SanThe -

- SanThe -

06/09/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Staat je datum zo in de database?

05/09/06 met 06 als zijnde 2006?

Dan heb je een foute manier van opslaan.
Datums stop je in een DATE of DATETIME veld.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2006 15:45:00
Quote Anchor link
Aanvulling: en het datumformat voor SQL is yyyy-mm-dd

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 18:00:00
Quote Anchor link
ff opnieuw dan:

5 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 2006-09-05
6 - - - - - - - - - - - - 3 - - - -- - - - 2006-09-06
7 - - - - - - - - - - - - 3 - - - -- - - - 2006-09-07
8 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 2006-09-08

welke query moet ik dan doen om dit uit te komen:

8 - - 2006-09-08
7 - - 2006-09-07

Frank -

Frank -

06/09/2006 18:17:00
Quote Anchor link
Blijkbaar sorteer je nu ASC (ascending => oplopend), wil je aflopend sorteren (descending) dan heb je DESC nodig.

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 19:59:00
Quote Anchor link
Quote:
7 - - - - - - - - - - - - 3 - - - -- - - - 2006-09-07
8 - - - - - - - - - - - - 2 - - - -- - - - 2006-09-08

welke query moet ik dan doen om dit uit te komen:

8 - - 2006-09-08
7 - - 2006-09-07

als ik dit doe via
SELECT * FROM forum_post GROUP BY 'hoort_bij' ORDER BY 'datum' DESC;

dan krijg ik deze results

en ik moet juist de 2 andere hebben want die zijn nieuwer (voor Last post in een forum)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gilles Van Vlasselaer

Frank -

Frank -

06/09/2006 20:22:00
Quote Anchor link
'hoort_bij' en 'datum' zijn kolomnamen. Deze horen dus niet (!) tussen quotes, of andere rommel, te staan. Doe je dat wel, dan behandel je dit als een string en wordt er dus niet gesorteerd op de waardes die in de kolom staan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  *
FROM
  forum_post
GROUP BY
  hoort_bij
ORDER BY
  datum DESC;

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

06/09/2006 22:11:00
Quote Anchor link
nog altijd

Frank -

Frank -

06/09/2006 22:47:00
Quote Anchor link
Oh, je bedoelt dat de datums niet kloppen die bij de resultaten staan? Dat heb je te danken aan MySQL, die gebruikt GROUP BY niet op de juiste manier.

Wellicht is het gebruik van het * in de query het probleem, haal uitsluitend de gewenste informatie op (benoem de velden) en gebruik evt. een subquery.

Ik weet niet of dit de oplossing is. Een echte oplossing is een betere database te gebruiken, bv. PostgreSQL.

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

07/09/2006 18:06:00
Quote Anchor link
er moet toch een oplossing zijn in MySQL ik heb een betalende host met MySQL :s

Frank -

Frank -

07/09/2006 18:21:00
Quote Anchor link
Even wat uitleg over GROUP BY:
GROUP BY biedt de mogelijkheid objecten die door rijen in een tabel worden beschreven, aan de hand van bepaalde met elkaar overeenkomende eigenschappen als 1 groep te beschouwen en over deze groepen vragen te stellen. De groep wordt daarmee op zichzelf ook weer een object met eigenschappen.

Van zo'n groep mag in het resultaat van de query alleen iets worden opgenomen dat de groep als geheel beschrijft.

Dan jouw probleem: Jij wilt de meest recente datum opvragen van een record die in 1 groep staat. Dat kan dus nooit met de huidige query omdat de datum geen eigenschap van de hele groep, maar slechts van 1 record.

MySQL accepteert deze foute query helaas wel. Dat de uitkomst niet klopt, zal MySQL een rotzorg zijn...

Ik zal even in het probleem duiken en zoeken naar een oplossing.

Vraagje: Welke versie van MySQL gebruik je/gebruikt jouw hosting provider?

Frank -

Frank -

07/09/2006 18:34:00
Quote Anchor link
De query van Jan is bijna goed, hier de gecorrigeerde versie:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT
    hoort_bij,
    MAX(datum) AS laatste_datum
FROM
    tabelnaam
GROUP BY
    hoort_bij
ORDER BY
    laatste_datum DESC,
    hoort_bij ASC

Het id kun je dus niet opvragen! Wanneer je dat wel wilt, zul je met een subquery moeten gaan werken.

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

07/09/2006 19:46:00
Quote Anchor link
gaat ook niet , ik wil gewoon dat die GROUP BY de laatste datum pakt en niet degene die hij het eerste tegenkomt :s

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

07/09/2006 19:58:00
Quote Anchor link
MIschien moet je anders even lezen wat FRank daarboven geschreven heeft. MYSQL doet maar wat met betrekking tot GROUP BY.

Let op GROUP BY

vroeger voor GROUP BY.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
//ivm uitlijning
naam   euries
klaas       3
jan          3
klaas       1

SELECT naam,SUM(euries) AS TOTAAL FROM tabel

klaas       7
jan          7
klaas       7

Nu met group by
SELECT naam,SUM(euries) AS TOTAAL FROM tabel GROUP BY naam

klaas       4
jan          3

Daar is GROUP BY voor en niet voor wat jij wilt. Dus GROUP BY wordt gebruikt icm een BEREKEND gegevens item, oftewel iets wat niet rechtstreeks uit de tabel komt.
Daarvoor gebruik je namelijk WHERE
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.