ORDER BY

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »
Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 03:08:25
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb aantal keren geprobeerd om volgorde op juiste rij te krijgen met ORDER BY columname, maar ik krijg steeds tegenovergestelde.

Ik wil hem orderen bij 'id', dus bijvoorbeeld op deze manier:

1
2
3
4
5
6
7
8
etc..
etc..
etc..

Wat is het beste dat je kunt doen? Iets met GROUP die bij 1 begint en verder gaat?
Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 06:58:43

Ivo P

Ivo P

09/08/2014 04:20:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT id
FROM tabel
ORDER BY id ASC

Of DESC ipv ASC

of bedoel je heel wat anders? Je geeft nogal weinig aanknopingspunten, bijv welke query je gebruikt en wat je dan krijgt en wat er dus precies fout aan is

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 04:36:15
Quote Anchor link
@Ivo P

Dat heb ik al geprobeerd, zowel ASC als DESC, maar dan krijg ik juist tegenovergestelde. Hij begint dan van onder naar boven, terwijl het juist andersom moet. Het moet beginnen bij 1 en zo verder naar de laatste cijfer.

Afbeelding

Query:

Code (php)
1
$mysqli->query("SELECT mess_folder_id, mess_folder_name FROM user_messages_folders WHERE mess_user_id = '0'") or die($mysqli->error);

Tobias Tobias

Tobias Tobias

09/08/2014 08:23:33
Quote Anchor link
Goto Learn op 09/08/2014 04:36:15:
Query:
Code (php)
1
$mysqli->query("SELECT mess_folder_id, mess_folder_name FROM user_messages_folders WHERE mess_user_id = '0'") or die($mysqli->error);

Hier staat geen enkele order in...

Code (php)
1
$mysqli->query("SELECT mess_folder_id, mess_folder_name FROM user_messages_folders WHERE mess_user_id = '0' ORDER BY id ASC") or die($mysqli->error);

Ps. als mess_user_id een INT is, hoeven er geen '' om de 0
Gewijzigd op 09/08/2014 08:24:13 door Tobias Tobias

Bart V B

Bart V B

09/08/2014 08:28:35
Quote Anchor link
Nog een tip, schrijf je query onder elkaar, dat leest hem wat makkelijker uit. ;)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$mysqli
->query("SELECT mess_folder_id,
                       mess_folder_name
                       FROM
                       user_messages_folders
                       WHERE
                       mess_user_id = '0'
                       ORDER BY
                       mess_folder_id ASC
                       "
) or die($mysqli->error);
?>
Gewijzigd op 09/08/2014 08:28:59 door Bart V B

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 13:35:03
Quote Anchor link
@Tobias Tobias,

Bedankt voor je antwoord en ja, dat weet ik. Ik heb ORDER BY al weggehaald en dit query dient alleen als voorbeeld, waar ivo om vroeg. Wat dat 0 betreft, bedankt voor de tip, maar er is geen 'id' en met order by 'id' in mn eerste bericht bovenaan bedoelde ik juist messs_folder_id, dat is waar ie op moet orderen.

@Bart V B

hehe liever niet.. ik vind het juist zo overzichtelijker, maar zoals ik al tegen Ivo zei, dat werkt dus ook niet. Zowel DESC als ASC

Dit is het resultaat:

Afbeelding

Testmap en Mijn Map zijn mappen die door de user zelf aangemaakt is en is dus pas veel later aangemaakt dan de laatste 5 die basis is. Dat wilt dus zeggen dat Testmap en Mijn map onderaan horen te zitten.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$mysqli
->query("SELECT
mess_folder_id,
mess_folder_name FROM
user_messages_folders
WHERE mess_user_id = 0
ORDER BY mess_folder_id ASC"

$mysqli->query("SELECT mess_folder_id,
mess_folder_name FROM
user_messages_folders
WHERE mess_user_id = '{$user['user_id']}' ORDER BY mess_folder_id ASC"
?>
Gewijzigd op 09/08/2014 14:07:45 door Goto Learn

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 13:49:01
Quote Anchor link
Werkelijk, je scrollt liever kilometers naar rechts dan dat je het in 1 oogopslag kan zien? Je bent niet de eerste die het doet, wel de eerste die het zegt.

Maar doe dan de rest een lol, en schrijf het op dit forum alsnog over meerdere regels uit. De rest van de wereld die jou wil helpen is er namelijk wel mee gediend.

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 13:52:19
Quote Anchor link
@Erwin H,

Dat begrijp ik ja. Zie bovensstande bericht dat ik verder bewerkt hebt.

Toevoeging: Erwin H, er zit limit op, dus er is geen sprake van kilometers lang scrollen. Voor je gaat zeggen: 'maar ik zie geen limit', klopt.. ik heb dat even tijdelijk weggehaald, zodat het niet te verwarrend gaat worden voor mensen hier om te lezen, want doel is nu immers even ORDER BY
Gewijzigd op 09/08/2014 13:56:32 door Goto Learn

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 13:57:42
Quote Anchor link
Huh, wat heeft een LIMIT nu met de lengte van je query te maken? Het gaat erom dat je niet een query string op 1 regel schrijft omdat het totaal onleesbaar wordt. Je gaat toch ook niet je hele php script achter elkaar op 1 regel plakken? Voor de php compiler maakt dat niet uit, maar voor jou (en mij) is het dan onleesbaar geworden.

Dit:
Code (php)
1
2
3
<?php
$mysqli
->query("SELECT mess_folder_id, mess_folder_name FROM user_messages_folders WHERE mess_user_id = 0 ORDER BY mess_folder_id ASC") or die($mysqli->error);
?>

versus dit dus:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$mysqli
->query(
  "SELECT mess_folder_id, mess_folder_name
   FROM user_messages_folders
   WHERE mess_user_id = 0

?>
Gewijzigd op 09/08/2014 13:59:43 door Erwin H

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:00:55
Quote Anchor link
@Erwin H

Je begrijpt me even niet goed, geloof ik. Ik bedoel dat ik hier ook gewoon gehele query had kunnen plakken met limit 10 achter de query, maar dat heb ik dus express even weggelaten, omdat ik de regel korter wou houden zodat order by overzichtelijker te zien is (Op dit forum).

Toevoeging: @Erwin H, er zijn nu dus 2 querys..
Gewijzigd op 09/08/2014 14:02:16 door Goto Learn

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 14:01:23
Quote Anchor link
Nee, JIJ begrijpt het niet. Zie de voorbeelden.
Of er nu wel een LIMIT clause en eventueel nog tien JOINS aan zitten, of niet, schrijf je query niet op 1 regel, maar breek het op in de functionele brokken. Dan is direct duidelijk hoe die query eruit ziet. Op die ene regel van jou niet!

Maar doe het ook gewoon lekker niet, als je het liever moeilijk maakt voor mensen die je proberen te helpen.
Gewijzigd op 09/08/2014 14:03:12 door Erwin H

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:03:17
Quote Anchor link
@Erwin H

Aah okee.. maar zo word mijn script alleen maar langer en langer zo op deze manier en dat vind ik dus irritant, maar voor op dit forum kan ik hem natuurlijk wel overzichtelijker maken.
Gewijzigd op 09/08/2014 14:03:59 door Goto Learn

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 14:04:41
Quote Anchor link
Hoe onduidelijk je het in je eigen script maakt moet je zelf weten, niemand hier die daar doorheen gaat. Maar op dit forum wordt het door iedereen gewaardeerd als je het iedereen wat makkelijker maakt.

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:06:44
Quote Anchor link
@Erwin H

Klopt, daar heb je gelijk in en daar zal ik rekening mee houden!

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 14:07:30
Quote Anchor link
Thanks.

Dan naar het probleem. Kan je laten zien wat de daadwerkelijke output is van je query. Dus zowel id, als name?
Gewijzigd op 09/08/2014 14:07:51 door Erwin H

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:10:08
Quote Anchor link
@Erwin H

Ik heb dus 2 querys, waarvan eerste query met mess_user_id die op 0 staat, wat wilt zeggen dat het standaard mappen zijn die men niet mag verwijderen en ander query met user_id van de user die door de user zelf mappen zijn aangemaakt en als ik het zo op deze manier doet met ASC:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$mysqli
->query("SELECT
mess_folder_id,
mess_folder_name FROM
user_messages_folders
WHERE mess_user_id = 0

$mysqli->query("SELECT mess_folder_id,
mess_folder_name FROM
user_messages_folders
WHERE mess_user_id = '{$user['user_id']}' ORDER BY mess_folder_id ASC"
?>

Dan krijg ik juist de mappen die door de user zelf aangemaakt zijn bovenaan, terwijl die juist onderaan moet staan.
Gewijzigd op 09/08/2014 14:10:42 door Goto Learn

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 14:12:17
Quote Anchor link
Maar waarom doe je het in twee queries en niet in 1?

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:15:34
Quote Anchor link
@Erwin H

Daar had ik ook al aangedacht, maar ik zou niet precies weten hoe ik dat op juiste manier kan doen. Kun je misschien een voorbeeld geven?

Erwin H

Erwin H

09/08/2014 14:19:38
Quote Anchor link
Dat is niet zo moeilijk, want je moet dan gewoon op twee users selecteren:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$mysqli
->query(
  "SELECT mess_folder_id, mess_folder_name
   FROM user_messages_folders
   WHERE mess_user_id = 0 OR mess_user_id = "
.$user['user_id']."
   ORDER BY mess_user_id ASC, mess_folder_id ASC"
)
?>

Speel nu gewoon even met de sortering tot je het goed hebt. Aangezien ik niet precies weet hoe je het wilt en hoe de ids zitten.

Goto Learn

Goto Learn

09/08/2014 14:33:12
Quote Anchor link
@Erwin H

Met beetje aanpassingen in mijn function doordat er nu maar 1 query wordt gebruikt geeft ie juiste volgorde aan. Bedankt voor je hulp en geduld! Dat was goede les in eenmalige gebruik van query.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.