Output tussen komma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »
David Douma

David Douma

31/01/2011 01:58:18
Quote Anchor link
Ik heb momenteel een script wat netjes de output weer geeft van een tabel. Echter wil ik deze output hebben tussen 2 komma's. Bijvoorbeeld: 'AA,BB,CC,DD'. Ik bedoel de ' en ' op het begin en einde.

De komma tussen de outputs heb ik al. Mijn script:

-----------
$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";

$result = mysql_query($query);
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm = $row['gsm'] . ',';
echo ($gsm);
}

------------
Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 15:30:01

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 09:04:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
echo '\'';
  echo $row['gsm'] . ',';
}

echo '\'';
?>

Mar cel

Mar cel

31/01/2011 14:14:31
Quote Anchor link
- laat maar -
Gewijzigd op 31/01/2011 14:14:59 door Mar cel

David Douma

David Douma

31/01/2011 14:52:29
Quote Anchor link
thnx! dat werkt, echter niet helemaal 100% zoals ik wil.
Ik wil die code meesturen naar een script, om precies te zijn gebruik ik het i.c.m. het mollie sms script.

Deze code wordt erin verwerkt $sms->addRecipients($gsm);
Vandaar dat ik dus dit had gedaan: $gsm = $row['gsm'] . ',';

Hoe kan ik alsnog zorgen dat als ik addRecipients($gsm); doe dat dat hij dan ook de ' ervoor en de ' erachter zet?

Toevoeging op 31/01/2011 14:54:42:

Of nog beter ik denk dat dit het probleem is, als ik deze code gebruik:

------
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";

$gsm = $row['gsm'];
}
echo ($gsm);
------

Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:02:12
Quote Anchor link
Hi David

Over je eerste vraag: Jij moet de text in een string plaatsen en dan kan via mollie smsen. Dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
  $gsmString
= "'";
  while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
  {

$gsmString .= $row['gsm'];
    if ( !is laatste regel ) // ik kan even niet vinden maar ik ga wel voor je uitzoeken
    {
       $gsmString .= ",";
    }
  }

$gsmString .= "'";

// en nu kan je $gsmString naar mollie sturen
?>

Over je tweede vraag:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?
$gsm .= $row['gsm'];
}

echo ($gsm);
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:04:21 door Dashti webdeveloper

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 15:02:44
Quote Anchor link
Ik denk dat je die aanhalingstekens aan het begin en eind helemaal niet nodig hebt.

"Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?"
Wat bedoel je? Je haalt maar 1 veld op in de database.

David Douma

David Douma

31/01/2011 15:14:17
Quote Anchor link
@Dashti Salar super thnx!, hoe kan ik nu van die eerste script van je de output laten zien in php zodat ik even kan zien wat hij gaat versturen naar Mollie voordat ik hem meteen laat smsen en het gaat fout :P

Toevoeging op 31/01/2011 15:25:04:

@Dashti, het werkt ik heb '$sms->addRecipients($gsm);' gewoon zo gelaten.

Enige kleine ding waar ik nu nog mee zit is het volgende:

Stel ik heb een tabel met de columns: id, text, gsm, met daarin bv:

ID TEXT GSM
1 test1 31612345678
2 test2 31612345679

Hoe laat ik het script nu naar ID 1 de tekst 'test1' sturen naar het bijbehorende gsm nummer en bij ID 2 de tekst test2 naar bijbehorend nummer?

Ik zat zelf te denken een loop ofzo in php te zetten dat hij in een extra veld een 1 zet en pas stopt met lopen als alles op 1 staat en niet 0.

Dit is mijn huidige mollie script wat trouwens nu wel werkt met het verzenden naar 1 nummer.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
include("include/config.php");
include("include/connect.php");

$query = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";

$gsm .= $row['gsm'];
}

?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?

require('classes/class.mollie.php');

$sms = new mollie();
$sms->setGateway(1);
$sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
$sms->setOriginator('xxxx');
$sms->addRecipients($gsm);

$sms->sendSMS('test');

if ($sms->getSuccess()) {
    echo '<b>OK!</b>';
  }

else {
    echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>
        Errorcode: '
. $sms->getResultCode() . '<br>
        Errormessage: '
. $sms->getResultMessage();
  }

?>

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:38:12
Quote Anchor link
@David

ik heb twee vragen (ik ben niet bekend met mollie sms):

$sms->addRecipients($gsm); <<--- hier komt gsm nummer?

$sms->sendSMS('test'); <<--- en hier de text ?

David Douma

David Douma

31/01/2011 15:44:45
Quote Anchor link
Klopt :) 'test' heb ik er zelf ff ingezet maar er kan dus ook staan: $sms->sendSMS($message); .

Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:48:35
Quote Anchor link
HAHA een fles wijn, daar kan ik geen nee tegen zeggen haha

nou ik heb even aangepast, kijk of dit werkt.

edit:

ik vraag me af hoe gaat dit werken:
$sms->addRecipients( $row['gsm'] );

wordt constant gsm nummer toegevoegd aan het object sms, of vervangt hij de oude. Mocht het niet juist werken dan stuur even class mollie dan ga ik even uitzoeken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php

/**
 * @author phpDesignerTest
 * @copyright 2011
 */

$db         = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query      = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result     = mysql_query($query);
$num_rows   = mysql_num_rows($result);

if ( $num_rows > 0 )
{

require('classes/class.mollie.php');
    $sms = new mollie();
    $sms->setGateway(1);
    $sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
    $sms->setOriginator('xxxx');

while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
    {

$sms->addRecipients( $row['gsm'] );
        $sms->sendSMS( $row['text'] );

if ($sms->getSuccess())
        {

echo '<b>OK!</b>';
        }
else {
            echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>';
            echo 'Errorcode: ' . $sms->getResultCode() . '<br>';
            echo 'Errormessage: ' . $sms->getResultMessage();
        }
    }
}
else {
    // als je query leeg is, dan moet je andere actie nemen
}
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:51:43 door Dashti webdeveloper

David Douma

David Douma

31/01/2011 15:50:07
Quote Anchor link
Ga ik zo even teste, eerst ff op weg naar de winkel thnx alvast!

Toevoeging op 01/02/2011 07:27:07:

@Dashti Salar

Super werkt als een klokje!
Had in de avond wat internet problemen, dus vandaar dat ik nu pas kon testen & reageren.

Nu heb ik nog 1 script cq probleem waar ik zelf niet uit kom. Enige interesse om me hier ook bij te helpen?

David Douma

David Douma

02/02/2011 10:34:04
Quote Anchor link
Het is mezelf al gelukt, moest een SELECT en INSER query in 1 hebben :)

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

02/02/2011 14:06:33
Quote Anchor link
Goed om te horen :)
Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het wel.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 14:56:05
Quote Anchor link
David Douma op 31/01/2011 15:44:45:
Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.

@David: en ik neem aan dat er binnenkort een fles wijn bij Dashti wordt bezorgd he! Beloofd is beloofd.

David Douma

David Douma

02/02/2011 19:40:22
Quote Anchor link
Ozzie, zeker zeker! als Dashti me zijn postadres stuurd gaat hij er zeker komen, belofte maakt schuld en die hou ik graag!

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

05/02/2011 19:40:20
Quote Anchor link
@ozzie .. haha goeie man :D
@David, ik ga je zo mailen :D, ik ben helemaal benieuwd ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.