Overdatum.nl 3.1
www.Overdatum.nl
Ik heb de layout wat simpeler gemaakt, en ook heb ik het userpanel wat meer centraal gezet op de site, waardoor je als gebruiker makkelijker je zaken kunt regelen en sneller bij je inbox kan.
Het menu ziet er moderner en strakker uit, en ik heb meer aan whitespace gedacht.
Onder de motorkap heb ik een bericht systeem voor gebruikers onderling in elkaar gezet en ook kun je je eigen blogs en foto's uploaden (na registratie).
ik wil jullie eigenlijk uitdagen om creatief de content te bekijken in het perspectief van de bezoeker/lid.
Ondanks zorgvuldigheid en nakijken kan er misschien nog wel een taalfout opduiken. Onder voorbehoud van typ en zetfouten zeg ik bij deze alvast.
Laat me weten wat jouw Overdatum.nl experience is.
Er is sinds de laatste 2 reviews van 1 jaar en een half jaar geleden alweer veel veranderd met Ik heb de layout wat simpeler gemaakt, en ook heb ik het userpanel wat meer centraal gezet op de site, waardoor je als gebruiker makkelijker je zaken kunt regelen en sneller bij je inbox kan.
Het menu ziet er moderner en strakker uit, en ik heb meer aan whitespace gedacht.
Onder de motorkap heb ik een bericht systeem voor gebruikers onderling in elkaar gezet en ook kun je je eigen blogs en foto's uploaden (na registratie).
ik wil jullie eigenlijk uitdagen om creatief de content te bekijken in het perspectief van de bezoeker/lid.
Ondanks zorgvuldigheid en nakijken kan er misschien nog wel een taalfout opduiken. Onder voorbehoud van typ en zetfouten zeg ik bij deze alvast.
Laat me weten wat jouw Overdatum.nl experience is.
Heb je nog screen shots van de oudere versies zodat we kunnen zien wat er is veranderd?
het is een weblog met een sociale kant vna supermarkt en voedsel controle.
Hoe meer content er binnen komt over missers hoe makkelijker gebruikers statistisch gezien een zaak kunnen keuren en zelf de keuze kunnen maken tussen kwaliteit of niet.
Helaas heb ik geen vorige screenshot kunnen vinden, ik ben er ondertussen nog wel naar opzoek.
Gewijzigd op 14/07/2010 22:17:47 door www JdeRuijterNL
Wat me als eerste opvalt (en ik let even niet zo op het uiterlijk, dat is gewoon mijn smaak niet laten we maar zeggen :)) is dat je niet kan klikken op de titels van blogs/nieuws/wat-is-het-eigenlijk? op de voorpagina. Je kan wel klikken op [lees meer], maar op de meeste sites kan je ook klikken op de titel en dat is wat ik automatisch doe. (bij Links heb je het wel al gedaan zie ik?)
Verder valt het me op dat je niet kan klikken op een naam van een persoon. Ik weet niet of het nuttig is, maar ik had het wel verwacht. Dat ik bijvoorbeeld op Jay klik, en bij een overzicht kom van alle berichten en reacties van Jay.
Bij je aanmelden rechts heb je veel tekst staan (leest niemand, en ieder die het wel leest, leest het omdat hij wantrouwend is en zoekt naar het linkje van de voorwaarden. Wat gebeurt er met mijn emailadres?) Als je mensen ertoe wilt aanzetten zich aan te melden zou ik die velden groter maken (meer padding, ruimte om de letters) en de aanmeldknop ook aanweziger. De tekst ernaast of eronder, maar minder belangrijk.
[verstuur] als aanmeldknop is nu niet echt uitnodigend en nogal nietszeggend. Ik zou daar [Meld aan] of [Registreer] o.i.d. van maken. Die [herstellen] knop zou ik (overal) weglaten. Een klik daarop en al die moeite die iemand heeft gedaan om iets in te tikken is voor niets. Zie je trouwens dat je [herstellen] knop groter is dan [verstuur]? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Gewoon weglaten, gebruikt toch niemand.
Als andere methode om mensen sneller zich te laten aanmelden zou je standaard het commentaar-formulier kunnen laten zien, maar met de velden [nickname] en erbij en zodra ze hun eerste reactie versturen ze aan te melden en automatisch in te loggen zodat ze die gegevens niet nog een keer in hoeven te vullen voor hun tweede reactie op de site. Om dan niet meteen als spammer over te komen zou ik er wel voor zorgen dat je ze niet automatisch opneemt in lijsten waarnaar je wekelijks email of promotie verstuurt o.i.d. Mail ze alleen hun wachtwoord en een kleine uitleg waarom ze dat ontvangen.
Wat is het verschil tussen filmpjes en film-archief? Je zou de ruimte die je rechts hebt (ik ben niet ingelogd, dus daar staat alleen aanmelden wat korter kan, een paar video's en dat je maar 12 leden hebt) kunnen gebruiken over een korte uitleg over de pagina.
Je ons-doel-pagina mist nog wat puntjes (letterlijk) en ik vind hem niet echt sterk. Wat vertelt mij dit? Het zegt me wat je van de supermarkten van tegenwoordig vindt. Maar dan vraag ik me af waarom deze site? Waarom blogs? Hoe helpt dit die bedrijven op het matje te roepen?
Welkom bij overdatum.nl! We wensen je veel plezier.
Uw Gebruikersnaam is: frikandel
Uw wachtwoord is : 7sYgLWk2q
Nu kan ik er ook op.. niet dat ik het doe, maar toch.
Victor Php op 14/07/2010 22:57:55:
Waarom zet je dit hierneer?
Quote:
Als je diepere reviews verwacht helpt het meestal als je voor PHPhulp even een account aanmaakt waarmee mensen het kunnen uitproberen.
@Overdatum ik heb nog even een screenshot gemaakt van toen ik inlogde (wat ik eerst probeerde in het aanmeld-formuliertje, zo ingebakken zit "inloggen in de rechterbovenhoek" bij mij) met wat ideeën erbij. Scheelt lang verhaal typen.
edit: nog eentje
Note: dit is het eerste wat in mij opkomt. Veel kritiek, maar zie het als dingen die je misschien wil verbeteren, of beter uitleggen, of die niet goed overkomen.
Gewijzigd op 14/07/2010 23:14:03 door Jelmer -
Jelmer rrrr op 14/07/2010 23:07:24:
@Victor juist zodat jij er ook op kan. Kan je hem verder uittesten. (zie mijn eerste regel van vorige reactie)
@Overdatum ik heb nog even een screenshot gemaakt van toen ik inlogde (wat ik eerst probeerde in het aanmeld-formuliertje, zo ingebakken zit "inloggen in de rechterbovenhoek" bij mij) met wat ideeën erbij. Scheelt lang verhaal typen.
Note: dit is het eerste wat in mij opkomt. Veel kritiek, maar zie het als dingen die je misschien wil verbeteren, of beter uitleggen, of die niet goed overkomen.
Helder, er is nog veel te verbeteren.
Website is overigens ook incompatibel met Opera :S
Gewijzigd op 22/07/2010 11:07:22 door www JdeRuijterNL