Overdatum.nl Beta
Waarvan ik het gevoel heb nog lang nog niet de puntjes op de i te hebben gezet.
De site is nog in ontwikkeling, sinds september 2008.
En is heeft al 2 layout veranderingen gehad, de code is schoner gemaakt, en op het moment ben ik vooral veel met css aan het spelen.
Ik wil bij deze site review graag mijn site in aanmaak laten zien om te weten wat anderen ervan denken en met de reactie een goed blik hebben of het de goede kant op gaat.
Van fouten kan je leren, en ik wil graag ondanks wat minor bugs die mij al wel bekend zijn een lijst maken van de dingen die ik nog zou kunnen doen om hier een meesterwerk van te kunnen maken.
De bugs:
- Youtube embed pagina's geven een invalide validatie, is een oplossing voor, maar op het moment nog geen top prioriteit.
- Als er een invulveld is vergeten in postblog.php springt de pagina weer naar boven.
- Wat CSS style hier en daar die wel wat beter kunnen.
- Hoekrondingen mogen wel transparant gemaakt worden.
Notes
- De site valideerd xhtml transitional, maar kan ook strict valideren als ik de dtd verander.
- De bugs worden langzamer hand minder, maar met een fulltime job is tijd vrij schaars. :/
- forum is nog lang niet af
bij deze:
http://www.overdatum.nl/beta
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Www JdeRuijterNL
ik vind de hover van het menu niet echt passen qua kleur, het menu zou nog wel iets spannender mogen.
De grote beginletter is mooier als deze hoger wordt geplaatst. Dus zelfde hoogte van de bodem zeg maar. Net zoiets als bijv dit. Dan valt die 5e zin er ook niet meer zo raar onder.
De datum links is niet mooi. Maak alleen een datum, iedere bezoeker weet wel dat het bericht dan getypt is, zoals veel blogs doen. De titel valt ook een beetje weg door de datum hoe je het nu hebt.
Ik zou van de titel ook een link maken. zo ook bij de tussendoortjes.
code dingetje:
vergeet niet titles toe te voegen aan de a-tags. Erg belangrijk voor zoekmachines.
Menu wordt op het moment aan gewerkt :)
Waarom krijg ik niet zoveel feedback ? :(
heb gekeken in FireFox.
- onder de titel 'OverDatum.nl' staat een horizontaal menu, deze zou ik wat groter maken nu, dit geld tevens voor het de zoekfunctie en het 'goedenavond' melding.
- maak het menu / Sidebar rechts in twee vlakken i.p.v. 3 ...
kijk hier voor inspiratie: http://www.gigadesign.be/
- m.b.t. de linkjes, maak deze of dik-gedrukt of onderstreept, dit is voor veel mensen / bezoekers onduidelijk ...
- gebruik een ander lettertype, dit is zijn mijn instellingen m.b.t. lettertype en lijn hoogte enz.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
color: #000000;
font-family: "Verdana", Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 11px;
line-height: 18px;
- De 'tussendoortjes' niet centreren, gewoon links uitlijnen ... kan het eens proberen ...
Bart Tuma schreef op 21.02.2009 21:37:
bij deze mijn feed-back,
heb gekeken in FireFox.
- onder de titel 'OverDatum.nl' staat een horizontaal menu, deze zou ik wat groter maken nu, dit geld tevens voor het de zoekfunctie en het 'goedenavond' melding.
- m.b.t. de linkjes, maak deze of dik-gedrukt of onderstreept, dit is voor veel mensen / bezoekers onduidelijk ...
- gebruik een ander lettertype, dit is zijn mijn instellingen m.b.t. lettertype en lijn hoogte enz.
- De 'tussendoortjes' niet centreren, gewoon links uitlijnen ... kan het eens proberen ...
heb gekeken in FireFox.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
color: #000000;
Duidenlijk, maar wat is er mis met het lettertype en de groote van het zoekveld/groetveld :S
ik heb het gehele font, binnen de body zeg maar ...
Bart Tuma schreef op 21.02.2009 22:58:
ik heb het gehele font, binnen de body zeg maar ...
Ik heb het font veranderd, en nog een lakje hier en een kloddertje daar gedaan :)
Quote:
Niemand heeft nog geblaat
Deze tekst is niet echt professioneel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ki ma
(http://www.overdatum.nl/beta/upgrades.php)
Not Found
The requested URL /beta/upgrades.php was not found on this server.
Ik moet voor de upgrades nog nadenken wat ik wil gaan aanbieden.
klik), zou je dat niet beter anders doen, die boxjes misschien los? In z'n geheel positioneren is altijd beter dan alleen de inhoud.
'k Vind 'm wel erg druk. En het reageren snap ik niet helemaal. Waar reageer je als je in die box typt? Kun je dat niet beter gewoon onder de reacties zetten? Lijkt me wat duidelijker. En je header is wel mooi gesliced..... (