Overdatum.nl Beta2
Ik wilde vanavond de knoop doorhakken om mijn website moment opname te laten reviewen.
Daarbij vraag ik het volgende, stuur mij de inhoud van je koelkast. :)
Deze zal ook op de site komen bij de inzendingen.
Dingetjes waaraan nog gewerkt wordt:
- Menu verspringt 1px als je van "current:home" naar alle andere menu delen gaat.
- Er zijn een paar links non-actief en daar word nog aan gewerkt.
- Zoekveld zal binnenkort in het menu gezet worden
- Zoeken op supermarkt werkt nog niet.
- Sectie supermarkt, laatste updat verwijst nog niet naar het juiste blog die aan de laatste update zou moeten voldoen.
Mijn vorige review: http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=60830&cat=6
Mijn testsite: http://www.overdatum.nl/remake/index.php
Kritiek, tips, suggestie's altijd welkom.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Www JdeRuijterNL
*bump*
Op zich niet gek! Hij valideert ook nog, goed zo. Twee dingen die me wel opvallen: ik zie veel grijs, en de koppen van de alinea's zou ik ietsje kleiner maken. Dan passen ze meer bij de tekst.
Ik zou in de algemene achtergrond een patroontje verwerken. Dat geeft al iets minder 'saaiheid'.
http://www.overdatum.nl/remake/nieuws.php?post_id=179 gekeken, als voorbeeld. waarom doe je onder elke p een br? Dat geeft, vind ik te veel ruimte tussen de regels. De ruimte van de regels kan je ook met css instellen.
Ook vind ik het vreemd dat je die h4 Georgia als font hebt gegeven. Je gebruik overal een sans serif font family, en daar opeens een serif font. Dat vind ik niet zo mooi.
Dat menu (Home | Klacht | Media | Smakelijk | Goodies | Login) houd ook zomaar raar op in de lucht vind ik.
Ik heb even naar Ook vind ik het vreemd dat je die h4 Georgia als font hebt gegeven. Je gebruik overal een sans serif font family, en daar opeens een serif font. Dat vind ik niet zo mooi.
Dat menu (Home | Klacht | Media | Smakelijk | Goodies | Login) houd ook zomaar raar op in de lucht vind ik.
Dat ziet Ubbcode als een spatie die ik heb ingevoerd in het database
Het menu moet idd wat breder, heb zojuist op aanraden van Jezpur de kleur iets feller gemaakt, dat doet ook al wat meer idd.
H4 moet ik nog een plek geven, dit momenteel een loze css waarde.
Zal de font alvast verwijderen voordat ik dat weer vergeet :)
Achtergrond patroon is opzich wel een idee, alleen wil gaat daarbij de overvloeing van de outerborders verloren.
Ik hou het in ieder geval wel in gedachten.
Wat ik ook jammer vind is dat je op de home die lekkere oranje koppen niet aan kan klikken.
Ik moet ook zeggen, hoe langer ik op je website ben, hoe meer die grote letters me gaan irriteren. En het blijft gewoon allemaal echt te grijs. Vind je dat zelf niet eigenlijk ook?
die koppen in home zou ik inderdaad wel kunnen voorzien van een <a>
@Jey: zorg dan wel dat die blauwe tint goed matcht met de rest. Misschien is het in dat geval ook wel een tip dat blauw stiekem op wat meer plekken te gebruiken op je website. Gewoon om het kleurenschema aan te dikken.
alleen twijfel ik over de kleur oranje in het infromatie gedeelte van de site, aangezien wit beter opvalt voor text.
Bij deze, heb ik de kleuren wat veranderd.
Mooie layout, het eten ziet er ook redelijk lekker uit xD
Verder wat inhoudelijks. Als je bij een artikel wilt reageren, maar je niet ingelogd bent, staat er een link naar inloggen. Dat is zelfde pagina, met als anchor login, maar die staat dan nergens. Tevens, je kan onbeperkt kudo's geven aan een artikel, lijkt me niet zo'n geweldig plan. Onderaan je pagina staat: "html css en php geschreven met notepad++" of iets dergelijks. Bij een framework of iets dergelijks vind ik dat heel prima dat het vermeld word, maar dit vind ik wat te ver gaan.
Verder heb ik het nog niet getest ofzo, maar denk natuurlijk om sq injection en emailinjection.
Vind dat je heel prima werk hebt afgeleverd :)
Mss nog een puntje, die google ads past niet qua hoogte, je kan er zo een beetje in scrollen.
Verder vind ik hem wel inorde.
Edit: Kijk de validatie van je aanmeld formulier eens na als je wilt:
- als je beide velden leeg laat, krijgt enkel email de foutboodschap
- vul foutieve email in, en er wordt niets gezegd over het leeg laten van de gebruikersnaam
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Moe
De validatie errormedlingen zijn nog niet perfect.
Daar zal ik binnenkort naar kijken..
Kuddo-systeem inperfect, daardoor wijzigt de datum van de post ook, binnenkort maar eens het database napluizen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door www JdeRuijterNL
Onderbouw je mening eens.
Dat is mijn gevoel altans
die nieuwe is meer orange en blauw vind ik zelf erg modern... die vorige had meer Bruin (tinten) en dat vind ik zelf mooier de indeling van de website vond ik ook bij de vorige beter houd niet weg dat ik de nieuwe lelijk vind!
Smaken verschillen maar kom eens met een gedetaileerdere mening over waar exact je de site beter vind ingedeeld ?
Of bedoel je alleen het design?