Pagina functie maken
Hallo,
Ik maak een functie die laat zien op welke pagina je bent d.m.v. de $_GET['pagina'] (die ik voor de pagina's gebruik) om te bouwen met preg_replace en str_replace. Ook haal ik de ?get=iets eruit, omdat je anders bijvoorbeeld Berichten > Verzonde?id=1 > .. zijn en daar maak ik dan Berichten > Verzonden van.
Nu zie je alle pagina's zonder hoofdletters. Ik wil graag de eerste letter een hoofdletter maken van elke pagina die weergeven word. Ik weet dat daar ucfirst() voor is, maar ik weet niet hoe ik die in de code moet verwerken, je moet het dan namelijk om elke pagina zetten?
Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt,
Machiel.
Ik maak een functie die laat zien op welke pagina je bent d.m.v. de $_GET['pagina'] (die ik voor de pagina's gebruik) om te bouwen met preg_replace en str_replace. Ook haal ik de ?get=iets eruit, omdat je anders bijvoorbeeld Berichten > Verzonde?id=1 > .. zijn en daar maak ik dan Berichten > Verzonden van.
Nu zie je alle pagina's zonder hoofdletters. Ik wil graag de eerste letter een hoofdletter maken van elke pagina die weergeven word. Ik weet dat daar ucfirst() voor is, maar ik weet niet hoe ik die in de code moet verwerken, je moet het dan namelijk om elke pagina zetten?
Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt,
Machiel.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
function pagina() {
$pagina = $_GET['pagina']; // De huidige 'link' gebruiken
$pagina = preg_replace('/\\?.*/','',$pagina); // De $_GET's eruit halen
$pagina = str_replace('/',' → ',$pagina); // De slashed veranderen naar een pijltje (→)
return $pagina; // Return
}
$pagina = $_GET['pagina']; // De huidige 'link' gebruiken
$pagina = preg_replace('/\\?.*/','',$pagina); // De $_GET's eruit halen
$pagina = str_replace('/',' → ',$pagina); // De slashed veranderen naar een pijltje (→)
return $pagina; // Return
}
Gewijzigd op 26/05/2013 17:48:08 door Machiel K
Dat zorgt er alleen voor dat het bijvoorbeeld Berichten > verzonden word. Ik wil juis dat elke pagina weergeven word met een hoofdletter: Berichten > Verzonden. Dus ook bijvoorbeeld met deze hele rij: Homepagina > Archief > Menu > Berichten > Verzonden.