Pagina gefocust op midden div
Omdat ik een nogal grote header heb, moeten de gebruikers van mijn website constant scrollen om de content te zien. Nu dacht ik om bij het laden van de pagina meteen te focussen op de content. Is dit mogelijk? Zoja, hoe?
Mvg, Manaus
Bijvoorbeeld door een <a name="content"> vooraan je content te zetten, en in het onload-event daarnaartoe te scrollen (of #content achter de locatie te plakken)
Mvg, Manaus
Kan je dat zelf niet googlen
Heb ik al gedaan maar niet gevonden.
Google zoektermsuggestie: scroll down on load
Bedankt bas, is gelukt. De oplossing was: window.scroll(0,250);
Moet je het probleem niet bij de bron aanpakken?
Constatering: oei, mn header is te groot...
Weet je wat, laat ik m'n pagina dan maar telkens automatisch naar beneden scrollen (hoe irritant is dat... als bezoeker zou ik dat echt niet fijn vinden).
Mij lijkt het dat je gewoon de header wat kleiner moet maken. Om op iedere pagina naar beneden te gaan scrollen lijkt mij geen elegante oplossing...
Als jij een broek heb gekocht en je komt er thuis achter dat ie te lang is, dan knip je toch ook niet de pijpen eraf? Nee, je gaat terug naar de winkel en je koopt er een die wel past. Voor je header geldt het zelfde, zorg dat ie past! Of desnoods, gebruik een grote header op de homepage en een wat kleinere variant op de onderligende pagina's.
Ik zou de header kleiner maken, automatische scroll is inderdaad stom.
Ik vind scrollen wel irritant in een foto album, als er een nieuwe afbeelding getoond word wil ik niet meer naar beneden scrollen, maar wil ik gelijk de afbeelding zien.
Oetzie cookie op 27/11/2010 17:16:11:
Ik vind scrollen niet erg, dat hoort gewoon bij een website als je niet wilt scrollen koop je maar een groter beeldscherm.
Ik weet niet of dit betrekking heeft op mijn opmerking, maar het gaat dus om automatisch scrollen.