pagina systeem met /pagina pagina's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Bas van

Bas van

26/07/2009 11:57:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus corrigeer me even als ik iets fout doe!
Ik ben van plan een cms te maken die niet werkt met $_GET en dat het id dan uit de database wordt gehaald. Maar een die de pagina 'echt' aanmaakt en die je ook kan wijzigen. Ik wil eigenlijk voor de mooiigheid dat de pagina's geen extensie hebben (dus geen gastenboek.php maar /gastenboek). Dus mijn vraag is; is dat een kwestie van mappen aanmaken met een index.php erin, of is er een simpelere oplossing? Misschien een zoekwoord voor Google?

Alvast bedankt!:)
Groetjes, Bas

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 22:01:48

GaMer B

GaMer B

26/07/2009 12:00:00
Quote Anchor link
Allereerst: Welkom =]

En ik denk dat je al best ver komt met file_put_contents. Daarmee kan je bestanden aanmaken.

Bas van

Bas van

26/07/2009 12:08:00
Quote Anchor link
Bedankt:)

Maar dan kan ik zo bestanden aanmaken! (gewoon een korte versie van fopen(), fwrite() en fclose() toch?) En dan gewoon mappen maken en daarin de indexbestanden wegschrijven?

Of is er ook een manier om de .php niet te laten zien in de adresbalk? Want wanneer ik zoveel mappen krijg, en je moet eens FTP contact maken, lijkt me dat niet erg overzichtelijk.
Maargoed. Wat niet gaat, gaat niet:)

Nogmaals bedankt:)

A Leeuwenburgh

A Leeuwenburgh

26/07/2009 12:09:00
Quote Anchor link
Waarom staat echt tussen 'quotes' ? Wil je dat hij de pagina's echt maakt dus bij de invoer opslaat als .html bestanden in een map of bedoel je dat je wilt werken met schone url's ?

Rik

Rik

26/07/2009 12:11:00
Quote Anchor link
Beste bas,

Je kunt met mod_rewrite, je urls herschrijven zodat .php niet meer word weergegeven. Zoek dat maar eens op op google, je zal vast iets bruikbaars vinden

~ Rik

GaMer B

GaMer B

26/07/2009 12:13:00
Quote Anchor link
Ik denk eerder dat je gewoon bij een database moet blijven. En gewoon $_GET blijven gebruiken.

Als je TOCH zulke URL's wilt maken:
Quote:
jesite.nl/home
of
jesite.nl/contact

dan kan je mod rewrite gebruiken.

Dit is veel flexibeler (en ook wat gecompliceerder), maar het betaalt zich wel af bij het makkelijker kunnen onderhouden van alles.

Mod_rewrite zorgt er voor dat een URL zoals:
Quote:
jesite.nl/home.php

kan omvormen naar:
Quote:
jesite.nl/home

zonder dat er functionaliteit verloren gaat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Bas van

Bas van

26/07/2009 12:14:00
Quote Anchor link
@Hall: Ik wil dat het systeem de pagina's echt schrijft op de server. Dus inderdaad gewoon index.php, gastenboek.php en fotoboek.php. Ik stoor me alleen aan dat .php, en het werken met pagina.php?id=3 is niet erg SEO. Dus vandaar dat ik de pagina's wel op de server wil hebben, en schone urls wil hebben.

@Rik: Bedankt! Ik ga het zoeken:) Ik denk inderdaad dat dat is wat ik bedoel!

Bedankt beide!:)

Bas van

Bas van

26/07/2009 12:19:00
Quote Anchor link
@GaMer13: Jij ook bedankt:) ik heb een tut gevonden die ik maar eens ga doornemen. Ik heb toch nog 6 weken de tijd;)

Bedankt allemaal:)

Groetjes,
Bas

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas van

A Leeuwenburgh

A Leeuwenburgh

26/07/2009 12:20:00
Quote Anchor link
Met deze links kom je er wel uit. Enige voorwaarde is wel dat je op je webruimte bij je hostingprovider gebruik mag maken van .htaccess bestanden.

URL Rewriting - Apache URL Rewriting Guide:
http://httpd.apache.org/docs/2.0/misc/rewriteguide.html
Standaard werk op de website van Apache met veel voorbeelden.

URL Rewriting - mod_rewrite Cheat Sheet (V2)
http://www.addedbytes.com/apache/mod_rewrite-cheat-sheet/

URL Rewriting - Wat is URL Rewriting ?
http://www.jeroen.com/woordenboek/url_rewriting

URL Rewriting for Beginners
http://www.addedbytes.com/apache/url-rewriting-for-beginners/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door A Leeuwenburgh

Rik

Rik

26/07/2009 12:26:00
Quote Anchor link
@ Hall: De meeste hosters (inclusief gratis) ondersteunen onderhand wel htaccess bestanden, anders moet je snel overstappen naar een andere.

Ook vanuit deze kant bedankt voor de linkjes. Ik heb het binnenkort zelf ook nodig.

A Leeuwenburgh

A Leeuwenburgh

26/07/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Jawel daar heb je gelijk in, dat is zo, maar niet bij die enkele providers waar je een subdomein kan aanvragen. Die hebben het vanwege serverbelasting en veiligheidsoverwegingen uitstaan.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2009 13:16:00
Quote Anchor link
je zo ook naar MultiViews kunnen kijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.