Pagina tegelijkertijd bezoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 18:14:55
Quote Anchor link
- Ariën - op 13/01/2016 17:26:42:
@Thomas: Ook include() geeft foutmeldingen als het pas niet klopt.

Een E_WARNING ja, en alleen als het melden + weergeven van fouten aan staat.

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 12:31:04

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 18:59:29
Quote Anchor link
De fout zicht echt in onderstaande pagina, want als ik via een gewoon formulier post wordt alles opgeslagen...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>

<script type="text/javascript">var itemID= '<?php echo $itemID; ?>';</script>
<script>
$(document).ready(function(){
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
        url: "shared/blocktime.php",
        type: "POST",
        data: "{'itemID':'" + itemID+ "'}",
        cache: false,
        success: function(html){
            $(".result").empty().html(html);
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        error:function (xhr, ajaxOptions, thrownError){
            $(".result").empty().html('Error:'+ xhr.status + ' '+ thrownError);
        }    
    });
}
});

</script>

Ik heb dit gebruikt om te testen (en dit werkte):
Code (php)
1
<form method="post" action="shared/blocktime.php"><input type="text" name="itemID" size="55"><input type="submit" value="ok" /></form>

Hoe kan ik er achter komen waar de fout zit? Ik ben een leek in Jquery en weet niet hoe ik foutmeldingen kan weergeven...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:02:18
Quote Anchor link
Zie mijn tip eens die ik eerder in het topic gaf.

- Ariën - op 13/01/2016 16:50:45:
Zet anders eens op diverse plekken een alert() met een logische tekst op wat strategische plekken in je JavaScript. Dan heb je een idee hoe je script wordt doorlopen.

Opsich is een console.log('Debug tekst hier') ook een mogelijkheid. Deze berichten kan je dan in de Debug-console van je browser zien, en scheelt je een hoop alerts().
Gewijzigd op 13/01/2016 19:03:54 door - Ariën -

DavY -

DavY -

13/01/2016 19:03:41
Quote Anchor link
Ik gok erop dat de vraagsteller geen $_POST aan $itemID heeft gelinkt.

Edit: Als itemID pas doorgegeven wordt na het submitten, dan zou die function() niet nodig zijn.
Gewijzigd op 13/01/2016 19:11:55 door DavY -

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:16:31
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Davy?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:17:19
Quote Anchor link
Dat submitten is alleen bedoeld als test voor het formulier. Maar een add-on zoals Poster is ook een stuk makkelijker om zelf GET, POST, PUT requests te doen.
Bedoel je dat, Davy?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:17:42 door - Ariën -

DavY -

DavY -

13/01/2016 19:23:05
Quote Anchor link
@Arien

Oh okies, ik wist niet dat het formulier als test bedoelt was. Ik volg het allemaal even niet, omdat het verhaal nogal rammelt.. Als ik het goed begrijpt, voert TS zelf de item nummer in? of wordt dat ergens opgehaald? Uit database? Of vanuit het formulier dat men invult?

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:37:10
Quote Anchor link
Het itemID komt uit de database, maar heb ik voor het gemak even in een variabel gezet in test.php (in dit geval is het itemID 17).
Het formulier zit er normaal gesproken niet in, maar heb ik gebruikt om te testen (hieruit bleek dat de fout in test.php zit).
Dus dat levert het volgende bestand op:

test.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>

<script>
loadData(itemID);

function loadData(id) {
    $.ajax({
                setTimeout(function () {
                    loadData(username, time);
                }, 3000);
            },
        }    
    });
}
});

</script>

Maar de pagina shared/blocktime.php krijgt geen $_POST['itemID'] binnen, waardoor de database niet kan worden ge-update.
De verbinding met de database klopt namelijk (want als ik via een formulier naar deze pagina postte kwam alles er netjes in te staan).
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
error_reporting(E_ALL);
require("includes/globals.php");

$itemID = $_POST['itemID'];
$blocktime = time();
$update_item = mysql_query("UPDATE items SET blocktime = '".$blocktime."' WHERE itemID ='".$itemID."'");

?>

Maar omdat ik een leek ben op het gebied van jQuery zie ik niet waar de fout in test.php zit, waardoor de $_POST['itemID'] niet aankomt in shared/blocktime.php....

DavY -

DavY -

13/01/2016 19:45:41
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met dat je verkeerde parameter doorgeeft:

function loadData(id)

Code (php)
1

Dus:

Code (php)
1
data: "{'itemID':'" + id + "'}",

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:52:12
Quote Anchor link
Davy, ik heb het op drie plekken aangepast, maar dan nog werkt het niet.
Of heb ik het verkeerd gedaan?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
error_reporting(E_ALL);
$itemID= '17';

echo $itemID;
?>

<script>
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        }    
    });
}
});

</script>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:52:43
Quote Anchor link
Laad je jQuery eigenlijk wel in?
En wat zegt de debug-console van je browser?
Gewijzigd op 13/01/2016 19:53:42 door - Ariën -

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 19:57:08
Quote Anchor link
Als ik de broncode van test.php open in het browser staat het script er wel goed in met ID:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
17

<script type="text/javascript">var itemID= '17';</script>
<script>
loadData(id);

function loadData(id) {
    $.ajax({
                setTimeout(function () {
                    loadData(id);
                }, 3000);
            },
        }    
    });
}
});

</script>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 19:58:21
Quote Anchor link
Wat staat er in de debugconsle van je browser? Druk eens op Ctrl+Shift+J?
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.

DavY -

DavY -

13/01/2016 19:58:47
Quote Anchor link
Verander even regel 12 naar:

Code (php)
1
data: {itemID: id},

Edit: '+' vergeten weg te halen O_o

Edit 2: Voor het geval je gaat zeggen "het werkt niet":

Afbeelding
Gewijzigd op 13/01/2016 20:16:12 door DavY -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/01/2016 19:59:25
Quote Anchor link
Ah, de globale scope van JavaScript en de scope van $().ready() zijn mogelijk niet hetzelfde. Zet die var itemID declaratie eens binnen je $().ready() block...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:02:59
Quote Anchor link
Volgens mij moet die itemID var gewoon werken binnen de ready-function van jQuery.
Dit doe ik ook op mijn eigen website, wel met een extern .js bestand uiteraard waar ik die variabele in gebruik.

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:27:48
Quote Anchor link
En laad je wel de .js-file van jQuery in? Zonder dat zullen de Jquery-functie namelijk nooit werken.

- Ik denk dat het hier aan ligt. Welke file moet ik linken?

DavY -

DavY -

13/01/2016 20:35:31
Quote Anchor link
Arien heeft dat je al gezegd in zijn post

Dus:
Code (php)
1
<script type="text/javascript" src="script.js"></script>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2016 20:38:29
Quote Anchor link
jQuery kan je downloaden op www.jquery.com. Of desnoods als CDN inladen.

Daan Vee

Daan Vee

13/01/2016 20:44:57
Quote Anchor link
Vaag ik krijg het maar niet aan de praat.
Davy, zou jij je bestandjes eens willen sturen naar mij?

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.