Pagina's creeren met php
Dus niet tekst ophalen uit een data base maar een nieuwe file maken heb dit errug hard nodig om bijvoorbeeld een cms te kunnen maken.
Ik weet hoe ik naar bestanden moet schrijven maar dat heb ik nu niet nodig.
Bedankt alvast
Let op: De kans dat jouw site wordt gehackt, is bijzonder groot met dit soort onveilige fratsen. Zorg dat je met striptags() uitsluitend toestaat waarvan je 200% zeker weet dat er geen veiligheidsproblemen ontstaan. Een stuk PHP of Javascript schrijven, is dus heel sterk af te raden...
En wat betreft de veiligheid die kun je toch met een beveiligde directory regelen?
Veiligheid is ver te zoeken, je zult schrijfrechten moeten hebben net zoals dat je rechten nodig hebt om het script uit te voeren. En daar zit nu net het knelpunt, je wilt niet hebben dat iemand (de hacker) alle rechten krijgt. Dan kan hij namelijk van alles en nogwat op jouw server gaan uitspoken!
Denk aan het overschrijven van bestaande bestanden...
Als je echt problemen wilt hebben, ga dan vooral verder met deze toepassing. Ik kan het je echter niet aanraden.
Die maakt een bestand aan in html waarin dus de inhoud van de pagina's komt.
Maar ik snap er totaal niks van hoe het werkt op de een of andere manier word dit op de goede pagina opgeroepen door middel van echo's.
Ik wil graag zelf zoiets maken aangezien je met bestaande CMS systemen altijd zit met de template's die erbij horen en uiteraard de verplichte links naar hun website.
Dit wil ik er zeker af zonder eigenlijk een licentie te moeten betalen.
Dus als iemand mij hierbij zou kunnen helpen graag ik maak btw gebruik van tinymc
Quote:
aangezien je met bestaande CMS systemen altijd zit met de template's die erbij horen en uiteraard de verplichte links naar hun website.
1) Templates kun je vervangen door je eigen template. Ze gebruiken niet voor niets templates...
2) Lees de voorwaarden, dit is lang niet altijd het geval! Mambo en Joomla (zelfde familie) zijn uitermate populair en eisen dit zeker niet. Ze vinden het leuk, maar daar houdt het mee op. Aan de voorkant kun je vaak niet eens zien dat een Mambo/Joomla-site betreft.
Eigenlijk wil ik graag zelf mijn cms systeem maken omdat ik wil weten hoe je zoiets maakt.
En ik wil niet een systeem zoeken die een ander heeft gemaakt daar leer ik niks van!
Dus vraag ik of iemand me daar bij kan helpen?
Alvast bedankt!
mod-edit::
Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten, voordat andere forumleden gereageerd hebben, heet "bumpen".
Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan.
Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten.
Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten, voordat andere forumleden gereageerd hebben, heet "bumpen".
Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan.
Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten.
Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.
Hoe maak ik op mijn index bijvoorbeeld links erbij met gebruik van een WYSIWYG editor als tinymc die nieuw gemaakte pagina's oproepen?
En aangezien mijn eigen webhost al eens een storing heeft gehad waardoor ik alles in mijn databse kwijt was zou ik dat graag doormiddel van bestanden doen!
maar bijvoorbeeld dit is niet mogelijk ik maak een formulier waarin ik een naam invoer die het bestand moet krijgen.
Dit zou eventueel het uitvoerende script moeten zijn!
Het resultaat is een bestand met de naam $file dat is niet de bedoeling.
Is dit misschien op een heel andere manier wel mogelijk?
Ik ben nog maar een beginner in php dus...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donderse
Niet met losse files gaan werken. Gewoon een database gebruiken en die regelmatig backuppen.