Pagination Gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Roy L

Roy L

29/04/2009 19:40:00
Quote Anchor link
Beste Mensen,
Ik ben al paar dagen aan het prutsen maar kom er maar niet uit.
Dus ik hoop dat de wat ervaren phpers het wel voor me weten :)

Ik wil pagina's in me gastenboek laten weergeven.

Hieronder me gastenboek code.
Dit moet volgens mij voldoende zijn.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    $sql = "SELECT `name`, `enableEmoticons`, `message`, `time` FROM guestbook ORDER BY `id` DESC";
    $dataQuery = mysql_query($sql);

echo "<h2>Bekijk berichten (" . mysql_num_rows($dataQuery) . ")</h2>\n";
    if(mysql_num_rows($dataQuery) == 0) {
        echo "<p>Er zijn op dit moment geen gastenboek berichten. <a href=\"?action=addComment\">Dus wees de eerste!</a></p>\n";
    }
    else {
        while($data = mysql_fetch_assoc($dataQuery)) {

En hier de code die ik van iemand gekregen heb alleen is hij nu maand op vakantie en kan die me helaas niet helpen met inbouwen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
function pages()
{
 global $page, $maxpages, $totaal;

if(isset($_REQUEST['startdate']) AND isset($_REQUEST['enddate']))
 {
  $datum = "&startdate=".$_REQUEST['startdate']."&enddate=".$_REQUEST['enddate'];
 }

if(($page-1) >= 1)
 echo "<a href='?id={$_REQUEST['id']}&page=".($page-1).$datum."'>vorige pagina</a>";
 else
 echo "vorige pagina";

echo "&nbsp;|&nbsp; <u>pagina ".$page."</u> &nbsp;|&nbsp;";

if(($page+1) <= $maxpages)
 echo "<a href='?id={$_REQUEST['id']}&page=".($page+1).$datum."'>volgende pagina</a>";
 else
 echo "volgende pagina";

echo "&nbsp;|&nbsp; <em>(stemmen ".$totaal[0]." / paginas: ".$maxpages.")</em>";
}

$totaal = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT count(zelftest_id) as totaal FROM zelftest WHERE resultaat = '".$zelftest_id."' ".$datum." ORDER BY zelftest_id DESC"));
 $maxpages = ceil($totaal[0]/$offset);

if(!isset($_REQUEST['page']) OR $page < 1) $page = 1;

$end = $offset * $page;
 $start = $end - $offset;

pages();
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy L

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 01:22:47

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 19:48:00
Quote Anchor link
Je hebt net zoiets als ik al heb gemaakt. Kijk hier maar eens naar. Zal je best kunnen helpen ;-). Als je daarmee problemen ondervindt, even met duidelijke uitleg hier in een reactie plaatsen.

Roy L

Roy L

29/04/2009 20:06:00
Quote Anchor link
Ik ben er gelijk aan begonnen.
Ik hoop zo de uitslag al te hebben.

Roy L

Roy L

29/04/2009 20:15:00
Quote Anchor link
Het is gewoon gelukt.
Ben je erg dankbaar.

Enige wat nog niet werkt is de knop eerste.
En dat is nog even lastig.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 20:22:00
Quote Anchor link
Hoe ziet je code er nu uit?

Roy L

Roy L

29/04/2009 20:28:00
Quote Anchor link
Terug na de 1e is wel geluk nu.
Alleen vind ik het jammer dat 1 na pag=1 gaat.
Zou eigenlijks willen dat die na pag=0 gaat.

Ben wel super blij trouwens

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
function pageNumbers($pages, $page)
{
    $ret = '';
    if($pages > 0) {
        if($page > $pages) {
          return false;
        } else {
            if($page < 0)
                $ret .= "&laquo; | ";
            else
                $ret .= "<a href='?action=viewComments&pag=".($page-1)."'>&laquo;</a> | ";    

if($page < 0)
                $ret .= "Eerste | ";
            else
                $ret .= "<a href='?action=viewComments&pag=0'>Eerste</a> | ";

if($page > 999) {
                $puntjesv = '... ';
                $min = $page-999;
                $max = $page+999;

if($page+999 >= $pages) {
                    $max = $pages;
                    $puntjesn = '';
                } else {
                    $max = $page+999;
                    $puntjesn = '...';
                }

} elseif($page <= 999) {
                $puntjesv = '';
                $min = 1;

if($page+999 >= $pages) {
                    $max = $pages;
                    $puntjesn = '';
                } else {
                    $max = $page+999;
                    $puntjesn = '...';
                }
            }

$ret .= $puntjesv;

for($i=$min;$i<=$max;$i++) {
                if($page == $i)
                    $ret .= "[".$i."] ";
                else
                    $ret .= "<a href='?action=viewComments&pag=".$i."'>".$i."</a> ";
            }

$ret .= $puntjesn;

if($page == $pages)
                $ret .= " | Laatste";
            else
                $ret .= " | <a href='?action=viewComments&pag=".$pages."'>Laatste</a>";

if($page == $pages)
                $ret .= " | &raquo;";
            else
                $ret .= " | <a href='?action=viewComments&pag=".($page+1)."'>&raquo;</a>";
        }
    }

return $ret;
}

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
$showRecords = 20; // aantal records per pagina

// als je 'pag' hieronder aanpast, moet je dat in de functie ook doen!
if(isset($_GET['pag'])) {
  $pag = $_GET['pag'];
  $start = $_GET['pag'] * $showRecords;
} else {
  $pag = 1;
  $start = 1;
}

// totale query
$tQuery = "SELECT * FROM guestbook";
$tResult = mysql_query($tQuery);

if($tResult && mysql_num_rows($tResult) > 0) {
  $pages = ceil(mysql_num_rows($tResult)/$showRecords)-1;
} else {
  $pages = 0;
}

//$sql = "SELECT `name`, `enableEmoticons`, `message`, `time` FROM guestbook ORDER BY `id` DESC";
//$dataQuery = mysql_query($sql);

// query van de data voor deze pagina
$sql = "SELECT * FROM guestbook ORDER BY `id` DESC LIMIT ".$start.",".$showRecords;
$dataQuery = mysql_query($sql);

if($oResult && mysql_num_rows($oResult) > 0) {
  // weergave van data, gebruik $oResult
} else {
  // foutafhandeling
}

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 20:35:00
Quote Anchor link
Hm.. ik snap even niet waarom je een aantal keer met 999 zit te klooien? Dat staat volgens mij niet in het originele script? Bovendien zijn er nog een aantal dingen in het tweede deel die je nog zelf in moet vullen.

Roy L

Roy L

29/04/2009 20:40:00
Quote Anchor link
Eerst was die 999 inderdaad 4 maar aangezien ik graag alle pagina's wou zien.
heb ik er 999 van gemaakt leek me wel genoeg.

En wat ik in 2e deel nog moet veranderen.
Gaat mij de pet te boven.

Ben nog maar beginner.

Excuses voor de verwarring met de 999.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 21:12:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat jij een reeks van 999 cijfers achter elkaar op je website wilt.

Waarom zou dat jou de pet te boven gaan als je het in het beginnende topic hier bovenaan al wel goed doet? Weergave van data is niets meer dan een while()-loop met een mysql_fetch_*() erin. Foutafhandeling zal ik je een tutorial over geven.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.