Pagination probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »
Fth lalala

Fth lalala

01/07/2011 01:07:26
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een probleem, en dat is dat ik dit heel graag wil:

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 //je bent op pagina 1 je krijgt de volgende 10 te zien
[5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 //je bent op pagina 5 je krijgt de volgende 10 te zien

Ik heb echt zoveel geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Als iemand van jullie mij wilt helpen ben ik jullie echt heel erg dankbaar voor jullie moeite!

Mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
include 'db.inc.php';
$per_page = 3;

$pages_query = mysql_query("SELECT COUNT('name_id') FROM names");
$pages = ceil(mysql_result($pages_query, 0) / $per_page);

$page = (isset($_GET['page'])) ? (int)$_GET['page'] : 1;
$start = ($page - 1) * $per_page;

$query = mysql_query("SELECT name FROM names LIMIT $start, $per_page");
while ($query_row = mysql_fetch_assoc($query)) {
    echo '<p>', $query_row['name'] ,'</p>';
}

if ($pages >= 1 && $page <=$pages) {
    for ($x=1; $x<=$pages; $x++) {
        echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
    }
}

?>

<style>
a{
text-decoration:none;
}

</style>

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 10:36:44

Tim S

Tim S

01/07/2011 01:51:43
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

for($x= $page; $x <= $pages; $x++) {
  if($x > $page+10) {
    break;
  }
else{
    echo ($x == $page) ? '<strong><a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a></strong> ' : '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
  }
}

?>

Fth lalala

Fth lalala

02/07/2011 00:29:28
Quote Anchor link
Tim S op 01/07/2011 01:51:43:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if($x > $page+10) {
    break;
  }
else{
  }
}

?>

Tim HARTSTIKKE BEDANKT voor je hulp.

Ik heb nog een vraag als je dat niet erg vind?

Nu is het zo:

[3] 4 5

Hoe kan ik ervoor zorgen dat je je na 3 en 2 voor 3 ziet zodat je terug kan gaan naar 1 en 2?

En ook dit:

[6] 7 8

Dus als ik op 8 klik wil ik dat 6 en 7 zichtbaar blijven.

In ieder geval hartstikke bedankt voor al je moeite en dat meen ik.

Tim S

Tim S

02/07/2011 01:12:04
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$extra_pages
= 2; //bepaald hoeveel pagina's je voor en na je huidige pagina wilt laten zien

//renderd de pagina's voor de huidige pagina

for($x = $page-$extra_pages; $x < $page; $x++) {
    if($x > 0) {
        echo '<a href="?page='.$x.'">'.$x.'</a>';
    }
}

//renderd de huidige pagina en eventuele pagina's die er na komen
  if($x > $page+$extra_pages) {
    break;
  }
else{
  }
}

?>
Gewijzigd op 02/07/2011 01:12:53 door Tim S

Fth lalala

Fth lalala

02/07/2011 02:10:09
Quote Anchor link
Tim,

BEDANKT voor al je hulp!

Fth lalala

Fth lalala

04/07/2011 19:28:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik heb nog een vraag.
Als ik dit handmatig doe:

http://localhost/website/?page=23

Dan zie je onderaan de 2 paginas na 23 dus 24 25 terwijl die niet bestaan hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik bijvoorbeeld maar 1 page heb en je voert:

http://localhost/website/?page=2 in dat hij automatisch naar de laatste pagina gaat dus pagina 1 in dit geval?

Mijn code kun je hierboven zien.

Bedankt voor al jullie moeite.

Fth lalala

Fth lalala

11/07/2011 23:42:41
Quote Anchor link
Kan iemand mij nog helpen aub?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/07/2011 00:44:16
Quote Anchor link
Dit doe je door een controlestructuur te bouwen.

Bepaal eerst hoeveel pagina's je hebt. Controleer vervolgens met behulp van $_GET['page'] of het aantal pagina's dat wordt opgevraagd groter is dan dit aantal. Ja? Dan roep je in plaats van de opgevraagde pagina de laatste pagina aan.

Fth lalala

Fth lalala

12/07/2011 22:55:55
Quote Anchor link
Beste Ozzie,

Dankjewel, maar een probleem ik kan niet weten hoeveel pagina's ik heb.
Ik kan a.d.h van een CMS video's toevoegen en op een pagina passen 45 video's dus ik kan niet van te voren bepalen hoeveel pagina's ik heb.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2011 23:05:43
Quote Anchor link
Als je weet hoeveel video's je hebt, kan je toch het aantal pagina's uitrekenen?

Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 00:39:08
Quote Anchor link
- Aar - op 12/07/2011 23:05:43:
Als je weet hoeveel video's je hebt, kan je toch het aantal pagina's uitrekenen?

Ik kan toch niet van te voren weten hoeveel video's ik ga uploaden?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 01:03:45
Quote Anchor link
Hihihi... sorry dat ik even moet lachen om je opmerking (goed bedoeld hoor).

Nee, natuurlijk weet je vantevoren niet hoeveel je er gaat uploaden. Maar je kunt wel via een query opvragen hoeveel video's er in de database staan. Stel dit zijn er 100... en jij wil op iedere pagina 5 video's tonen. Dan heb je dus 100 / 5 = 20 pagina's.

Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 01:05:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/07/2011 01:03:45:
Hihihi... sorry dat ik even moet lachen om je opmerking (goed bedoeld hoor).

Nee, natuurlijk weet je vantevoren niet hoeveel je er gaat uploaden. Maar je kunt wel via een query opvragen hoeveel video's er in de database staan. Stel dit zijn er 100... en jij wil op iedere pagina 5 video's tonen. Dan heb je dus 100 / 5 = 20 pagina's.

Haha, hoe kan ik er dus voor zorgen dat als je dit doet:

mijnsite.nl/page=22

terwijl 22 niet bestaat dat hij automatisch naar 1 gaat/of laatste pagina?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2011 01:31:43
Quote Anchor link
Dat heb ik je al uitgelegd in mijn voorlaatste bericht toch? Wat snap je niet?

The Force

The Force

15/07/2011 03:20:00
Quote Anchor link
Bereken dan gewoon eerst (zoals Ozzie heeft uitgelegd) hoeveel pagina's je hebt. Een simpele "if($_GET['page'] > $aantalpagina's || $_GET['page'] < 1)" is dan al afdoende.

Edit: het is te laat, dat had Ozzie in de post daarvoor dus ook al uitgelegd. Zoals ie al zei eigenlijk -_-.
Gewijzigd op 15/07/2011 03:21:37 door The Force

Danny Dillema

Danny Dillema

15/07/2011 04:00:37
Quote Anchor link
Een simpel voorbeeld.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$aantal_items
= 95;
$limit = 45;

$aantal_pag = $aantal_items / $limit;

if(!is_int($aantal_pag)) {
    $aantal_pag = (int)$aantal_pag;
    $aantal_pag += 1;
}

echo $aantal_pag; //in dit geval 3 pagina's: 45 - 45 - 5

$pag_num = 4;

if($pag_num > $aantal_pag) {
    //stuur je gebruiker door
 }
?>
Gewijzigd op 15/07/2011 04:03:43 door Danny Dillema

Fth lalala

Fth lalala

15/07/2011 23:49:45
Quote Anchor link
Bedankt allemaal, het is nu duidelijk.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.