Paginering

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 10:25:25
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar een uitleg, tutorial over paginering. Ik heb flink op google gerommeld maar kan niet echt wat vinden (hetgene dat ik vind loop ik mee vast of wil niet werken). Het probleem ligt vooral bij de nummers onderaan de pagina waarmee ik wil navigeren naar de volgende pagina. Als je bijvoorbeeld met een GET form aan het werken bent en met <a href='?'> werkt dan heb ik geen idee wat ik in moet vullen op de plek van het vraagteken. Kan iemand me helpen of doorverwijzen?

Hartstikke bedankt alvast!

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 22:37:44

Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 10:26:28
Quote Anchor link
@Albert,

Ik join je met deze vraag :D ik ben er namelijk ook zeer benieuwt naar hoe dit nu makkelijk aangepakt kan worden. Vooral met Database opvragen etc.

Gerhard l

gerhard l

21/05/2012 10:34:22
Quote Anchor link
http://php.about.com/od/phpwithmysql/ss/php_pagination.htm Hier staat bijna alles in wat jij wilt weten.
Alleen dit stukje aan het begin:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if(isset($_GET['p'])){
    $pagenum = (int) $_GET['p'];
}

else{
    $pagenum = 1;
}

?>

Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 10:39:00
Quote Anchor link
@Gerard,

Maar hoe gebruik je dit met bijvoorbeeld een MySQL SELECT van 40 records, waar je er dus maar 10 per pagina wil laten zien?

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 10:40:52
Quote Anchor link
Simpel lijkt me.

SELECT * FROM blahblah WHERE blahblah LIMIT paginanummer*10,10

pagina 1 laat zien 1,10
pagina 2 laat zien 2,20
pagina 3 laat zien 3,30
pagina 4 laat zien 4,40
Gewijzigd op 21/05/2012 10:41:05 door Albert de Wit

Gerhard l

gerhard l

21/05/2012 10:42:32
Quote Anchor link
*Gerhard ;)

Daar is een variable voor, verander deze dan naar 10:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
//This is the number of results displayed per page

$page_rows = 10;

// Hij berekent dan hoeveel paginas
$last = ceil($rows/$page_rows);

// Dan maakt mij de limit aan voor mysql
$max = 'limit ' .($pagenum - 1) * $page_rows .',' .$page_rows;

//pagina 1 wordt dus limit 0, 10 en pagina 2 limit 10, 20 enz enz
?>

Roy sterretje

Roy sterretje

21/05/2012 10:45:53
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp wil je de pagina's oproepen via een GET variabele.

<a href='index.php?page=home'></a>
<a href='index.php?page=nieuws'></a>
<a href='index.php?page=contact'></a>
Vervolgens haal je met een PHP script de GET variabele op. In dit geval is dat:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
echo $_GET[page] . '.php';

?>

Wanneer je dus op een link geklikt hebt wordt .php toegevoegd aan je GET variabele.

Hoop dat dit is wat je bedoeld.

Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 10:46:24
Quote Anchor link
@GerHard ;),

Mijn excuss voor het typotje :-D, dank je ik zal het eens gaan proberen. Wat me dan nog niet duidelijk is.

De query selecteerd 40 records, met de code van jou deel ik ze op in delen van 10 records. Echter hoe zet ik nu de volgende 10 op pagina 2, etc?

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 10:47:27
Quote Anchor link
Oké... maar ik kom nergens de navigering tegen. Waar staan de cijfertjes om te navigeren van pagina naar pagina? Kan dat zonder het url-onvriendelijk te maken (ik zou keuzes het liefst in de url terugzien).

Als ik bijvoorbeeld een link van de 4de naar de eerste pagina wil dan ?????

<a href='index.php?entoen?'>Eerste</a>

Toevoeging op 21/05/2012 10:49:42:

Roy sterretje op 21/05/2012 10:45:53:
Als ik het goed begrijp wil je de pagina's oproepen via een GET variabele.

wij doelen meer hierop -> http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/ipad-tablets-e-readers/C31_6F0/#&&KW4=&PI=4&SM=5&ML=&KW10=&KW1=&PRmin=0&KW8=&KW5=&PRmax=700&KW3=&MK=&F=1_2_4_17_

Als je naar onderen gaat zie je dat je je op pagina 5 bevind.
Gewijzigd op 21/05/2012 10:50:28 door Albert de Wit

Roy sterretje

Roy sterretje

21/05/2012 10:50:02
Quote Anchor link
Als je meerdere GET waardes hebt gebruik je een "&"

<a href='index.php?var=1&var=2'

Gerhard l

gerhard l

21/05/2012 10:50:17
Quote Anchor link
@Chris
Je doet eerst een query om te kijken hoeveel resultaten je hebt, daarna doe je pas de query om de gegevens echt op te halen, en hierin zit de limit verwerkt, waardoor je alleen de X aantal resultaten krijgt per pagina.
Code (php)
1
2
3
4
<?
//$max = "limit 0, 10"; //bijvoorbeeld
$data_p = mysql_query("SELECT * FROM topsites $max");
?>

@Albert
Ik zie hier toch duidelijk paginering staan:
http://php.about.com/od/phpwithmysql/ss/php_pagination_3.htm
Gewijzigd op 21/05/2012 10:50:56 door gerhard l

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 10:51:13
Quote Anchor link
Roy sterretje op 21/05/2012 10:50:02:
Als je meerdere GET waardes hebt gebruik je een "&"

en hoe doe je dit met checkboxes?

Roy sterretje

Roy sterretje

21/05/2012 10:57:29
Quote Anchor link
@Albert

De link die wordt gevormd als je gesubmit hebt is:
http://mijndomein.nl/index.php?var1=een&var2=twee

Dit geldt alleen wanneer beide geselecteerd zijn.

<form>
<input type='checkbox' name='var1' value='een' />
<input type='checkbox' name='var2' value='twee' />
<input type='submit' value='Verzend' />
</form>

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 10:58:24
Quote Anchor link
ik kom zo even met een voorbeeld, ik hoop dat ik me dan duidelijker kan maken

Roy sterretje

Roy sterretje

21/05/2012 10:58:48
Quote Anchor link
Albert de Wit op 21/05/2012 10:58:24:
ik kom zo even met een voorbeeld, ik hoop dat ik me dan duidelijker kan maken

Prima

Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 11:00:47
Quote Anchor link
@Gerhard,

Ik zal eens kijken met het voorbeeldje van About, echter gebruiken ze wel dingen zoals or die, mysql_fetch_array. Ik heb geen idee hoe oud dit is maar als voorbeeld is het wel degelijk iets.

@Albert, checkbox heeft toch ook een name en value veld, dat kun je dan toch gebruiken?

Gerhard l

gerhard l

21/05/2012 11:06:24
Quote Anchor link
'Or die' en de 'fetch array' hoef je niet te gebruiken, gebruik goede foutafhandeling en bij voorkeur fetch assoc maar de tut ging vooral om de LIMIT en de variablen die je in de href moet zetten, aangezien de TS hierna vroeg.

Albert de Wit

Albert de Wit

21/05/2012 11:08:23
Quote Anchor link
Even voor de duidelijkheid (nu ga ik in details)

ik heb een form waarin ik kan kiezen welke talen ik wil hebben (laten we zeggen van boeken)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<form action='index.php' method='GET'>
<input type='check' name='taal[]' value='Nederlands'>Nederlands<br>
<input type='check' name='taal[]' value='Fries'>Fries<br>
<input type='check' name='taal[]' value='Duits'>Duits<br>
<input type='check' name='taal[]' value='Engels'>Engels<br>
<hr>
<select name='zaak'>
<option value='De slegte'>De slegte</option>
<option value='Hema'>Hema</option>
<option value='Aldi'>Aldi</option>
</select>
<input type='submit' name='sorteer' value='Zoek'>
</form>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
if (isset($_GET['sorteer']))
{

$query .= "SELECT * FROM boeken WHERE titel!='sjhf8oq'";
  for ($i=0;count($_GET['taal[]']);$i++)
  {

$query .= "AND (taal='ybf8b38'";
    if (isset($_GET['taal'][$i]))
    {

$query .= " || taal='".$_GET['taal'][$i]."'";
    }

$query .= ")";
  }

$query .= " AND zaak='".$_GET['zaak']."'";
// stel: 30 resultaten met 10 resultaten per pagina... wat nu?
}

?>

Erwin H

Erwin H

21/05/2012 11:09:22
Quote Anchor link
Gerhard l op 21/05/2012 10:50:17:
@Chris
Je doet eerst een query om te kijken hoeveel resultaten je hebt, daarna doe je pas de query om de gegevens echt op te halen, en hierin zit de limit verwerkt, waardoor je alleen de X aantal resultaten krijgt per pagina.

Waarom zou je eerst een query doen om het totaal aantal op te halen? Als je met pagina's werkt kan je altijd gewoon direct de query draaien om de pagina's op te halen. Zelfs als de pagina te hoog is, je krijgt dan gewoon 0 records terug (waardoor je dus ook weet dat je te ver was). Het totaal aantal records kan je laten uitrekenen, in dezelfde query, met de functie SQL_CALC_FOUND_ROWS en vervolgens met de query SELECT FOUND_ROWS() uitlezen.

Chris PHP

Chris PHP

21/05/2012 11:15:39
Quote Anchor link
@Erwin,

Is pagination niet bedoeld dat alles binnen 1 fysieke pagina blijft en dan aan de hand van GET waarde in de zelfde pagina pag 2 etc print?

Dus bijvoorbeeld 40 records uit een query verdeeld over 4 pagina's. En met pagina.php?p=1 naar pagina 1 pagina.php?p=2 naar pagina 2, etc.

Of zit ik er nu naast?

Erwin H

Erwin H

21/05/2012 11:17:22
Quote Anchor link
Zo zou ik het inderdaad omschrijven ja.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.