Pakket upgraden en downgraden hulp gevraagd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

28/05/2014 16:51:39
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik heb een website waar men begint met een gratis proefpakket, na 1 maand of eerder kan je ervoor kiezen te upgraden naar: basis, pro of premium, elk met hun eigen bedrag.

Nu kan men een pakket kiezen en een betaal periode van 1 maand (automatische incasso) of per jaar (iDEAL).
Na het afrekenen sla ik een verloop datum op in de database welke gecheckt wordt door een cronjob of er alweer betaald moet worden of indien geen betaling ontvangen is, blokkeren.

Maar wat als men nou toch liever een ander pakket wilt kiezen, downgrade of upgrade terwijl ze al een pakket hebben. Hoe moet ik dit dan regelen met de betalingen en database? Hoe doen andere bedrijven dit?

Als je voor een heel jaar betaald hebt voor pakket pro en je wilt na 2 maanden downgraden naar pakket basis, wat kan ik dan het beste doen?

Ik dacht aan, je kan pas down of upgraden als je periode is verlopen (dus na 1 jaar of maand) maar hoe doe ik dat met de database etc...

Graag advies!

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 20:54:40

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/05/2014 17:20:22
Quote Anchor link
Ik weet niet of dit voor alle bedrijven geldt, maar als ik bijv. kijk naar mijn tel.abonnement dan kan ik gedurende de looptijd van het abonnement niet downgraden, maar wel upgraden.

Stel de klant geeft vandaag aan dat hij wil upgraden, dan gaat met ingang van vandaag een nieuw abonnement in voor de periode van een jaar. Het oude abonnement komt te vervallen. Als de klant al een jaar vooruit heeft betaald dan moet hij de kosten van het nieuwe jaarabonnement minus de kosten die hij al heeft betaald aan jou betalen.

E vH

E vH

28/05/2014 17:38:49
Quote Anchor link
Lang leve voorwaarden?
Maar upgraden moet altijd mogelijk zijn....net zoals downgraden ( service? )

En ik sluit mij voor een deel aan met bovenstaande reactie.

Onderstaande code is om jou een indruk te geven hoe het ook kan.
Niet naar de code kijken.. totaal niet geoptimaliseerd ;-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$prijs
-voor-heel-jaar = 50.00;
$per-dag = $prijs-voor-heel-jaar/365; // uitkomst: 0.136986301 per dag

$dagen-verstreken = 100;
$verschil = $dagen-verstreken * $per-dag; // uitkomst 13.6986301

$netjes-afronden = round($verschil, 2); // 13.70

$uitkomst = $prijs-voor-heel-jaar - $netjes-afronden;

echo $prijs-voor-heel-jaar.' - '.$netjes-afronden.' = '.$uitkomst;
?>
Gewijzigd op 28/05/2014 17:40:52 door E vH

Michael -

Michael -

28/05/2014 18:17:16
Quote Anchor link
Er zijn wel meer diensten waar je wel kunt upgraden, maar niet kunt downgraden (in ieder geval niet in een lopende periode). Downgraden is gewoon lastig. Dan moeten de teveel betaalde kosten worden gecrediteerd etc. Voor upgraden wil je natuurlijk wel moeite doen :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.