parameter kort of lang?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/05/2013 19:44:18
Quote Anchor link
Even uit nieuwsgierigheid. Gebruiken jullie lange of korte parameternamen?

1) Stel je wil een User ophalen. Ziet jouw method er dan zo uit $user->get($id) of zo $user->get($user_id)?

2) Stel je hebt een class Foo en die class heeft bepaalde configuratiegegevens nodig. Ziet jouw constructor er dan zo uit __construct($config) of __construct($foo_config)?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 12:28:17

Wouter J

Wouter J

16/05/2013 19:45:55
Quote Anchor link
waarom prefixen met de classname? Lijkt me nergens voor nodig.

Offtopic:
Altijd leuk, van die topics waarbij je bij de titel al weet wie 'm geschreven heeft :)

Joakim Broden

Joakim Broden

16/05/2013 19:48:25
Quote Anchor link
Ik doe zo kort nodig, anders is het dubbel op.

stel ik heb de volgende class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    class User {
        public function get($id) {
            // Gebruiker ophalen aan de hand van ID
        }
    }

?>

Waarom zou je hier $user_id van maken? Je zit in de User class dus weet je dat het om de gebruiker ID gaat.

Offtopic:
Wouter J op 16/05/2013 19:45:55:
Altijd leuk, van die topics waarbij je bij de titel al weet wie 'm geschreven heeft :)
Dacht precies het zelfde.
Gewijzigd op 16/05/2013 19:49:52 door Joakim Broden

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/05/2013 19:51:48
Quote Anchor link
@Wouter: Nou, ik vroeg me dus af hoe "duidelijk" je moet zijn. Ik geef bijv. mijn processor class wat configuratiegegevens mee. Maar omdat het om "boot" configuratiegegevens gaat noem ik de parameter in de constructor $boot_config. Maar ik vraag me af of dat wel nodig is, of dat ik het gewoon $config zal noemen. En als ik een service ophaal is het $services->get($service_id). In 1e instantie leek me dat wel handig... maar het worden dan allemaal van die lange parameter namen. En nu vraag ik me dus af of ik er niet gewoon $config (ipv $boot_config) van moet maken en $id ipv $service_id. Dus eigenlijk, duidelijkheid versus lengte.

Offtopic:

Hehe, ja goed he :)
P.S. Zit jij bovenop je toetsenbord? :-))))

@Hertog: ah oke ;)

Offtopic:

Gniffel gniffel...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.