Parameter vanaf URL meesturen met ajax post
PHP er
05/01/2022 19:41:38Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, zie onderstaand scriptje:
De data voor 'score' wordt gegenereerd in het javascript bestand, waarvan het javascript-bestand wordt ingeladen via een index.php. Is het mogelijk om bij 'hierdegebruikersnaam', een parameter van de PHP-pagina mee te sturen? Bijvoorbeeld via index.php?user=Johan ?
Of, wanneer ik bijvoorbeeld bij het includen van het javascript-bestand IN de index.php (dus bij de including, 'javascript.js?user=Johan') dat die het vanuit daar kan meepakken?
Ik kom er niet uit.
Ik heb een vraag, zie onderstaand scriptje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function saveGame(score){
$.ajax({
type: "POST",
url: 'saveResults.php',
data: {score:score,user:"hierdegebruikersnaam"},
success: function (result) {
console.log(result);
}
});
}
$.ajax({
type: "POST",
url: 'saveResults.php',
data: {score:score,user:"hierdegebruikersnaam"},
success: function (result) {
console.log(result);
}
});
}
De data voor 'score' wordt gegenereerd in het javascript bestand, waarvan het javascript-bestand wordt ingeladen via een index.php. Is het mogelijk om bij 'hierdegebruikersnaam', een parameter van de PHP-pagina mee te sturen? Bijvoorbeeld via index.php?user=Johan ?
Of, wanneer ik bijvoorbeeld bij het includen van het javascript-bestand IN de index.php (dus bij de including, 'javascript.js?user=Johan') dat die het vanuit daar kan meepakken?
Ik kom er niet uit.
PHP hulp
23/11/2024 02:01:26Staat dit in een JS-bestand, of in het HTML-document?
In het eerste geval kan je niet zomaar PHP-scripts gebruiken, maar je kan dan wel in je HTML-document in je head-sectie een JS-variabele aanmaken met de naam uit de URL:
Dan kan je de variabele username gebruiken in je AJAX-script.
Als de hele code wél in je HTML-document staat, dan kan je wel PHP toepassen. Zolang je tenminste maar de .php extensie gebruikt.
In het eerste geval kan je niet zomaar PHP-scripts gebruiken, maar je kan dan wel in je HTML-document in je head-sectie een JS-variabele aanmaken met de naam uit de URL:
Dan kan je de variabele username gebruiken in je AJAX-script.
Als de hele code wél in je HTML-document staat, dan kan je wel PHP toepassen. Zolang je tenminste maar de .php extensie gebruikt.