Parse error Wie kan mij helpen
Ik krijg deze foutmelding:
Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /usr/local/home/keeszie/domains/more-fun.nl/public_html/Plaatjes/index.php on line 332
En op lijn 332 staat dit:
echo "<tr><td>$showfile</td><td><a href=\"$PHP_SELF?dir=$dir\">Terug</a></td><\n";
Van alles al geprobeert. Gegoogled en alles al veranderd waar maar wat fout zou kunnen zitten.
Wie kan mij helpen?
mvrgr,
Kees van Dijk
More-Fun.nl/Plaatjes om de foutmelding zelf te bekijken
Post ff wat regels eromheen.
echo "<tr><td>".$showfile."</td><td><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?dir=".$dir."\">Terug</a></td></tr>\n";
echo "<tr><td>".$showfile."</td><td><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?dir=".$dir."\">Terug</a></td><\n";
Gewijzigd op 02/12/2005 17:21:00 door Robert Deiman
Gebruik de super globals.
Je was sneller :P. Maar we hadden we hetzelfde idee..
@Kees:
ff de fout (volgens mij) eruitlichten:
echo "<tr><td>$showfile</td><td><a href=\"$PHP_SELF?dir=$dir\">Terug</a></td><\n";
"$PHP_SELF?dir=$dir\" Hier gaat het interpreteren fout, hij zou na $PHP_SELF moeten stoppen met het printen van je var, maar je geeft daar niets voor aan. Als je meteen doortypt dan krijg je in principe een andere variabele:
ff kort voorbeeld:
$var1 = "ja";
$var2 = "fout";
echo "$var1is$var2";
Dan zal die gaan zoeken naar $var1is en $var2, maar $var1is bestaat niet.
Inderdaad wat al werd aangegeven, zet de PHP variabelen buiten de "", daardoor krijg je deze fouten niet..
Bovendien is het ook aan te raden om met enkele quotes te werken!
Ik ben weer effe bezig geweest.
Maar kan het niet liggen aan wat anders?
Bijvoorbeeld $showfile of $PHP_SELF? ?
Eerst werkte hij vlekkeloos toen ging ik wat prutsen en daarna deed hij het niet.
Het probleem is dat ik niet meer weet waar ik heb geprutst.
Mvrgr,
Kees van Dijk
Dat moet zijn $_SERVER['PHP_SELF'];
Verder heb ik geen idee wat de waarde van $showfile is omdat je die niet geeft :D
echo "<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width=100%>\n\n";
-------------------------------------------------------
Function Numdirs($dir)
{
if(!$dir)
$dir = ".";
$handle = opendir($dir);
while($file = readdir($handle))
{
if(is_dir("$dir/$file") && $file != "thumbs" && $file != "." && $file != ".." && $file != "system")
$numdirs++;
}
return $numdirs;
}
------------------------------------------------------------
Dit zou toch goed moeten wezen?
Dit heeft niks te maken met $showfile.
Er kunnen een paar dingen verbetert worden maar de balangrijkste heb ik even verbetert.
"$dir/$file" naar $dir."/".$file
Function Numdirs($dir)
{
if(!$dir)
$dir = ".";
$handle = opendir($dir);
while($file = readdir($handle))
{
if(is_dir($dir."/".$file) && $file != "thumbs" && $file != "." && $file != ".." && $file != "system")
$numdirs++;
}
return $numdirs;
}
waarom heb je is_dir("$dir/$file" staan? Aan de naamgeving te zien staat een naam van een bestand in $file. Als je dat bij je is_dir functie neerzet, dan geeft die altijd een false door en komt die niet in je if functie. Controleer in je is_dir ALLEEN op mappen, niet op bestanden.
Ik ben er uit.
Nu die layout nog aanpassen en het is een weer een leuke aanvulling op me site.
Kees van Dijk
www.more-fun.nl/Plaatjes.htm
Robert:
Nu je het zegt :D Ik slaap zowat 8)waarom heb je is_dir("$dir/$file" staan? Aan de naamgeving te zien staat een naam van een bestand in $file. Als je dat bij je is_dir functie neerzet, dan geeft die altijd een false door en komt die niet in je if functie. Controleer in je is_dir ALLEEN op mappen, niet op bestanden.