parse error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »
Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 11:52:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een script waarmee ik gegevens haal uit verschillende databases.
Ik gebruik daar de volgende code`s voor;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="checkbox" name="db_een.test" value="db_een.test">Test<br>

Op de verwerkingspagina;
Code (php)
1
$db_een.test=strip_tags(stripslashes(trim($_POST['db_een.test'])));

Code (php)
1
if(!empty($db_een.test))      fwrite($Open, $db_een.test.", ");

Omdat ik uit verschillende databasen gegevens haal, heb ik "." (punt) gebruikt om aan te geven van waar hij het uit moet halen.
Maar wanneer ik dit doe krijg ik een parse error.
Weten jullie misschien wat ik moet doen om de codes werkend te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Jan Volker

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 00:30:52

Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 11:54:00
Quote Anchor link
Een . is niet toegestaan in variables.

Je kan dit oplossen door bv. met keys te werken, dan krijg je arrays.

Maar ik wil graag weten, waarom je een variabele aan een database wilt koppelen.

Je weet zelf toch wel welke variabele bij welke database hoort?

Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 11:58:00
Quote Anchor link
Ik weet het zelf wel, maar ik wil bijvoorbeeld "Naam" uit "db_een" halen en "Achternaam" uit "db_twee".
En om dat aan te geven moet ik "db_een.Naam" en "db_twee.Achternaam" doen.

Guus ten Hove

Guus ten Hove

02/04/2009 12:04:00
Quote Anchor link
maak 1 grote database en weg is je probleem

Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:04:00
Quote Anchor link
Ik snap niet wat je precies wilt aangeven. Maar iig, maak dan gebruik van arrays.

Code (php)
1
<input name="db_een[naam]">

Volgens mij hoef je nu geen enkele quotes te gebruiken (html). Maar in PHP wel ;)

Dit wordt $_POST['db_een']['naam']. Als ik mij niet vergis :p

Guus ten Hove schreef op 02.04.2009 12:04:
maak 1 grote database en weg is je probleem
Wie zegt dat, dat kan?

Als je geen goede oplossingen hebt, blaat dan even niks ok?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens

Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je nuttige opmerking Guus.

@Dennis, het script werkt ook met sql, daar gebruik ik ook de syntax "db_een.Naam". Als ik het bovenstaande van jou gebruik werkt hij niet.

Als ik de punt niet gebruik, dus alleen "Naam" schrijf krijg ik de volgende foutmelding;
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Program Files\EasyPHP 3.0\www\test.php on line 45

Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:31:00
Quote Anchor link
Geef eens wat meer code, want ik snap je totaal niet.

Ik snap niet waarom je foutmeldingen zou krijgen als je de naam van de database niet in de variabele naam hebt staan.

Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 12:35:00
Quote Anchor link
@ Jan

Hoe weet je nu welke achternaam bij naam hoort?

Je kan toch net zo goed 1 database gebruiken en dan:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?PHP

/* Query uitvoeren. */

/* Result ophalen. */

/* Kijken of er een result is. */

/* Mysql fetch assoc gebruiken. */

/* Alle data laten zien. */

?>

Die methode die jij nu gebruikt lijkt mij een beetje onhandig.

Of zie ik dat nu verkeerd?

Groetjes,

ark

Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:45:00
Quote Anchor link
@Dennis, waarschijnlijk omdat er ook een Naam in "db_twee" zit.
Ik heb het script zo gebouwd dat je met dit script een pagina kan maken. Het word in een nieuwe php bestand opgeslagen
Ik wil in dat nieuwe bestand "db_een.Naam" opgeslagen word.
Ik had het script zodanig gebouwd dat er in de database hetvolgende werd opgeslagen als ik naam had aangevinkt:
SELECT Naam FROM db_een
Maar nu wil ik uit een andere database de achternaam halen. dus dan zou het sql syntax er zo uit moeten zien;
SELECT db_een.Naam, db_twee.Achternaam FROM db_een, db_twee
Als ik
SELECT Naam, Achternaam FROM db_een, db_twee
doe krijg ik de bovenstaande foutmelding.

@Ark, ik heb het sql syntax getest , en hij vind de juiste achternaam bij de naam

Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk? Dat weet je niet eens?

Dan vraag ik mij af, waar je mee bezig bent.

Maar je kan zover ik weet niet in 1 query gegevens uit 2 databases halen.

Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 12:50:00
Quote Anchor link
@ jan

We willen je alleen maar helpen om het zo goed mogelijk te maken.
Als ik jouw was zou ik opnieuw beginnen met 1 Database.

Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 12:56:00
Quote Anchor link
Het is een database van 2GB en het Naam en Achternaam was maar een kleine voorbeeld.
En inderdaad, soms heb ik wel dat bijv. Naam ook in een andere database zit, dit kan ik onderscheiden door aan te geven uit welke database ik welke tabel wil halen, en dat doe ik met die punt.
Daarom heb ik die punt ook nodig in mijn php script

@ark, het is niet mijn database, het is een database van een applicatie en ik maak daar een script voor. Ik kan niks aanpassen aan de database
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Volker

Mr.Ark

Mr.Ark

02/04/2009 13:15:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je het volgende bedoeld.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?PHP

/* Tabel 1 & 2 */

$aQuery =
"
    SELECT
        1.blaat AS blaat
        1.blaat2 AS blaat2
        2.blaat3 AS blaat3
        2.blaat4 AS blaat4
    FROM
        1,
        2
"
;

$aResultaat = mysql_query($aQuery);

if($aResultaat)
{

$aRij = mysql_fetch_assoc($aResultaat);
}

else
{
    echo 'Fout met query';
}

?>

Je kan dan gewoon de waarde zo echo'en

Code (php)
1
2
3
4
5
<?PHP

echo ''.$aRij['blaat'].'';

?>

Het lijkt me sterk dat je met 2 database werkt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark

Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/04/2009 13:21:00
Quote Anchor link
Als je een variabele aan het begin en/of eind plaatst heb je geen quotes nodig.

Code (php)
1
2
3
<?
echo $aRij['blaat'];
[
/code]

Jan Volker

Jan Volker

02/04/2009 14:01:00
Quote Anchor link
dat script van mij bestaat uit een formulier en een verwerkingspagina. Het zorgt ervoor dat er een nieuwepagina gegenereerd word, zoiets als het script van ark.
Het gaat mij om dit gedeelte;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"
    SELECT
        1.blaat AS blaat
        1.blaat2 AS blaat2
        2.blaat3 AS blaat3
        2.blaat4 AS blaat4
    FROM
        1,
        2
";

1.blaat AS blaat moet in mijn geval zijn: db_een.Naam
Ik moet ervoor zorgen dat aan de hand van de codes die ik bovenin bij mijn eerste post heb geplaatst, dat daar db_een.Naam komt te staan

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.