Partner in crime cms bouwen
Ik ben onlangs een nieuw project gestart genaamd xswcms (Extra Simple Website/Content Management System). Terwijl ik dit schrijf, zijn er nog geen wijzigingen doorgevoerd, enkel een basis zf project. Ik behoud dit topic voor vragen. Het zou mooi zijn als je mee wilt helpen, geef het dan even door als je een wijziging hebt gemaakt dan pull ik die aanpassingen.
De code is hier te vinden: http://github.com/Solow/cms/
Gewijzigd op 13/07/2010 16:11:58 door Wesley Overdijk
Waarom maak je het dan?
Wie betaald de host ?
@Hendrik de Jager: Niemand. Het word gehost op github, en gebouwd op de pc zelf. Als er getest moet worden kan ik het uploaden, dus ik betaal de host.
Wat zijn zo je ideeën over een goed CMS dan? En modulair: welke modules dan?
@Cornel van de Heiden: Dat is geen rare move... de code word gehost op github, voor de bouw. Wat je daarna met het pakket doet moet je zelf weten. En als je intresse hebt, maken de modules niet uit. De bedoeling is dat je zelf ook nadenkt. Maar ik zie al dat ik de verkeerde mensen heb aangesproken.
Als jij goede ideeën hebt, wil ik best wel nadenken over iets van samenwerking ofzo.
Cornel
@Cornel, Als mensen vragen stellen in plaats van aangeven wat ze willen, ga ik er vanuit dat mensen nu al kritiek hebben, op iets dat er nog niet eens is. *Wat me niet zou verbazen, het is immers phphulp.nl*.
Hier in dit topic zal je dan zeker kritiek krijgen op hoe je iets oplost, en je kan dan dat negeren en vrolijk verder gaan of erop ingaan en uitleggen waarom je het zo doet of samen over een alternatieve oplossing nadenken. Als je dan iemand treft die er serieus over is, zal die je project forken (kan je natuurlijk aanmoedigen) en daarna pull je zijn oplossing als je die aanstaat weer terug in jouw repository. Tada je bent samen aan het programmeren.
Maar het belangrijkste is denk ik dat jij de eerste stap moet zetten, en niet moet wachten op iemand. Hoe verder jij bent, hoe gemakkelijker mensen mee kunnen doen. En hoe meer je ermee actief bent, op github en hier, hoe meer mensen er lucht van zullen krijgen.
Jelmer heeft gelijk. Ik vind het alleen wel gewoon goed dat hij het vraagt, want initiatief nemen is goed!
EDIT: bericht aangepast. of kan ik beter een nieuw topic starten?
Gewijzigd op 13/07/2010 16:12:24 door wesley Overdijk
Gewoon in het topic houden, het is denk ik wel handig om een globaal ontwerp op te zetten. Als er dan andere mee willen helpen kunnen ze sneller de structuur zien.
hm. maar er is nog geen globaal ontwerp. Ik moet nu eerst de templating engine bouwen, en van daar uit werk ik naar menu, paginator, rechten, plugin system...