password aanvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

26/07/2004 15:57:00
Quote Anchor link
Ik heb een member systeempje maar ik wil als mensen hun wachtwoord zijn vergeten dat ze dan hun email in kunnen voeren dat ze wachtwoord krijgen toegestuurd.

dus die herkend het email adres en bijpassende w8woord uit de MySQL database, en stuurt het naar dat email adres! Als dat email adres niet bestaat gebeurd er nix.. ( wel een error melding, dit account bestaat niet.. blabla! )

maar nu beetje het probleem het wachtwoord is encrypted ( in database ).. dus misschien is het beter om dan een nieuw wachtwoord toe te sturen zou iemand mij hierbij kunnen helpen?!

thanks!

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 22:55:58

Alfred -

Alfred -

26/07/2004 16:12:00
Quote Anchor link
Je laat de gebruiker opzoeken in de database,
als deze bestaat zijn emailadres opzoeken,
als deze niet bestaat niets doen.

Deze gebruiker bestaat ->
veld : 'paswoord' (of hoe het ook noemt bij u) vervangen door een nieuw, een willekeurig woord, en hem dan mailen met het nieuwe wachtwoord.

Vrij simpel toch?

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

26/07/2004 17:32:00
Quote Anchor link
@Rafael
Dit gaat natuurlijk niet helemaal werken, omdat de TS al zegt dat het wachtwoord encrypted opgeslagen is.

Oplossing:
Mak een extra kolom aan in de tabel met de gebruikers. Noem deze 'sleutel' of iets dergelijks. Maak een pagina waar men een e-mailadres invoerd. Post het naar een script dat zoiets is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
// MySQL Connectie

// Kijken of gebruiker bestaat

$query = mysql_query("SELECT id FROM gebruikers WHERE email = '$_POST[email]'");

$num = mysql_num_rows($query);

if (empty($num))
{

// De gebruiker bestaat niet, geef een melding
} else {
   // De gebruiker bestaat wel. Genereer een sleutel.
   $result = mysql_fetch_row($query);

$sleutel = md5("vergeten".$id."password"); // Of maak er wat anders leuks van...

// Zet de sleutel bij de gebruiker in de DB

mysql_query("UPDATE gebruikers SET sleutel = '$sleutel' WHERE id = '$result[0]'");

// Mail de gebruiker een mooi verhaal inclusief een 'unlock' adres. Dat wil zeggen een URL waar de sleutel in zit.
   mail();
}

?>

Vervolgens moet je een pagina maken waar de sleutel via een $_GET[] binnen komt en kijkt of die in de DB staat. Zo ja, geef je een mogenlijkheid om een nieuw wachtwoord in te voeren, die je dan weer encrypted in je DB zet. Zo nee, dan zeg je dat de sleutel niet geldig is.

Elwin

Alfred -

Alfred -

26/07/2004 18:31:00
Quote Anchor link
Sorry... Ik dacht dat het zo ook zou gegaan hebben... Sorry voor de verkeerde info dan :)

29/07/2004 11:37:00
Quote Anchor link
Heel erg bedankt alvast, ik snap er nog niet zo veel van, maar de 1e 2 gedeeltes heb ik wel OK gedaan ...

alleen het mail() gedeelte
en dan die $_GET[] functie pagina heb ik niet
dat laatste volg ik ook niet helemaal..

ben ook nog maar een php noobje

29/07/2004 12:13:00
Quote Anchor link
als ik een niet bestaand email adres invul geeft
die dus goed weer dat die niet bestaat!

maar zodra ik een bestaand email adres uit de DB
invul krijg ik deze error:

Warning: mail() expects at least 3 parameters, 0 given in /home/sites/1602/http/passwordrequest.php on line 22

dat is wel duidelijk omdat ik natuurlijk niet snap wat ik bij die mail() functie moet doen!

Niels

Niels

29/07/2004 12:21:00
Quote Anchor link
Je vergeet een aantal dingen intevullen daar..

onder andere naar wie hij meot en wat er in de mail meot komen te staan..

Kijk eens hier :

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/148

29/07/2004 13:17:00
Quote Anchor link
Jup het werkt tot nu toe wel.. het mailen enzo
ook word er de $sleutel gemailt, maar de DB
word helemaal niet geupdate :S
en ik verstuur nu een encrypted ww op :S

Dit heb ik nu:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
include("db.php");

$query = mysql_query("SELECT id FROM user WHERE email = '$_POST[email]'");
$num = mysql_num_rows($query);

if (empty($num))
{

echo "Dit email adres bestaat niet!";
}
else {

$result = mysql_fetch_row($query);

$sleutel = md5("vergeten".$id."password");

mysql_query("UPDATE user SET sleutel = '$sleutel' WHERE id = '$result[0]'");

mail("$_POST[email]", "Uw nieuwe wachtwoord", $sleutel,
        "From: [email protected]");

}

?>

en moet er niet de table password geupdate worden ipv sleutel?

John de Boer

John de Boer

30/07/2004 03:22:00
Quote Anchor link
sowieso geen table password maar field password ipv sleutel ;)

Wat gebruik je als encrypted? password() of md5()?
bij registratie gebruik ik password('password') en sla ik ook zo op in het veld password in de DB

30/07/2004 10:54:00
Quote Anchor link
haha LOL idd... sorrie ;)

Bij de passwords creëren word er password()
gebruikt om de wachtwoorden op te slaan.

Vop

vop

31/07/2004 23:40:00
Quote Anchor link
maar ik ben er dus nog niet achter hoe ik me wachtwoorden kan toemailen!

Dbr Br

Dbr Br

01/08/2004 08:37:00
Quote Anchor link
--------
mail("$_POST", "Uw nieuwe wachtwoord", $sleutel, "From: [email protected]");

In $_POST[email] moeten quotes komen -> $_POST['email'];
----------
Hier ook hetzelfde:

("SELECT id FROM user WHERE email = '$_POST[email]'");

Buiten haakjes halen en ook quotes om het woord 'email':

("SELECT id FROM user WHERE email = '" . $_POST['email'] . "'");

Vop

vop

02/08/2004 12:20:00
Quote Anchor link
Ik weet niet dat je wilde doen met deze post @ Dave
ik krijg nu juist errors !!

het mailen werkt allemaal alleen het password verstuurd die gecodeert op.. en daar kun je als je je ww bent vergeten niks mee

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.