Password box tekst laten verdwijnen bij klikken op veld
Ik heb onlangs JQuery gebruikt voor een standaard tekst in een veld te zetten, wanneer je erop klikt verdwijnt deze tekst, klik je weer uit het veld en heb je niets ingevuld komt de standaard tekst er terug in . (vb Naam)
Nu wou ik hetzelfde doen met het veld Paswoord, maar het probleem is dat hij de standaard waarde ook als bolletjes weergeeft, ik zou hier liever een woord "Paswoord" willen zetten. Wanneer je er dan in gaat typen gaat hij wel bolletjes weergeven...
Weet iemand waar ik hier meer info over kan vinden? Heeft JQuery ook zo een functie, wnat ik vind het precies niet?
Thanks
<input type="password"> zal altijd worden weergegeven als een wachtwoord. Je zult deze dan steeds moeten laten veranderen. Of anders er een box overheenleggen en als je daar op klikt, dat het dan verdwijnt en de wachtwoordbox hebt gefocussed.
Maak een <input type="text" /> en als iemand er op klikt dan verander je het type naar "password" met jQuery.
Hoe kan ik een box "laten veranderen"?
Bob Devlees op 14/07/2011 13:14:31:
Ik denk dat laatste niet echt een optie, als je dan wegklikt en je hebt iets ingevuld zie je terug de standaardwaarde?
Eh nee. Je maakt gewoon een input type="text" aan, doet daar een click event op. Klikt iemand erop dan verander je met jQuery de type en haal je de tekst "wachtwoord" weg. Je kan er eventueel een focusout event aan toevoegen die er voor zorgt dat als een gebruiker het veld leeg laat dat deze dan weer veranderd in een type="text" met "wachtwoord" als value.
Edit: te laat, maar precies zoals hierboven gezegd wordt dus :-)
Gewijzigd op 14/07/2011 13:28:11 door Joren de Wit
Bedankt voor de reacties. Ik heb het nu laten veranderen van type met JQuery en dat lijkt het wel te doen!
thanks
edit: typgriep.
Gewijzigd op 14/07/2011 16:07:49 door Kevin Ellen
En ik zou niet kiezen voor een klik event. Beter is een focus event te gebruiken. Dan werkt het gebruik van tab ook nog.