Password in php
Erik van Maanen
13/05/2006 01:41:00Hai,
Ik ben bezig met een simpel scriptje dat het één en ander uitvoert op de server. Ik wil ervoor zorgen dat alleen ik degeen ben die dat kan laten uitvoeren.
Daarom heb ik een html-pagina aangemaakt die "user" en "passwd"vraagt. Vervolgens wordt dit met deze code verwerkt:
Nu vraag ik me af of dit een beetje een veilige manier is om dit te doen?
Ik ben bezig met een simpel scriptje dat het één en ander uitvoert op de server. Ik wil ervoor zorgen dat alleen ik degeen ben die dat kan laten uitvoeren.
Daarom heb ik een html-pagina aangemaakt die "user" en "passwd"vraagt. Vervolgens wordt dit met deze code verwerkt:
Code (php)
Nu vraag ik me af of dit een beetje een veilige manier is om dit te doen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erik van Maanen
PHP hulp
16/11/2024 07:33:06vdleije .
13/05/2006 08:57:00Maak je dan van Erik -> $_POST['user1'] of $_GET['user1']
en van test -> $_POST['passwd1'] of $_GET['passwd1']
Voor kleine dingen wel veilig ;)
en van test -> $_POST['passwd1'] of $_GET['passwd1']
Voor kleine dingen wel veilig ;)
Mark D
13/05/2006 09:05:00if ($REQUEST_METHOD == 'POST'){
dan controleer je ook even op welke manier php aan zijn gegevens komt, of dit via POST gebeurt, post kan je ook veranderen in GET als je daar mee werkt.
dan controleer je ook even op welke manier php aan zijn gegevens komt, of dit via POST gebeurt, post kan je ook veranderen in GET als je daar mee werkt.
Han eev
13/05/2006 10:35:00Erik van Maanen
13/05/2006 17:37:00Bedankt voor de tips!
Maar helaas begrijp ik Jeffrey niet. Hoezo is $_POST['user1'] veiliger? Wat doet $_POST eigenlijk precies? Ik dacht dat je daarmee alleen kon checken of aan een variabele een waarde was toegekend vanuit een webform.
Maar helaas begrijp ik Jeffrey niet. Hoezo is $_POST['user1'] veiliger? Wat doet $_POST eigenlijk precies? Ik dacht dat je daarmee alleen kon checken of aan een variabele een waarde was toegekend vanuit een webform.