Pattern Studygroup
Form Your Own Design Pattern Study Group en de site van Industrial Logic.
Deze werkwijze leek me wel leuk om hier op PHPHulp uit te proberen, iemand interesse?
Ik ben al een tijdje bezig met OOP en daarbij ook met design patterns, ik merk alleen dat het bestuderen van deze patterns meer vragen oproept dan dat het beantwoord. Zodoende kwam ik terecht op Deze werkwijze leek me wel leuk om hier op PHPHulp uit te proberen, iemand interesse?
Dus waar woon/werk/studeer je? Misschien zijn er bij jou in de omgeving geïnteresseerden.
Kan. Opzich een leuk idee. Ik zou overigens meer gaan voor een gehele meeting voor PHPhulp. Ik heb overigens een paar maanden geleden dat boek gelezen 'Head first - design patterns' en heb daar veel van geleerd. Een aanrader!
Hoe bedoel je een "gehele meeting"?
Dat iedereen van phphulp elkaar ontmoet bedoelen ze denk ik,
Moch iemand zich geroepen voelen, ga vooral je gang! Verzamel van geinteresseerden hun woonplaats, of ze eigen vervoer hebben of met OV komen, waar ze in zijn geinteresseerd (spreken of luisteren) en of ze toevallig nog een locatie beschikbaar hebben. Ga voor een algemeen bereikbare stad in de randstad (R'dam, Delft, Gouda, Utrecht, Amsterdam?) en niet geheel onbelangrijk een dag laten kiezen!
Ik heb het er wel eens met Karl over gehad. Maar de vorige keer dat het werd geprobeerd is dat in de soep gelopen simpel alleen doordat de communicatie slecht was.
Ik wist trouwens niet dat jij degene was die het had 'georganiseerd'?
Misschien kunnen we eerst met zun allen eens een keer ergens een 'biertje' pakken voordat we gaan kijken naar sprekers enzo.
Niels Kieviet op 09/03/2011 18:48:18:
@Chris
Ik heb het er wel eens met Karl over gehad.
Ik heb het er wel eens met Karl over gehad.
Owja?
Maar de vorige keer dat het werd geprobeerd is dat in de soep gelopen simpel alleen doordat de communicatie slecht was.
Mensen die het vak communicatie hebben gehad kunnen soms nog steeds niet communiceren...
Ik wist trouwens niet dat jij degene was die het had 'georganiseerd'? (...)
Ik wel.
Quote:
Owja?
Ja vriend, wel eens op msn :-) toen heb jij gezegd er toch niets van komt en dat de vorige ook op niets is uitgelopen (wat ik zelf natuurlijk ook al wist).
Quote:
Mensen die het vak communicatie hebben gehad kunnen soms nog steeds niet communiceren...
Nu kan je het niet op 1 persoon afschuiven al betwijfel of dat je bedoeling is. Rond die tijd was er zoveel gezeur op phphulp (erger dan nu) dat heeft misschien ook meegespeeld.
Maar goed, ik blijf nog steeds bij mij voorstel gewoon ergens op vrijdagavond met zun alleen wat gaan eten / drinken. Geen gezeur over sprekers maar gewoon gezellig 'klessebesse'. (zoals oudjes dat ook doen). Dan lijkt me beter dan een spreker enzo te laten komen. Dat kan namelijk altijd nog.
Gewoon een 'late' nieuwjaarsborrel.
Gewijzigd op 09/03/2011 19:22:09 door Niels K
Niels Kieviet op 09/03/2011 19:20:58:
Ja vriend, wel eens op msn :-) toen heb jij gezegd er toch niets van komt en dat de vorige ook op niets is uitgelopen (wat ik zelf natuurlijk ook al wist).
Quote:
Owja?
Jah, ik ben gewoon helderziend.
Nu kan je het niet op 1 persoon afschuiven al betwijfel of dat je bedoeling is. Rond die tijd was er zoveel gezeur op phphulp (erger dan nu) dat heeft misschien ook meegespeeld.
Quote:
Blijkbaar kan jij ook niet communiceren. Ik schuif het toch niet af op iemand? Ik zeg alleen dat mensen die het vak communicatie hebben gehad soms nog steeds niet kunnen communiceren.
Maar goed, ik blijf nog steeds bij mij voorstel gewoon ergens op vrijdagavond met zun alleen wat gaan eten / drinken. Geen gezeur over sprekers maar gewoon gezellig 'klessebesse'. (zoals oudjes dat ook doen). Dan lijkt me beter dan een spreker enzo te laten komen. Dat kan namelijk altijd nog.
Als ik wil klessebesse ga ik wel naar de oudjes. Sprekers gaat denk ik ook echt niet lukken.
Quote:
Dus.. Als jij het organiseert gaat het dan wel goed ?;p
Quote:
Blijkbaar kan jij ook niet communiceren. Ik schuif het toch niet af op iemand? Ik zeg alleen dat mensen die het vak communicatie hebben gehad soms nog steeds niet kunnen communiceren.
Karl, wat heeft dat met communiceren te maken? Ik las alleen wat eronder stond en maakt mijn conclusies en zei ook dat dat ik het betwijfel. Maar zo kwam het over.
Quote:
Als ik wil klessebesse ga ik wel naar de oudjes. Sprekers gaat denk ik ook echt niet lukken.
Doe ik ook :-) Me broertje vind het daar altijd geweldig. Alleen jammer dat ze de volgende week nooit meer weten wie het is.. (zielig toch?)
Kom op Karl, je snapte mijn intentie toch?
Quote:
Sprekers gaat denk ik ook echt niet lukken.
Heb je gelijk in. Dat zei ik toch ook?
Oh wacht ik zie het, een typo: 'Dan lijkt me beter dan een spreker enzo te laten komen' moet natuurlijk zijn: 'Daarna ...' Of nog beter 'De volgende keer .. '
;)
Niels Kieviet op 09/03/2011 19:47:05:
(...)
Quote:
(...)
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik wel zag dat het ging mislukken. En jij blijkbaar niet. Dus dat is helderziend.
Quote:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik wel zag dat het ging mislukken
Dat weet ik. En snap ik ook wel. Maar was gewoon een tegenvraag. Zie het los van dat helderziend gebeuren ;)
Niels Kieviet op 09/03/2011 20:18:17:
Dat weet ik. En snap ik ook wel. Maar was gewoon een tegenvraag. Zie het los van dat helderziend gebeuren ;)
Quote:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik wel zag dat het ging mislukken
Nee. Er is niet echt iets waarvan ik zeg, dit is een goede kern o.i.d. waarvoor een meeting o.i.d. voor gemaakt zou kunnen worden.
De echte forummeubels van phphulp zijn, jammer genoeg, vertrokken door inconsequent en slecht beleid. Tegenwoordig zijn het voornamelijk dertien in een dozijn mensen.
Quote:
Nee. Er is niet echt iets waarvan ik zeg, dit is een goede kern o.i.d. waarvoor een meeting o.i.d. voor gemaakt zou kunnen worden.
De echte forummeubels van phphulp zijn, jammer genoeg, vertrokken door inconsequent en slecht beleid. Tegenwoordig zijn het voornamelijk dertien in een dozijn mensen.
Niet te depressief he.. Ook al heb je misschien wel gelijk. Er zijn nog 'zat' mensen hier op phphulp die genoeg weten om andere mensen te helpen.
Het gaat me niet om extra kennis op te doen etc, gewoon voor de gezelligheid.
Gewijzigd op 09/03/2011 20:42:29 door Jasper DS
Precies. alleen jij moet wel ver rijden .. Haha
Hangt er vanaf waar dat is.. :)
Niels Kieviet op 09/03/2011 20:27:03:
Niet te depressief he..
Quote:
Niet te depressief he..
Dat ben ik niet.
Ook al heb je misschien wel gelijk.
klik
Er zijn nog 'zat' mensen hier op phphulp die genoeg weten om andere mensen te helpen.
Ja, vast wel, alleen is dat niet wat ik echt zie bij een meeting.
Haha.. karl, gewoon omdat het kan.. :-p Tja, als iemand het initiatief neemt komt er nooit wat nee. ;)
Niels Kieviet op 09/03/2011 20:47:00:
Haha.. karl, gewoon omdat het kan.. :-p Tja, als iemand het initiatief neemt komt er nooit wat nee. ;)
Zo is het maar net inderdaad.
Als iemand het voortouw neemt.
Dan komt er niks.