PC doet niets meer...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Eddy E

Eddy E

28/03/2012 20:31:43
Quote Anchor link
'k Heb een vaag probleem met mijn PC.
Vanmiddag viel hij opeens uit (tijdens spelen van BF3), opstarten gaf hij foutmeldingen dat hij een A:/-station had gevonden (die heb ik er NIET inzitten).
Dus maar gelijk virusscannen (je zal het maar hebben...) en toen liep alles weer vast. Scherm deed raar en nu krijg ik helemaal niets meer op mijn scherm te zien.

Iemand een idee wat het kan zijn? Alle ventilatoren draaien wel...

------------
Na afkoppelen van de videokaart en VGA-aansluiting op het moederbord nog steeds geen enkel effect. Ik krijg geen beeld, bliepjes of LED-lampjes die branden.... Iemand dé tip?

Toevoeging op 28/03/2012 20:36:36:

Net videokaart weer aangekoppeld en aangesloten en nu de HD even losgekoppeld.
Zelfde probleem.

Wat kan ik nog meer doen?
Gewijzigd op 28/03/2012 22:45:59 door Chris -

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 03:32:51

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

28/03/2012 20:44:43
Quote Anchor link
Windows in veilige modus opstarten en zonder internet verbinden, daarna een virusscan draaien.

Tenminste als je beeld hebt.

Probeer anders een andere monitor

Eddy E

Eddy E

28/03/2012 20:56:56
Quote Anchor link
Ik heb een identieke monitor er naast staan en deze aangesloten.
Geen beeld, dus kan weinig doen (ja, gokken welke knop ik moet indrukken, maar of dat werkt weet ik dus niet.

Kortom: eerst beeld.
Moet ik nog iets inschakelen om de VGA op het moederbord te gebruiken, als de videokaart is losgekoppeld? Of doet hij dat automatisch?

Jaron T

Jaron T

28/03/2012 21:07:53
Quote Anchor link
Je BIOS is waarschijnlijk gereset, verander even de boot-devices.

Eddy E

Eddy E

28/03/2012 21:09:22
Quote Anchor link
Ik krijg geen BIOS te zien, dus kan ook weinig doen daarin.

En hoe kan ik eventueel nog meer boot-devices veranderen? HDD en DVD-ROM afkoppelen of zo?
Of moet dat batterijtje vervangen worden?

Toevoeging op 28/03/2012 21:15:13:

Iemand opperde (via een ander kanaal) dat de processor mogelijkerwijs is overleden. Aangezien ik totaal geen beeld meer krijg (ook geen BIOS).

Zou dat kunnen?
Want dan is het een kwestie van andere processor (of gelijk andere PC, zet ik HDD en videokaart wel over).

Frank WD

Frank WD

28/03/2012 21:24:38
Quote Anchor link
Dit is een duidelijk gevalletje van een kapotte Prosessor.
In heel erg weinige gevallen wil het de geheugen ook nog wel eens zijn.

Maar alles hier boven gelezen gaan mijn voelsprieten richting de processor.

Eddy E

Eddy E

28/03/2012 21:27:19
Quote Anchor link
Das dan uiterst vervelend.

Mmmm ik kijk morgen eens verder.
Anders zaterdag maar een i7 halen. Heb ik gelijk een mooi verjaardagscadeau voor mezelf gevonden.
Maar 't kan dus ook het geheugen zijn? dat is wat makkelijk om te wisselen met de PC die er naast staat (van mijn PC).

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/03/2012 21:33:28
Quote Anchor link
Je kan natuurlijk ook morgen langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt. En er even naar laten kijken. Heeft mij al honderde euro's bespaard aan een videokaart.

Frank WD

Frank WD

28/03/2012 22:09:01
Quote Anchor link
Bas, durf er mijn pc er bijna voor te verwedden dat het de processor is die zegt van doe het zelf maar. Dit kun je 99,9% afleiden door de volgende stappen te controleren.

1. stekker aansluiten en pc aan zetten. Als de lampjes gaan branden en je voelt de hardeschijf loopt. Je kan ook de ledjes controleren voor op de pc. Power moet branden en de HDD moet knipperen. Doet hij dit allemaal dan na stap 2.

2. Trek de geheugen bankjes van je moederbord. Druk de pc weer aan en kijk wat hij dan doet. 99.9% van de gevallen zal de pc gaan piepen. Gaat hij piepen dan is de geheugen goed. Druk geheugen weer terug in moederbord. en voor stap 3 uit.

3. Batterij op moederbord ( z'n grote horloge batterij) weg halen. deze 5 min er naast laten liggen. Bij deze stap dient heel de pc van stroom af te zijn.
Zo reset je de grootste bios problemen. Na 5 min batterij terug zetten (Let op je + - goed kant op licht) Start de pc weer op en even kijken of hij het weer doet.

4. Mogen de stappen hier boven niet geholpen hebben? Dan heb je voor je zelf al wel een goed debug methode gevolgd. Want na deze 4 stappen blijft er nog maar 1 mogelijkheid over. En dat is, Neem liefde vol afscheid van de trouwe processor. Stop hem in een doosje en laat hem heen gaan naar zijn processoren hemeltje. Daarna ff langs de plaatselijke pc winkel een nieuwe processor op halen.

Je zegt een i7, deze dient wel ondersteund worden door de moederbord. Ik zou dit eerst even na kijken.

Koen Hollander

Koen Hollander

28/03/2012 23:02:28
Quote Anchor link
als je nieuwe proccesor koopt waarschuw ik je wel dat ze apart soms duurder zijn dan een pc zelf!

Remco schrubben

remco schrubben

28/03/2012 23:09:40
Quote Anchor link
Koen,

Weet niet waar je deze info weg haalt. Maar dat licht er helemaal aan wat voor soort moederbord en processor enz..... word gebruikt.
Gewijzigd op 28/03/2012 23:10:19 door remco schrubben

Albert de Wit

Albert de Wit

29/03/2012 08:47:55
Quote Anchor link
heb je een cd of dvd speler er nieuw ingezet? of een floppy disk?

want in de tijd van de floppies was de reader altijd (ALTIJD) station A

Eddy E

Eddy E

29/03/2012 18:19:26
Quote Anchor link
@ Albert: nee, ik heb niets toegevoegd of gedaan
@ Remco: ja, dat is wel belangrijk. Zeker het onderzoeken waard
@ Frank WD: ik ga het zo doen als jij zegt! Lijkt me logisch, maar wel structureel.

Eddy E

Eddy E

31/03/2012 09:06:43
Quote Anchor link
Laatste update waarschijnlijk.

Net alle stappen van Frank WD gedaan. Geen effect.
Ander beeldscherm: geen effect
Geheugen wisselend eruit (en alles eruit): geen effect
DVD-ROM en HDD en alles losgekoppeld: geen effect.
Processor losgehaald (wat een gepriel), zag er niets verkeerds aan. Geen effect.

Kortom, hij gaat over 10 minuten naar de computerboer.

Frank WD

Frank WD

31/03/2012 11:04:00
Quote Anchor link
Dan ben ik bang dat je processor toch is overleden.
Sterkte er mee ;)

Eddy E

Eddy E

31/03/2012 12:49:30
Quote Anchor link
Vanochtend naar de computerboer geweest. Die zei/zegt dat het aan het moederbord ligt en het wel vaker voorkomt dat dit type moederbord na ongeveer 3 jaar de geest geeft.
Mijn computer (en dus moederbord) is inderdaad ongeveer 3 jaar oud.

Goed, er komt een ander toetsenbord (a 63 euro)in.
Met nieuw DDR-3-geheugen (4 gb, 20 euro)
En een nieuwe voeding (350watt á 100 euro).

Hoop dat alles daarna weer werkt.
Zo niet, komt er nog een processor bij op zijn kosten.
Uiteraard was er niets te zien aan de processor zelf.

Frank WD

Frank WD

31/03/2012 13:48:17
Quote Anchor link
Vind het een gewaagde stap om gelijk zoveel geld uit te geven.
Had die man niet beter eerst een andere processor kunnen proberen dan voor jou?

Want uit al jou reactie's komt het bij mij overeen dat de processor na de maan is en niet je moederbord. Verder is mijn persoonlijke mening een 350Watt voeding voor de computers van tegenwoordig veel te zwak, vooral als ik lees dat je 4 gig aan geheugen er in gaat krijgen. Daar naast steek je ook nog een externe video kaart.

PS: Aan een processor is nooit te zien dat die kapot is. Daar kom je pas achter als je hem uitwisselt met een 100% processor.

Toevoeging op 31/03/2012 13:59:43:

Eddy Erkelens op 28/03/2012 20:31:43:
Iemand een idee wat het kan zijn? Alle ventilatoren draaien wel...

Dit is voor mij een 75% zekerheid vaak dat moederbord wel goed is. Als moederbord kapot zou zijn, dan zou deze fans ook niet meer draaien. Of de video kaart van moederbord moet kapot zijn. Maar dan heb je altijd via externe kaart nog wel beeld.

Wees AUB voor je zelf heel erg zeker wat het kan zijn. Mijn ervaring is dat Computer winkels vaker dingen roepen wat achteraf niet waar is. Dit zelf mee gemaakt met een persoon die ook bij de computer winkel is geweest.

daar vertelde ze hem dat hij beter een nieuwe pc kon kopen, zijn pc was overleden.
Savonds kwam ik bij hem en heb ik even na de pc gekeken. 30 min later liep de pc weer als een trein en dat na een bios up-date. Dit kost hem 2 pakjes shag, bij de pc winkel ging hem dat 400 euro kosten. Het is wat je liever hebt.

Joey Schroder

Joey Schroder

25/04/2012 14:31:10
Quote Anchor link
Ik vermoed ook dat je processor de geest heeft gegeven of binnenkort doet. Dus geld uitgeven voor voeding etc is niet nodig ;)

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

25/04/2012 14:45:54
Quote Anchor link
Maandje later denk ik dat TS wel een oplossing heeft ;)

Eddy E

Eddy E

28/04/2012 09:46:49
Quote Anchor link
Ja, sorry.

Moederbord vervangen.
Zelfde processor.

PC draait weer als een zonnetje.
Was dus toch het moederbord ;).

Enige stomme is dat de voeding constant (ook bij PC uit) een hoge toon uitzend... irritant en gekmakend bijna.
Gewijzigd op 28/04/2012 09:47:17 door Eddy E

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

28/04/2012 11:20:33
Quote Anchor link
Kan zijn dat hij niet goed is aangesloten op de kabels. Dat zou ik eerst na lopen. Kijk ook even of je computer niet meer energie vraagt dan je voeding aan kan. Anders moet je een zwaardere voeding in je computer zetten.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.