PC doet niets meer...
De oude was 250W, de huidige 350W... dus 100 Watt extra.
Alles is goed aangesloten (zover ik kan zien).
Vooral omdat hij ook 'piept' als de computer uit staat.
Ik zal het nog eens controleren.
Niet goed in de zin van: kabeltjes op de verkeerde plek? Of kabeltjes niet goed aangedrukt?
Dat is wachten dat die er door gaat.
Een piepende voeding is vaak een teken van overbelasting of dat die overbelast is geweest. Je zou eens kunnen kijken of je een mogelijkheid hebt om hardware af te koppelen van voeding en kijken wat hij dan doet. Als je na afkoppelen van 1 of 2 hardware stukken piepen weg is Dan heb je een overbelasting.
Maar voor als nog. Ik ging na de winkel en liet er nieuwe in zetten.
350Watt is ook redelijk weinig moet ik zeggen. Zou graag weten wat je hier allemaal mee aan stuurt aan hardware.
Vind ik.
Zeker omdat de oude voeding het ook nog (net) trok en nu 100 Watt extra heb zonder extra verbruikers.
Net alle kabels losgehad, maar zelfs dan piept er nog iets (een condensator oid).
Ik ga er wel weer mee terug, want 't is best irritant.
Eddy Erkelens op 31/03/2012 12:49:30:
Vanochtend naar de computerboer geweest. Die zei/zegt dat het aan het moederbord ligt en het wel vaker voorkomt dat dit type moederbord na ongeveer 3 jaar de geest geeft.
Mijn computer (en dus moederbord) is inderdaad ongeveer 3 jaar oud.
Goed, er komt een ander toetsenbord (a 63 euro)in.
Met nieuw DDR-3-geheugen (4 gb, 20 euro)
En een nieuwe voeding (350watt á 100 euro).
Hoop dat alles daarna weer werkt.
Zo niet, komt er nog een processor bij op zijn kosten.
Uiteraard was er niets te zien aan de processor zelf.
Mijn computer (en dus moederbord) is inderdaad ongeveer 3 jaar oud.
Goed, er komt een ander toetsenbord (a 63 euro)in.
Met nieuw DDR-3-geheugen (4 gb, 20 euro)
En een nieuwe voeding (350watt á 100 euro).
Hoop dat alles daarna weer werkt.
Zo niet, komt er nog een processor bij op zijn kosten.
Uiteraard was er niets te zien aan de processor zelf.
100,- voor een 350W voeding?!?!?
Is die voeding van goud? P.S. als BF 3 speelt ga ik ervanuit dat je goede hardware hebt, wordt je VGA kaart aagestuurd door een losse voeding (HDD stekker of 6 polige stekker)?
Zoja minimaal een 450W pakken! En zelfs merken zoals Zalman zijn stukken goedkopen als 100,- voor 350W dat is echt een absurde prijs!
Toevoeging op 18/05/2012 11:45:56:
Kijk hier eens op 4 Launch puur en alleen voor de prijs vergelijking.
Merken zoals Antec, Zalman, Coolermaster komen stukken lager uit. Sorry maar je wordt flink gelicht, kun je jou type voeding eens posten?
P.S. Sorry topic is alweer een half maandje oud, maar ben wel benieuwt waarom ze je een voeding van 100,- aansmeren!
Gewijzigd op 18/05/2012 11:48:20 door Chris PHP
100 euro in dit geval is zeker veel.
Echter hou wel rekening mee, webshops zijn stukken goedkoper doordat ze geen pand oa hebben.
daarnaast betaal je als consument natuurlijk ook voor stuk service. op moment dat je problemen met je pc hebt, en je stapt een computerzaak in en vraagt of ze even mee kijken, is voor een bedrijf al tijd dat ze kwijt zijn, zonder iets te hebben verkocht.
Ik heb 5 jaar in de retail gezeten (computer winkel) en bedragen zoals dat zijn absurd, en als ze hem een modulaire voeding (wat wel in die prijsklasse zit) aangesmeert hebben geven ze ook nog een compleet verkeerd advies.
Meeste winkels zijn heel makkelijk, heb je de pc bij hun (ooit) gekocht helpen ze he meestal voor niets (10-20min kijken). Ben je geen klant betaal je daar een x bedrag voor.
Het verschil met webshops kan absoluut geen 65,- tot 70,- euro zijn op een voeding, dat is 100% afzetterij. Als retail winkel voor particulieren verdien je het meeste op je service, en mond op mond reclame niet door je producten bijna 200% duurder maken.
Als klanten daar achterkomen zijn ze weg, en blijven ze weg.
Ik kan alleen concluderen uit wat ik gelezen heb, dat ze gewoon een verkeerde voeding hebben verkocht. Ik weet niet wat zijn HW is, maar ik heb een 420W voeding met een AMD 6000+, 2GB geheugen, 4 schrijven, 2 dvd spelers (1 brander daarvan) en een NVIDIA 5600 GTS.
Dit is mijn server/test pc en niets spectaculairs, de hardware is inmiddels alweer 4,5 jaar oud. Maar bij deze opstelling trok een 350W voeding het niet. Daarom snap ik niet dat ze hem maar een 350W hebben verkocht zonder de absurde prijs erbij te halen.
Als hij in de toekomst gaat updgraden weet ik 100% zeker dat hij een zwaardere voeding nodig heeft. Kan hij weer 100,- (bij hun) uitgeven voor een 400W of 450W voeding, goed advies is belangrijk zeker aan mensen die niet veel kennis van de hardware en eisen daarvan hebben.
Gewijzigd op 18/05/2012 12:47:57 door Chris PHP
Nu met 350W is dat compleet verholpen.
Enige is dat hij nogal piept.
Maar zelfs daarvoor heb ik de oorzaak gevonden.
Pas heb ik even verhuist en toen aangesloten op geen GEAARD stopcontact. Toen was er geen gepiep.
Thuis op een ongeaard stopcontact: direct piepen.
Nadeel is dat in mijn huis (huurwoning) er maar een paar geaarde stopcontacten zijn in de keuken/badkamer etc.
Maar dus niet in het computerhok.
Ja dat is het nadeel van voedingen, veel hebben die trekjes als ze niet geaard zijn.
TIP: Pak een gaarde verdeeldoos, en zet de aarde op een verwarmingsleiding. Probleem verholpen. (zorg wel dat de verf eraf is bij dat stukje zodat hij ook geleid)
Zou je toch nog eens je merk en type van de voeding willen posten? Ik ben wel benieuwt.