PDF, aangemaakt met FPDF, in een DB steken met mogelijkheid te werken met statussen ?
in mijn tool maak ik een PDF aan dmv de FPDF PHP tool (http://www.fpdf.org).
De PDF wordt aangemaakt en wordt getoond op het scherm waarna de user kan beslissen om te saven of te printen.
Ik zou echter willen dat de PDF file standaard in een database wordt gestopt waarna er dmv een workflow statussen aan kunnen gegeven worden (Goedgekeurd, Geannuleerd, Akkoord, ...).
Enig idee of dit standaard kan met FPDF ?
Indien het niet standaard kan, wat is dan de beste manier om dit te bewerkstelligen ? Ik heb geen enkele idee hoe hier aan te beginnen ?
Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele ideeen ?
Davy
De PDF zelf op de server opslaan. In de database een tabel voor PDF's maken met een ID, de naam en de lokatie van de PDF. Op basis van het ID kun je dan statussen opslaan.
Sorry als dit dom overkomt, maar wat is de beste manier om na het maken van de PDF dit opslaan te doen ? Heb nog geen bestands acties gedaan met PHP tot nu toe.
En hoe zeg ik tegen FPDF die "waar" op te slaan ? Is dat deze functie die jullie gebruiken ?
Groetjes,
Davy
Ja je zegt het goed. Gewoon een nieuwe map aanmaken en daarin de facturen opslaan met als bestandsnaam het faktuurnummer plus eventueel het jaartal. Vervolgens een record aanmaken in de database
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
.
.
.
$pmode = 'F';
$filename = 'Factuurnummer-'.$id.'-'.date ("d-m-Y").'.pdf';
$path = 'facturen/';
$file = $path.$filename;
$pdf->Output($file,$pmode);
?>
.
.
.
$pmode = 'F';
$filename = 'Factuurnummer-'.$id.'-'.date ("d-m-Y").'.pdf';
$path = 'facturen/';
$file = $path.$filename;
$pdf->Output($file,$pmode);
?>
Gewijzigd op 04/11/2013 22:29:33 door Aad B
Toevoeging op 05/11/2013 18:52:36:
Aad,
het werkt perfect ! Waarvoor mijn dank.
Nu nog even zoeken hoe ik ook het bestand kan laten verwijderen... :-)
Groetjes,
Davy