PDF genereren én mailen
(beste wensen voor 2008 uiteraard)
Ik durf hierbij nog eens beroep te doen op jullie hulp! Ik sukkel namelijk een beetje met pdf en mail, 't is te zeggen: het samenvoegen van beide acties.
Het is de bedoeling dat de bezoeker op de website een formulier kan invullen, waarna een pdf aangemaakt wordt dat hij kan opslaan/afprinten. Ik, als beheerder van de site, moet van deze pdf via mail een kopietje krijgen!
Ik kan perfect de pdf generen, en een mail versturen in php is basiskennis, maar het combineren van de twee, lukt niet! In m'n script staat nu het mailscript eerst, met daaronder het pdf-gedeelte. Ik krijg echter de foutmelding "dat de headers already verzonden mee", ongetwijfeld een bekende melding voor iedereen.
Ergens is dit logisch natuurlijk, maar ik zie niet echt hoe ik het kan oplossen? Iemand enig idee? Aan het script ligt het niet, want dat werkt (afzonderlijk), maar ik ben op zoek naar 'de truc'...
Alvast bedankt!
Gebruik PHPmailer of Swiftmailer, oersimpel en werkt overal (Live Mail, Gmail, Yahoo! Mail, etc.)
De bedoeling is een manier te vinden waarbij ik een pdf kan generen (liefst dan nog in een nieuw venster) én dat de pdf naar mij wordt gemaild. Omdat het om een formulier gaat, controleer ik ook eerst nog de ingevoerde gegevens alvorens de rest uit te voeren. Dat maakt het waarschijnlijk nog wat lastiger?
TCPDF om de PDF aan te maken en Swift Mailer om de aangemaakte pdf per email te versturen.
Wanneer je de pdf ook nog op het scherm wilt tonen, dan doe je dat ook nog even. Met bovenstaande classes heb je in elk geval al 95% van het werk achter de rug, alleen nog even een beetje logica in PHP opstellen en klaar is kees.
Wanneer je de pdf ook nog op het scherm wilt tonen, dan doe je dat ook nog even. Met bovenstaande classes heb je in elk geval al 95% van het werk achter de rug, alleen nog even een beetje logica in PHP opstellen en klaar is kees.
Bedankt voor de tips!