PDO configuratie gebruiken binnen een class
Tim Ouwerkerk
12/04/2011 16:29:48Hallo allemaal,
ik ben sinds deze week begonnen met het verdiepen in PDO, kom er alleen niet uit hoe ik bijvoorbeeld een PDO configuratie bestand maak zoals:
en dan dit kan gebruiken binnen een class? want ik krijg: Undefined variable: dbh in ...
Bedankt alvast.
ik ben sinds deze week begonnen met het verdiepen in PDO, kom er alleen niet uit hoe ik bijvoorbeeld een PDO configuratie bestand maak zoals:
en dan dit kan gebruiken binnen een class? want ik krijg: Undefined variable: dbh in ...
Bedankt alvast.
PHP hulp
22/11/2024 07:09:39Heb je al eens een tutorial als deze bekeken?
Tim Ouwerkerk
12/04/2011 18:22:02Karl alvast bedankt, maar ik denk niet dat het antwoord daar tussen staat, mischien moet ik het even verduidelijken, stel je voor ik heb 3 bestanden ,een class,een PDO config, en een php pagina.
PDO config:
Class:
Bestandje:
dit wil hij dus niet doen omdat hij in de class niet weet waar $dbh van me config bestand voor staat, maar hoe kan ik dit wel laten doen?
PDO config:
Class:
Bestandje:
dit wil hij dus niet doen omdat hij in de class niet weet waar $dbh van me config bestand voor staat, maar hoe kan ik dit wel laten doen?
Gewijzigd op 12/04/2011 18:23:32 door Tim Ouwerkerk
Joren de Wit
12/04/2011 18:58:26Je zult die $dbh mee moeten geven bij het instantieren van je 'test' klasse. Met andere woorden, zorg ervoor dat de constructor een parameter van het type PDO accepteert:
Dit voorbeeld is natuurlijk lang niet af, maar geeft een eerste opzet. Nodige controles zijn noodzakelijk en ook zul je nog een output moeten geven vanuit de test() method (als je daar een SELECT query uitvoert, is het logischer om daar ook de output samen te stellen).
Code (php)
Dit voorbeeld is natuurlijk lang niet af, maar geeft een eerste opzet. Nodige controles zijn noodzakelijk en ook zul je nog een output moeten geven vanuit de test() method (als je daar een SELECT query uitvoert, is het logischer om daar ook de output samen te stellen).