pdo execute

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 03:33:50
Quote Anchor link
Hallo,

Aan de PDO execute functie kun je een array $input_parameters meegeven, bijv.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sth
->execute(array(':calories' => $calories, ':colour' => $colour));
?>

Ik vind dit wel een prettige manier. Je kan ook gebruik maken van bindParam() maar dan moet je telkens aangeven wat voor type variabele het is (bijv. een string of een int). Het meegeven van een array aan de execute functie vind ik prettiger werken.

Nu wordt er op php.net over deze array gezegd:

An array of values with as many elements as there are bound parameters in the SQL statement being executed. All values are treated as PDO::PARAM_STR.

Het gaat mij om het dikgedrukte stukje. Alle values worden als strings beschouwd. Echter, ik wil ook een getal kunnen ingeven (bijv. voor een id). Ik heb het even getest en dat lijkt gewoon goed te werken. Toch vind ik het raar dat die opmerking over die strings er dan bij staat vermeld. Heeft iemand een idee waarom die opmerking erbij staat, en kan dit op de een of andere manier voor problemen zorgen als ik een getal wil gebruiken?

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 14:30:01

Erwin H

Erwin H

08/05/2013 10:49:15
Quote Anchor link
Dat is nogal logisch en je hebt in feite zelf het antwoord al gegeven:
Ozzie PHP op 08/05/2013 03:33:50:
Je kan ook gebruik maken van bindParam() maar dan moet je telkens aangeven wat voor type variabele het is (bijv. een string of een int).

In bindparam kan je aangeven wat voor type het is. Dat is het voordeel van bindparam. Als je het in execute meegeeft kan je dat niet en DUS moet alles op een identieke wijze worden verwerkt. De database engine kan niet ruiken wanneer jij een string bedoelt en wanneer jij een integer bedoelt. Alles is dus automatisch een string.

Wil je specifiek een integer invoeren, dan gebruik je dus bindparam.

Of het voor problemen kan zorgen durf ik niet 100% te zeggen. In principe niet denk ik, aangezien je een waarde altijd binnen quotes kan meegeven in een query. Niet nodig en in veel gevallen ook overbodig, maar het kan wel. Geef je een integer mee binnen quotes dan krijg je er niet eens een warning voor.

Toevoeging op 08/05/2013 10:52:00:

Edit:
De situatie waar je normaal geproken wilt dat een integer bijvoorbeeld NIET tussen quotes staat is voor het voorkomen van sql-injectie. Als je een int waarde zonder quotes geeft en het is een echte int dan gaat je query goed. Geef je het zonder quotes mee en staat er iets anders in, dan krijg je een error uit je database, query wordt niet uitgevoerd. Geef je echter een int tussen quotes op en staat er dan iets vreemds in, dan kan het wel uitgevoerd worden!

Echter, deze situatie is in jouw geval niet van toepassing omdat je een prepared statement gebruikt.

Wouter J

Wouter J

08/05/2013 11:34:42
Quote Anchor link
Bij int en string maakt het niet heel veel uit. Maar types al bool of null maakt dit wel uit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 13:01:08
Quote Anchor link
Dankjulliewel.

Wouter J op 08/05/2013 11:34:42:
Bij int en string maakt het niet heel veel uit. Maar types al bool of null maakt dit wel uit.

In welke situatie zou dit voor problemen kunnen zorgen? Kan iemand een voorbeeld geven?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 13:03:39
Quote Anchor link
Bij MySQL maakt het inderdaad niet uit, bij SQL Server wel, daar krijg je een foutmelding als je een numeriek datatype quote. MySQL kent (net als de SQL standaard) overigens geen boolean datatype.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 13:08:16
Quote Anchor link
Thanks Ger, ik zal al te zoeken naar een boolean datatype maar ik kon niks vinden. Dat verklaart nu ook waarom :)

Maar is het dan "fout" om een numeriek datatype te quoten?

Hoe dan ook, is de manier waarop ik het nu doe 100% veilig? Ik maak dus gebruik van prepared statements, en ik geef de parameters als array mee in de execute() method. Of zeggen jullie dat ik toch beter bindParam() kan gebruiken? Is er een wezenlijk verschil?

Donny Wie weet

Donny Wie weet

08/05/2013 13:08:20
Quote Anchor link
Ik heb pas PDO op school gehad, maar is het niet gewoon zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$field
= 1;
$sql = "SELECT * FROM table WHERE field=:field";
$uitvoeren = $connectie -> execute($sql);
$uitvoeren -> bindparam(' :field ' , $field);
$uitvoeren -> execute();
?>

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 13:22:00
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/05/2013 13:08:16:
Maar is het dan "fout" om een numeriek datatype te quoten?

Nee fout is het niet, ik vind het alleen niet in overeenstemming met de gedachte van portabilty achter PDO.
Dus als ik al prepared statements zou gebruiken (wat ik zeer zelden doe) dan zou ik met bindParam werken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 13:30:00
Quote Anchor link
Laat ik mijn vraag dan anders formuleren. Het feit dat ik geen datatype meegeef (omdat ik een array meegeef aan de execute() method) kan dat op de een of andere manier negatieve gevolgen hebben? Queries die niet werken, slechtere performance?

(Ik zou bijv. ook een functie kunnen maken waarbij ik een array meegeef en dat ik dan per key/value paar kijk welk datatype de value is, en afhankelijk daarvan bindParam aanroep met het juiste datatype. Maar wellicht is dit nogal over de top.)
Gewijzigd op 08/05/2013 13:31:48 door Ozzie PHP

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 13:37:01
Quote Anchor link
Nee met Mysql dus niet. In ieder geval geen foutmelding op de query, en mocht er al performance verlies zijn dan is dat te verwaarlozen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 13:45:43
Quote Anchor link
Oké, thanks Ger. En het idee om een array via een method om te zetten naar bindParam() met het juiste datatype? Wat vind je daarvan?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$foo
= 'een string';
$bar = 10;
$array = array(':foo' => $foo, ':bar' => $bar);

// en dat je deze array dan omzet naar:
bindParam(':foo', $foo, PDO::PARAM_STR);
bindParam(':bar', $bar, PDO::PARAM_INT);

?>

Zou dat enige toegevoegde waarde hebben? Of is het dan toch beter om gewoon een array zonder datatypes mee te geven aan execute()?
Gewijzigd op 08/05/2013 13:47:19 door Ozzie PHP

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 14:11:38
Quote Anchor link
Ik vind dat een goed idee, maar ik ben dan ook een purist in dat soort dingen.
Ik loop nog steeds met het idee rond om een 'eigen' parameter methode te ontwikkelen, met als voorbeeld de bind methode van .NET. Daar kan je alle datatypes aan een parameter toewijzen, en owee als je dan een string aan een int parameter meegeeft.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 14:15:06
Quote Anchor link
Oké, thanks... het enige nadeel is dat er dan wat meer processing plaats moet vinden wat weer nadelig kan zijn voor je performance. Maar van de andere kant doe je ook weer niet heeel veel queries per pagina.

Toevoeging op 08/05/2013 14:32:28:

Toch een probleem als je alleen de execute array gebruikt.

Als je bijv. "... LIMIT :limit_amount" wil doen dan mogen daar geen quotes omheen staan. De query zal dan mislukken.

Evert Bennekom

Evert Bennekom

08/05/2013 14:49:23
Quote Anchor link
Ik zou zeggen dat je bindParam niet hoeft te gebruiken zolang je de variabelen vantevoren al correct getypecast hebt.

Dus je wilt een id als int opslaan, dan ook altijd netjes $iId = (int) 1 ;

Je komt pas in de problemen als je applicaties groeien en daarmee de kans op slordigheidjes vergroot, dus per ongeluk toch een numerieke string voor id in de database plempen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 14:53:07
Quote Anchor link
Zie mijn opmerking hierboven... als ik een LIMIT wil meegeven en ik dat via de array doe, dan wordt er een string van gemaakt en gaat het fout want dat mag niet in MySQL :(

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 15:38:35
Quote Anchor link
Wat heeft het voor zin een parameter aan een LIMIT te geven?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 15:43:54
Quote Anchor link
Bijv. om in te stellen hoeveel rijen je wilt terugkrijgen?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/05/2013 16:17:16
Quote Anchor link
Ja hehehe dat snap ik, maar waarom in een parameter
Maar prepared statements zijn hoofdzakelijk bedoeld om je performance te verbeteren als je meerdere dezelfde query's achter elkaar uit moet voeren met verschillende waarden in de parameters.
Maar bij één enkele levert het performance verlies op (dat vind vooral jij niet zo leuk).
Gewijzigd op 08/05/2013 16:18:04 door Ger van Steenderen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 16:22:08
Quote Anchor link
"Ja hehehe dat snap ik, maar waarom in een parameter"

Omdat ie dan ge-escaped wordt enzo? Dus veilig? Maar "limit" kan toch ook gewoon een parameter zijn? Of zie ik dat verkeerd?

"Maar prepared statements zijn hoofdzakelijk bedoeld om je performance te verbeteren als je meerdere dezelfde query's achter elkaar uit moet voeren met verschillende waarden in de parameters."

Is het echt meetbaar trager dan? Ik begreep juist dat het veiliger is om prepared statements te gebruiken ivm sql injection. Dus vandaar leek het me eigenlijk wel oké. Zit ik ernaast?

Erwin H

Erwin H

08/05/2013 16:33:38
Quote Anchor link
Veiliger dan wat? Ja, met prepared statements kan je geen sql injectie meer krijgen. Maar als jij je input goed controleert en bijvoorbeeld pdo.quote gebruikt, dan kan dat ook niet.

Maar bij een limit kan het eigenlijk ook al niet. Zoals jezelf eerder al aangaf kan je bij een limit geen quotes om de waarde heenzetten. Dus deze query gaat niet werken:
Code (php)
1
2
3
SELECT blabla
FROM table
LIMIT '1';

Daarnaast kan je geen twee queries in 1 keer uitvoeren, dus dit kan ook niet:
Code (php)
1
2
3
SELECT blabla
FROM table
LIMIT 1;DELETE FROM table;

Ergo: via die limit clause kan je helemaal geen sql injectie krijgen. Ook geen noodzaak dus om daar prepared statements te gebruiken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/05/2013 16:45:27
Quote Anchor link
Erwin, dankjewel voor je toelichting. Maar kan het dan kwaad als ik prepared statements gebruik? Het lijkt nu alsof jullie zeggen dat het niet goed is.

Daarnaast vind ik het wel duidelijker om prepared statements te gebruiken omdat je dan niet al je values hoeft te gaan quoten. Dat heeft ook wel weer z'n voordelen.

Maar ik zou graag weten waarom het niet oké is om prepared statements te gebruiken.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.