PDO voegt 2 keer toe in database (met minimaal script)
Maikel Haas
17/06/2012 10:56:40Beste PHP'ers,
Ik had een klein vraagje; Ik probeer de basis op te pakken van OOP en daarmee ook querys toe te voegen met PDO (voor later met prepare variabelen en dergelijken). Ik heb een beetje meegekeken met wat andere scripts hier op PHPHulp om het te begrijpen.
Echter, wanneer ik een INSERT query maak, voegt hij direct twee rijen toe in de database. Ik heb de code al dusverrre gestript dat ik echt niet meer begrijp waar het probleem vandaan komt. Dus wat jullie hieronder zien is erg basis.
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
Ik had een klein vraagje; Ik probeer de basis op te pakken van OOP en daarmee ook querys toe te voegen met PDO (voor later met prepare variabelen en dergelijken). Ik heb een beetje meegekeken met wat andere scripts hier op PHPHulp om het te begrijpen.
Echter, wanneer ik een INSERT query maak, voegt hij direct twee rijen toe in de database. Ik heb de code al dusverrre gestript dat ik echt niet meer begrijp waar het probleem vandaan komt. Dus wat jullie hieronder zien is erg basis.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$pdo = new PDO("mysql:dbname=$dbname;host=$dbhost", $dbuser, $dbpass);
class User
{
protected $db;
public function __construct(PDO $db)
{
$this->db = $db;
}
public function create()
{
$query = $this->db->exec(" INSERT INTO gebruiker ( naam, wachtwoord, email ) VALUE ( 'Joost', 'abc123', '[email protected]' ) ");
}
}
$usermapper = new User($pdo);
$user = $usermapper->create();
class User
{
protected $db;
public function __construct(PDO $db)
{
$this->db = $db;
}
public function create()
{
$query = $this->db->exec(" INSERT INTO gebruiker ( naam, wachtwoord, email ) VALUE ( 'Joost', 'abc123', '[email protected]' ) ");
}
}
$usermapper = new User($pdo);
$user = $usermapper->create();
Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie!
PHP hulp
12/11/2024 20:47:40fuzzie -
17/06/2012 14:40:54Er is niks mis met deze code.
Ergens in de originele code moet de fout zitten, waarschijnlijk roep je twee keer de methode User::create() aan of je insert twee keer, bijv. VALUES (..) (..)
Ergens in de originele code moet de fout zitten, waarschijnlijk roep je twee keer de methode User::create() aan of je insert twee keer, bijv. VALUES (..) (..)
Gewijzigd op 17/06/2012 15:16:33 door fuzzie -
fuzzie -
17/06/2012 15:13:47Maikel Haas
17/06/2012 18:52:29Vreemde is: Dit is al het code dat ik gebruik. Geen verdere code omdat dit letterlijk mijn eerste OOP code is. Dat ik VALUE heb geschreven kwam doordat het een tip was van iemand anders en vergeten terug te draaien ;) (kon zelf ook de link niet vinden waarom, maar ik dacht ik probeer het maar even)
edit: op de DB variabelen na dan :-)
edit: op de DB variabelen na dan :-)
Gewijzigd op 17/06/2012 19:39:37 door Maikel Haas