PDO

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/02/2012 15:10:25
Anchor link
Hallo,

Een kort vraagje over PDO. Ik wil gebruik gaan maken van PDO MqSQL versie. Nu meen ik me te herinneren dat die niet standaard in PHP zit (hier is ie gelukig wel aanwezig). Maar wat ik me afvraag... is dit een aparte plugin en kan het dus zo zijn dat deze op bepaalde servers niet aanwezig is?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 05:58:58

Wouter J

Wouter J

17/02/2012 15:22:27
Anchor link
Ja, via PDO::getAvailableDrivers() kun je kijken welke PDO extensies aanwezig zijn.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 16:52:44
Anchor link
okeej, thanks

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/02/2012 16:56:19
Anchor link
PDO is geen aanrader, je zult bij bepaalde zaken alsnog de mysqli benodigen!!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 16:58:35
Anchor link
Noppes, kun je iets specifieker zijn? Ik hoor alijd dat je PDO moet gebruiken. Waarom raad jij dan mysqli aan?

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/02/2012 17:09:55
Anchor link
PDO is te beperkt in de mogelijkheden, je kan lang niet alles wat je met mysqli wel zult kunnen. Specifieker kan ik niet zijn, want na 1 maal er naar PDO gekeken te hebben was ik het al beu.

- PDO is leuk voor de simpele queries en een niet al te ingewikkeld databasemodel -

Jaron T

Jaron T

17/02/2012 17:10:57

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 17:13:15
Anchor link
Dankjewel Noppes. Dan ga ik me er nog even in verdiepen. Jaron thanks voor de links! Ik heb weer wat leesvoer begrijp ik... ;)

Wouter J

Wouter J

17/02/2012 17:20:33
Anchor link
Ik ben wel benieuwd waarom PDO dan alleen geschikt is voor kleine queries.

Duren lange en moeilijke queries in PDO langzamer? Wat is er zo slecht aan PDO dat je er na 1 maal mee bent gestopt?

Je bent een beetje oppervlakkig noppes. Je neemt eerst heel keihard een stelling in die niet zomaar wat is en als je het dan moet uitleggen ben je heel erg vaag en heb je eigenlijk geen redenen. Je gaat slechts alleen nog door om je stelling nog harder te maken en te zorgen dat jou mening goed is, maar echt onderbouwen heb ik nog niet gezien.

Ik zie graag meerdere redenen waarom jij voor MySQLi kiest i.p.v. PDO. Wat voordelen dat ik van PDO vind:
- Met prepered statements kun je in PDO de parameters een naam geven, waardoor het met bindParam het een stuk makkelijker hebt.
- Foutafhandeling met exceptions, dat past veel beter bij de hedendaagse methodes.
- Het voelt meer OO aan vind ik. MySQLi lijkt erop alsof ze alle mysql_* functies direct hebben overgeplaatst in een class genaamd MySQLi.
- Mogelijkheid tot uitbouwen naar een andere db dan MySQL.
Gewijzigd op 17/02/2012 17:21:02 door Wouter J

Kees Schepers

kees Schepers

17/02/2012 17:50:13
Anchor link
De reactie van Noppes is natuurlijk veel te kort door de bocht en niet onderbouwd. Hij zegt het zelf al, hij heeft er even naar gekeken en was het dan al beu. Ik vindt dat je dan niet het recht hebt om het dan maar direct onderuit te halen omdat je er niets van snapte.

Verder ben ik wel benieuwd wat voor geavanceerde queries niet met PDO kunnen en MySQLi wel, volgens mij maakt dat geen donder uit. Ook zijn vele ORM/DBAL frameworks op PDO gebaseerd, die ingezet worden voor grote (lees: GROTE) projecten worden ingezet. Ik zie dus geen reden in waarom PDO zo slecht zou zijn.

En daar komen ook nog de voordelen bij zoals Wouter hierboven beschrijft.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 20:02:29
Anchor link
Even korte enquete dan...

Ben jij voor PDO of voor MySQLi?

Stemmen maar...!

17/02/2012 21:45:32
Anchor link
PDO +1

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 21:47:58
Anchor link

Nog meer meningen? Ik hoor ze graag!

Erwin H

Erwin H

17/02/2012 22:38:46
Anchor link
Kees Schepers op 17/02/2012 17:50:13:
De reactie van Noppes is natuurlijk veel te kort door de bocht en niet onderbouwd.

So what else is new?

Maar ik kies ook voor PDO. Maar dan wel om de simpele reden dat ik dat als eerste heb geleerd bij mijn overstap naar php en ik tot dusverre nog geen reden ben tegengekomen om in plaats daarvan mysqli te gaan gebruiken. Geen sterke reden dus en ik daag mensen uit om te proberen me over te halen :-)

Wouter J

Wouter J

17/02/2012 23:10:52
Anchor link
Ik kies ook 100% voor PDO. Ik ben PHP binnengekomen met het MySQLi, heb daarna MySQL geleerd en toen pas PDO.

Maar PDO is naar mijn mening veel meer geoptimaliseerd. Het bevat betere prepared statements en lijkt veel meer op OO. MySQLi lijkt gewoon iets als 'hey, OO programmeren is tegenwoordig in, laten we alle mysql_* functies pakken en die in een class stoppen. Voor het OO gevoel maken we de link_identifier als property van die class, en ohja laten we er nog een slecht prepared statement systeem bij bouwen.'

Let wel op dat ik dit alleen vanuit gebruikersperspectief bekijk, de broncode van MySQLi of PDO heb je ik eerlijk gezegd nog nooit ingekeken.

18/02/2012 09:59:26
Anchor link
Noppes Homeland op 17/02/2012 17:09:55:
PDO is te beperkt in de mogelijkheden, je kan lang niet alles wat je met mysqli wel zult kunnen. Specifieker kan ik niet zijn, want na 1 maal er naar PDO gekeken te hebben was ik het al beu.

- PDO is leuk voor de simpele queries en een niet al te ingewikkeld databasemodel -

Dit is naar mijn mening pittig-onzin, ik gebruik PDO voor alle websites i.p.v. Mysqli_* volgens mij is het zelfs to dat in PHP6 mysql en mysqli functies verdwijnen en alleen PDO blijft bestaan als database adapter.

Overigens heeft PDO meer "features" zoals bijv. named parameters in prepare statements. En natuurlijk dat mysqli alleen MySql ondersteund en PDO nog veel meer database-servers.. Zoals bijv. Sql-server.

Zelf zou ik overigens kiezen voor PDO.

Phpnuke r

phpnuke r

18/02/2012 10:25:07
Anchor link
PDO +1

1. Het is Object Oriented ($row->koekjes, $row['koekjes'] $query->fetchobject()...)
2. Het ondersteunt meer databases, vooral handig voor open source projects waarmee ikzelf bezig ben. Hierdoor kan je de gebruiker laten kiezen welke database ze willen gebruiken.
3. Er is ooit eens de geruchte geweest dat ze mysql_query en al die andere rommel willen verwijderen uit php6, hoewel ik me dat betwijfel want PDO is pas sinds 5.1.0 ofzo.
4. PDO ondersteunt zeker niet alleen kleine querys, wat een onzin. Waarom zou php.net dan pdo hebben gemaakt?

Ikzelf kan hier genoeg mee hoor, volgensmij heeft mysql_query er niet zoveel als dit:

Quote:
PDO::beginTransaction — Initiates a transaction
PDO::commit — Commits a transaction
PDO::__construct — Creates a PDO instance representing a connection to a database
PDO::errorCode — Fetch the SQLSTATE associated with the last operation on the database handle
PDO::errorInfo — Fetch extended error information associated with the last operation on the database handle
PDO::exec — Execute an SQL statement and return the number of affected rows
PDO::getAttribute — Retrieve a database connection attribute
PDO::getAvailableDrivers — Return an array of available PDO drivers
PDO::inTransaction — Checks if inside a transaction
PDO::lastInsertId — Returns the ID of the last inserted row or sequence value
PDO::prepare — Prepares a statement for execution and returns a statement object
PDO::query — Executes an SQL statement, returning a result set as a PDOStatement object
PDO::quote — Quotes a string for use in a query.
PDO::rollBack — Rolls back a transaction
PDO::setAttribute — Set an attribute
PDOStatement — The PDOStatement class
PDOStatement::bindColumn — Bind a column to a PHP variable
PDOStatement::bindParam — Binds a parameter to the specified variable name
PDOStatement::bindValue — Binds a value to a parameter
PDOStatement::closeCursor — Closes the cursor, enabling the statement to be executed again.
PDOStatement::columnCount — Returns the number of columns in the result set
PDOStatement::debugDumpParams — Dump an SQL prepared command
PDOStatement::errorCode — Fetch the SQLSTATE associated with the last operation on the statement handle
PDOStatement::errorInfo — Fetch extended error information associated with the last operation on the statement handle
PDOStatement::execute — Executes a prepared statement
PDOStatement::fetch — Fetches the next row from a result set
PDOStatement::fetchAll — Returns an array containing all of the result set rows
PDOStatement::fetchColumn — Returns a single column from the next row of a result set
PDOStatement::fetchObject — Fetches the next row and returns it as an object.
PDOStatement::getAttribute — Retrieve a statement attribute
PDOStatement::getColumnMeta — Returns metadata for a column in a result set
PDOStatement::nextRowset — Advances to the next rowset in a multi-rowset statement handle
PDOStatement::rowCount — Returns the number of rows affected by the last SQL statement
PDOStatement::setAttribute — Set a statement attribute
PDOStatement::setFetchMode — Set the default fetch mode for this statement

Wouter J

Wouter J

18/02/2012 10:26:32
Anchor link
Quote:
volgens mij is het zelfs to dat in PHP6 mysql en mysqli functies verdwijnen en alleen PDO blijft bestaan als database adapter.

Dit heb je dan verkeerd begrepen. De mysql_* functies worden standaard uit gezet in PHP6 (als die ooit gaat komt...) en omdat dat zo is is er de MySQLi class en de PDO class geïntroduceerd.

Ik heb zelf nog een oplossing bedacht die veel CMS systemen gebruiken:
Gebruik standaard PDO, maar laat de gebruiker bepalen welke hij wilt gebruiken. Dit kan hij dan bijv. aanpassen in de config.ini file:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
database.adapter = PDO
# of
database.adapter = MySQLi

Als je je framework goed in elkaar zet is dit alleen een kwestie van Models aanpassen en dat moet denk ik wel lukken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2012 15:22:04
Anchor link
Okidoki, thanks voor alle reacties. Het lijkt erop dat PDO toch heeft gewonnen... maar Noppes (of iemand anders) is natuurlijk altijd vrij om zijn mening toe te lichten en de argumenten te noemen waarom hij MySQLi prettiger vindt dan PDO. Tot die tijd is de overwinning in ieder geval voor PDO.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/06/2019 17:57:51
Anchor link
Spamkickslotje

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.