Pending ajax requests
Na meerdere keren het formulier te submitten verschijnen de resultaten steeds trager.
In de chrome developer tools zie ik wel meer info en dat is dat hij steeds het bestand content.php opnieuw wil laden nadat dit request eigenlijk al is afgelopen. (als ik het zo goed zeg..)
Na 20 x submitten voert hij 20x content.php uit en verschijnen de resultaten vele seconden later.
Weet iemand wat ik fout doe?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$(document).on("click","#search_submit",function(){
$('#loading').show();
$("#sb").submit( function () {
$.ajax({
type: "POST",
data : $(this).serialize(),
cache: false,
url: "ajax/content.php",
success: function(data){
$("#content").html(data);
$('#loading').hide();
}
});
return false;
});
});
});
</script>
$('#loading').show();
$("#sb").submit( function () {
$.ajax({
$('#loading').hide();
}
});
return false;
});
});
});
</script>
zou je url eens kunnen posten? zelf gebruik ik niet veel jquery maar ik denk dat die "on" "live" moet worden anders zal het niet meer werken in #content
Mijn url is volgens mij gewoon localhost/naam/index.php
Gewijzigd op 03/01/2013 07:48:37 door N K
@PHP knipper, zoals 'N K' hem gebruikt is on ook gewoon 'live'. Dat is als je namelijk een selector gebruikt als tweede argument is het gedrag hetzelfde en geniet gebruik daarvan dan ook de voorkeur heb ik begrepen.
is het niet .click??? dus $("#search_submit").click(function(){//todo });
Ik heb meerdere jquery scripts lopen en deze werkt alleen als ik het in combinatie met "on" gebruik.
hmmm...das raar...
Ik kan het nog eens proberen als ik straks thuis ben. Is het eigenlijk wenselijk om alleen maar "on" te gebruiken bij dynamisch toegevoegde elementen? Want dat is #search_submit niet. Ben nog beginner in Jquery, dit is me niet helemaal duidelijk.
Alleen, je zegt dat click niet werkt op dit element? Dat is inderdaad vreemd, tenzij het element later wordt aangemaakt. Wat voor functies heb je nog meer op dit element?
Nee ik zou niet altijd live binden op elementen, dit kost namelijk best wat performance. Als je dus wilt binden op elementen die niet van inhoud/DOM wijzigen dan zou ik gewoon $(el).on('click', function(){}); gebruiken en als de selector wel van DOM wijzigt: $(container).on('click', element, function(){});.
dus veranderen in:
$('#search_submit').on("click",function(){
?
@Erwin, ik heb geen andere functies op dit element.
Toevoeging op 03/01/2013 10:27:09:
@kees, even snel getest maar dat lijkt hem ook niet te zijn.
Gewijzigd op 03/01/2013 10:25:02 door N K
Als #search_submit je submit button is in je form #sb dan krijg je dat na een klik op je button (wat eigenlijk al een submit is), je nog in je form submit de ajax call gaat doen. Daardoor bind je eigenlijk dat submit event aan je form, en dat doe je elke keer. Elke keer dat je op die knop drukt krijgt je form dus een extra event handler.
Simpele oplossing: de ajax call direct in de click event handler van je button uitvoeren. Dan zou het moeten werken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script type="text/javascript">
$('#loading').show();
$.ajax({
$('#loading').hide();
}
});
return false;
});
});
</script>
$('#loading').show();
$.ajax({
$('#loading').hide();
}
});
return false;
});
});
</script>
Gewijzigd op 03/01/2013 10:39:33 door Erwin H
Hoi Erwin, Net even snel geprobeerd. Het probleem met de pending requests is nu opgelost(!) maar ik krijg nog even geen resultaten.
Mag ik vragen welk programma je gebruikt in je eerste post?
Alvast bedankt.
Lano
Of notepad ;-)
Je zegt dat je geen resultaten krijgt, wat bedoel je daarmee? Wordt de ajax call wel uitgevoerd, maar krijg je niets terug? - dan ligt het aan de server (php) kant. Of krijg je wel de gegevens terug maar komen ze niet in het element? - dan ligt het aan de client (jquery) kant.
Aan de andere kant geeft die nu als melding "geen resultaten gevonden". Deze geeft hij alleen als numrows "0 " is van de query. mmmm...vanavond maar even er wat meer tijd aan besteden,.
Als het goed is kan je toch in de google developer tools zien wat de rauwe data is die je terugkrijgt van de server?
Daar zie ik dit:
<div class='results'>Er zijn geen events gevonden.
</div><ol id ="events"></ol>
XHR finished loading: "http://www.test.nl/ajax/content.php". jquery-1.8.2.js:8416
send jquery-1.8.2.js:8416
jQuery.extend.ajax jquery-1.8.2.js:7968
(anonymous function) www.test.nl:506
jQuery.event.dispatch jquery-1.8.2.js:3063
elemData.handle.eventHandle