performance vraag(1 query vaak uitvoeren, of 1 zware query?)
$result = mysql_query("SELECT `id` FROM `tabel1` WHERE `parent`=" . addslashes($_GET['cat']));
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
$result2 = mysql_query("SELECT `id` FROM `tabel1` WHERE `parent`=" . $row['id']);
while($row2 = mysql_fetch_assoc($result2)){
#doe iets
}
}
of
$array = array();
$result = mysql_query("SELECT `id` FROM `tabel1` WHERE `parent`=" . addslashes($_GET['cat']));
while($row[] = mysql_fetch_assoc($result)){
$array[] = $row[count($row) - 1]['id']
}
$result2 = mysql_query("SELECT `id` FROM `tabel1` WHERE `parent` IN(" . implode(', ', $array[]) . ")");
while($row2 = mysql_fetch_assoc($result2)){
#doe iets
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ferdy
2!
Offtopic: geen gore backtics ` in je queries zetten!
Edit: Een subquery lijkt mij overigens op zijn plaats. Scheelt je een query vanuit php richting de database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Waar je in dit geval beter op kan letten is het controleren van je query's ze lukken niet altijd natuurlijk en dan klopt er niks van je output(als deze er wel is).
Gewoon even een testcase maken en testen maar.
Wat is er trouwens mis met die backticks?
Ferdy schreef op 13.04.2007 14:11:
Alles!Wat is er trouwens mis met die backticks?
Hoewel, het is ook niet tegen de wet om in je eigen bed te pissen, het gebruik van backtics is evenmin verboden.
Kom alleen niet zeuren dat je vervolgens hopeloos in de problemen komt, die heb je net zelf aangemaakt.
frank ik ben trots op je. you've learned well young one
ik bedoelde meer wat het nadeel van het gebruik ervan is
het is niet de standaard. tis omslachtig, niet nodig en door mysql verzonnen
Nooit geweten
Tevens krijg je nu de mogelijkheid om extra tikfouten te maken, backtic vergeten, wat ook niet echt bevordelijk is voor de productiviteit. Of je moet per karakter worden betaald in het kader van 'Meer == beter'.
Kortom, gooi die zooi weg en vergeet dat je het ooit hebt gebruikt. Je hebt het NOOIT nodig, tenzij je problemen wilt hebben.
Bedankt, gelukkig dat ik mn queries laat maken door mn objecten.