periode uitkomst van checkbox
Ik heb gisteren een script in elkaar gezet. Maar het wil nog niet helemaal zoals ik wil.
Ik haal uit het database een periode. Via een checkbox kan je de week/weken selecteren waar je beschrikbaar bent. Nou geeft hij de waarde die ik wil hebben na het invullen. Alleen gaat het fout bij meerdere weken selecteren. Dan wordt de waarde van de laatste week gegeven ipv alle weken.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik weet er even geen raad meer mee..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
/* Bestand: periode1.php
* Beschrijving: periode 1 checkbox
*/
include '../conn.php';
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
$select = "SELECT * FROM periode";
$queryperiode = mysql_query($select)or die(mysql_error());
while($list = mysql_fetch_object($queryperiode)){
print ' <input type=checkbox name=periode1 value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';
}
$query2 ="INSERT INTO users2 (periode1) VALUES ('$list->id')";
mysql_query($query2)
?>
/* Bestand: periode1.php
* Beschrijving: periode 1 checkbox
*/
include '../conn.php';
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
print ' <input type=checkbox name=periode1 value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
}
$query2 ="INSERT INTO users2 (periode1) VALUES ('$list->id')";
mysql_query($query2)
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
Sorry voor de titel.. Dat was een geintje van mijn vriendin... Kan iemand dat veranderen in periode uitkomst van checkbox of zoiets..
Je geeft alle checkboxen dezelfde naam. Uiteraard pakt ie dan de laatste. Je zult met een array() moeten werken. (name="periode1[]")
Code (php)
1
2
2
<?print ' <input type=checkbox name=periode' . $list->id . ' value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';?>
' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';?>
Alleen wil ik de waarde vullen in het database onder periode1. Ook al zijn er meerdere geselecteerd..
Nu krijg ik alleen als ik de eerste week selecteer dat periode1 gevuld wordt met week1.. Bij de rest werkt dat niet.. Enig idee hoe ik ze allemaal bij elkaar kan stoppen?
Alleen moet alles in periode 1 in het database terecht komen.. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de keuze(s) die gemaakt wordt onder $periode komt?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
print ' <input type=checkbox name=periode' . $list->id . ' value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
}
?>
print ' <input type=checkbox name=periode' . $list->id . ' value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
}
?>
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, want ik kom er maar niet uit...
Alvast bedankt