periode uitkomst van checkbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen

Jeroen

25/05/2006 10:43:00
Quote Anchor link
Eej jongens,

Ik heb gisteren een script in elkaar gezet. Maar het wil nog niet helemaal zoals ik wil.

Ik haal uit het database een periode. Via een checkbox kan je de week/weken selecteren waar je beschrikbaar bent. Nou geeft hij de waarde die ik wil hebben na het invullen. Alleen gaat het fout bij meerdere weken selecteren. Dan wordt de waarde van de laatste week gegeven ipv alle weken.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik weet er even geen raad meer mee..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
/* Bestand:         periode1.php
 * Beschrijving:    periode 1 checkbox
 */

include '../conn.php';
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

$select = "SELECT * FROM periode";
$queryperiode = mysql_query($select)or die(mysql_error());

while($list = mysql_fetch_object($queryperiode)){

print '&nbsp;<input type=checkbox name=periode1 value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
 ' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';
}

$query2 ="INSERT INTO users2 (periode1) VALUES ('$list->id')";                
mysql_query($query2)
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 20:50:23

Jeroen

Jeroen

25/05/2006 10:45:00
Quote Anchor link
Sorry voor de titel.. Dat was een geintje van mijn vriendin... Kan iemand dat veranderen in periode uitkomst van checkbox of zoiets..

- SanThe -

- SanThe -

25/05/2006 11:43:00
Quote Anchor link
Je geeft alle checkboxen dezelfde naam. Uiteraard pakt ie dan de laatste. Je zult met een array() moeten werken. (name="periode1[]")

Jeroen

Jeroen

25/05/2006 12:13:00
Quote Anchor link
oke.. ik heb nu de checkboxen ieder een eigen naam gegeven..

Code (php)
1
2
<?print '&nbsp;<input type=checkbox name=periode' . $list->id . ' value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
 ' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';?>

Alleen wil ik de waarde vullen in het database onder periode1. Ook al zijn er meerdere geselecteerd..

Nu krijg ik alleen als ik de eerste week selecteer dat periode1 gevuld wordt met week1.. Bij de rest werkt dat niet.. Enig idee hoe ik ze allemaal bij elkaar kan stoppen?

Jeroen

Jeroen

26/05/2006 15:33:00
Quote Anchor link
Elke checkboxen heeft zijn eigen naam door name=periode' . $list->id . '

Alleen moet alles in periode 1 in het database terecht komen.. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de keuze(s) die gemaakt wordt onder $periode komt?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
$select
= "SELECT * FROM periode";
$queryperiode = mysql_query($select)or die(mysql_error());

while($list = mysql_fetch_object($queryperiode)){

print '&nbsp;<input type=checkbox name=periode' . $list->id . ' value=' . $list->id . ' type= "checkbox">' . $list->begindag . ' ' . $list->beginmaand .
 ' t/m ' . $list->einddag . ' ' . $list->eindmaand . '<br>';
}

?>

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, want ik kom er maar niet uit...

Alvast bedankt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.