Perl - Win32 GuiTest FindWindowLike
Cimah Potte
18/01/2011 19:04:48Ik werk momenteel met Perl en ik heb een library geïnstalleerd, Win32 GuiTest.
Ik gebruik de functie FindWindowLike, het gaat mis bij de 2e parameter: titleregex, dit is een regular expression, maar als ik niet begin met ^ lijkt hij het helemaal niet te doen! Het ligt er niet aan dat het van User input komt, het werkt alleen als ik begin met een ^, maar dat betekent dat de gebruiker per se het begin van de titel van het window moeten opgeven en dat is niet de bedoeling.
Ik gebruik de functie FindWindowLike, het gaat mis bij de 2e parameter: titleregex, dit is een regular expression, maar als ik niet begin met ^ lijkt hij het helemaal niet te doen! Het ligt er niet aan dat het van User input komt, het werkt alleen als ik begin met een ^, maar dat betekent dat de gebruiker per se het begin van de titel van het window moeten opgeven en dat is niet de bedoeling.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/usr/local/bin/perl
use Win32::GuiTest qw(:ALL);
print "Let's create a new tab!\n";
print "In which browser do you want to create a new tab? (Example: Internet Explorer)\n";
$browser_name = <>;
chomp($browser_name);
my @window_handle = FindWindowLike(undef, "^.*$browser_name.*");
SetForegroundWindow(@window_handle[0]);
use Win32::GuiTest qw(:ALL);
print "Let's create a new tab!\n";
print "In which browser do you want to create a new tab? (Example: Internet Explorer)\n";
$browser_name = <>;
chomp($browser_name);
my @window_handle = FindWindowLike(undef, "^.*$browser_name.*");
SetForegroundWindow(@window_handle[0]);
PHP hulp
23/11/2024 12:42:24Noppes Homeland
18/01/2011 19:18:31Perl is geen PHP!!
En naar mijn inzicht werkt de functie zoals die werkt, dus als dat niet hetgeen is wat je ervan verwacht, dan moet je opzoek naar iets wat wel past.
En naar mijn inzicht werkt de functie zoals die werkt, dus als dat niet hetgeen is wat je ervan verwacht, dan moet je opzoek naar iets wat wel past.
Cimah Potte
18/01/2011 19:24:54Ik weet dat PHP geen Perl is, maar deze website is toch bedoelt om vragen over elke programmeer taal te beantwoorden?
De functie werkt op zich wel, maar alleen als het begint met een ^ en dat vind ik vreemd, ik dacht dat iemand wel zou weten waarom het niet werkt.
De functie werkt op zich wel, maar alleen als het begint met een ^ en dat vind ik vreemd, ik dacht dat iemand wel zou weten waarom het niet werkt.